Αύξηση των οικονομικών της μεγεθών ανακοίνωσε η Aegean Airlines για το 2007. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση τα έσοδα του έτους ανήλθαν σε 482,7 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 20%, απόρροια της ενίσχυσης που σημειώθηκε στην επιβατική κίνηση και της επιτυχής ανάπτυξης του δικτύου.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση αξιοσημείωτη είναι και η βελτίωση της κερδοφορίας, παρά τις συνθήκες έντονου ανταγωνισμού που επικράτησαν στις αγορές της Δυτικές Ευρώπης το 2007 καθώς και της αρνητικής επίπτωσης στο κόστος που προκάλεσε η ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου το τελευταίο τετράμηνο του έτους.
Τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 30% και ανήλθαν σε 44,6 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 35,8 εκατ. ευρώ, 39% υψηλότερα σε σχέση με το 2006.
Σημειώνεται ότι η αύξηση των καθαρών κερδών από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ήταν υψηλότερη, της τάξεως του 45% για το έτος. Σημαντικοί παράγοντες που συνέβαλαν στην βελτίωση της κερδοφορίας ήταν η βελτίωση του μέσου αριθμού επιβατών ανά πτήση καθώς και η μείωση του κόστους διανομής λόγω των αυξημένων πωλήσεων μέσω διαδικτύου.
Η Aegean Airlines μετέφερε 5,2 εκατ. επιβάτες το 2007, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 18%. Η επιβατική κίνηση στο δίκτυο εσωτερικού ανήλθε σε 3,4 εκατ. επιβάτες (+10%) ενώ στο δίκτυο εξωτερικού η εταιρεία μετέφερε 1,9 εκατ. επιβάτες (+35%).
Στην ανακοίνωση σημειώνεται πως το 2007 η εταιρεία ξεκίνησε το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2010. Συνεχίζοντας την αναπτυξιακή της πορεία, η Aegean Airlines στις αρχές του 2008 προέβη στην αύξηση της συνολικής παραγγελίας αεροσκαφών από 25 σε 27 καθώς εξάσκησε το δικαίωμα προαίρεσης για 2 αεροσκάφη τύπου Airbus A 321 με παράδοση το 2009 (συνολική παραγγελία 23 Α320 και 4 Α321).
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ανέφερε σχετικά:
"Με ιδιαίτερη ικανοποίηση ανακοινώνουμε βελτιωμένα εμπορικά και οικονομικά αποτελέσματα για το σύνολο του έτους. Το 2007 αποτέλεσε σημαντική χρονιά για την Aegean Airlines καθώς τόσο η ενίσχυση των κεφαλαίων που πετύχαμε με την είσοδο της εταιρίας στο Χρηματιστήριο Αθηνών όσο και η συνεχιζόμενη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών δημιουργούν ισχυρές βάσεις για την υλοποίηση των αναπτυξιακών μας σχεδίων. Επιπρόσθετα, το 2007 η Aegean Airlines ξεπέρασε το φράγμα των 5 εκατομμυρίων επιβατών, παρουσιάζοντας 18% αύξηση στην επιβατική κίνηση. Το 2008 αναμένεται να αποτελέσει εξίσου σημαντική χρονιά καθώς μέχρι το καλοκαίρι η Aegean Airlines θα καλύπτει 6 από τους 7 πιο δημοφιλείς προορισμούς εξωτερικού από την Αθήνα - με σημαντικότερο νέο προορισμό το Λονδίνο - με ολοκαίνουργια αεροσκάφη Airbus Α320/321. Η χρήση νέων αεροσκαφών αναμένεται να βελτιώσει την εικόνα και την ανταγωνιστική θέση της εταιρίας, συμβάλλοντας παράλληλα στην μείωση του λειτουργικού κόστους. Το 2008 ενέχει πολλές προκλήσεις κυρίως λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τις οικονομικές εξελίξεις διεθνώς και της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου. Η απάντηση της εταιρίας στις ανωτέρω προκλήσεις είναι η επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου με την πλήρη αποχώρηση των Boeing 737-300/400 μέχρι τον Ιούνιο του 2009. Η κατά ένα χρόνο νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό ολοκλήρωση της ανανέωσης του στόλου γίνεται με σκοπό την επιτάχυνση της ομογενοποίησης του στόλου και την ταχύτερη εκμετάλλευση των ευκαιριών που προσφέρει ο νέος στόλος τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και λειτουργικού κόστους".
Πως σχολιάζει η HSBC
Ανάλογα των εκτιμήσεων χαρακτηρίζει η HSBC τα οικονομικά μεγέθη που ανακοίνωσε η Aegean Airlines για το 2007, επωφελούμενη από τη σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης και από τη βελτιωμένη αποδοτικότητα.
Η HSBC επισημαίνει ότι όπως και άλλοι αερομεταφορείς η Aegean Airlines αντιμετωπίζει σημαντικές δυσκολίες εποχικότητας με το σημαντικότερο μέρος των εσόδων (και ως εκ τούτου και της κερδοφορίας) να προέρχεται από τις περιόδους που η κίνηση είναι αυξημένη (Απρίλιος – Οκτώβριος και κυρίως στο γ’ τρίμηνο του έτους), με τα κόστη όμως να μοιράζονται σε όλο το έτος. Σύμφωνα με τον οίκο το δ’ τρίμηνο του έτους είναι παραδοσιακά το λιγότερο σημαντικό στην κερδοφορία του ομίλου. Επίσης, σημειώνει ότι το δ’ τρίμηνο τα αποτελέσματα επιβαρύνθηκαν από τα σημαντικά υψηλότερα κόστη καυσίμου, καθώς και από τα υψηλότερα του αναμενόμενου κόστη συντήρησης.