Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 14-Φεβ-2008 08:58

    Πληθαίνουν οι μνηστήρες αλλά και... οι ζημιές για τον ΟΛΘ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Στέλιου Κράλογλου

    Οκτώ μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι έχουν εκδηλώσει μέχρι σήμερα ενδιαφέρον για τον ΣΕΜΠ του δεύτερου μεγάλου λιμανιού της χώρας. Τα τεύχη για τον διεθνή διαγωνισμό έχουν λάβει, σύμφωνα με παράγοντες του ΟΛΘ,  η κινεζική Cosco Pacific, η αραβική Dubai Ports World (DPW), η δανέζικη ΑΡΜ Terminals (θυγατρική της Maersk), η αγγλική Hutchison, η ACTSI από τις Φιλιππίνες, η ναυτιλιακή εταιρεία της Σιγκαπούρης PSA, καθώς και ένα καναδικό fund, αλλά και εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κατασκευαστικό τομέα. Προ ημερών ξεκίνησε και η λειτουργία γραφείου δεδομένων στην ΟΛΘ Α.Ε. προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι να συλλέγουν επιπλέον πληροφορίες για το λιμάνι τις Θεσσαλονίκης.

    Την ίδια ώρα όμως οι καθυστερήσεις για τη μεταφορά προϊόντων, λόγω των απεργιακών κινητοποιήσεων αγγίζουν τις 8 ημέρες καταφέρνοντας καίριο πλήγμα στην εμπορική κοινότητα της Βόρειας Ελλάδας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ρυθμός διακίνησης κοντέινερ έχει μειωθεί κατά 45%, ποσοστό που μεταφράζεται σε ζημίες 1,2 εκατ. ευρώ μόνο για τον Ιανουάριο. Όσον αφορά το συμβατικό φορτίο, η διακίνηση περιορίστηκε κατά 21%, ενώ οι ζημίες φτάνουν τα 300.000 ευρώ.

    Σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες τα πλοία αλλάζουν ρότα και αντί του ΟΛΘ  επιλέγουν τα λιμάνια της Αιγύπτου και της Nότιας Ιταλίας εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων που αντιδρούν στην παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ιδιώτες.

    Την έντονη ανησυχία του για τις οικονομικές επιπτώσεις που προκαλούν οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης εξέφρασε ο νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης με επιστολή του στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη.

    Ο κ. Ψωμιάδης ζητεί από την πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ ΄΄να πράξει τα δέοντα ώστε να επέλθει ξανά ηρεμία στο λιμάνι΄΄, επισημαίνοντας ότι ΄΄η Θεσσαλονίκη δεν έχει την πολυτέλεια άλλων αποκλεισμών. Το λιμάνι πρέπει να επανέλθει σε κανονική λειτουργία΄΄.

    Ο νομάρχης τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι με την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί πλήττονται ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις εκείνες των οποίων η δραστηριότητα εξαρτάται από τις υπηρεσίες του λιμανιού. Επικαλούμενος σχετικά δημοσιεύματα, αναφέρει πως τον Ιανουάριο η κίνηση στο ΣΕΜΠΟ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) ήταν μειωμένη κατά 50%, ενώ διπλασιάστηκε ο χρόνος εξυπηρέτησης των πλοίων που φτάνουν στο λιμάνι.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ