Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 31-Ιαν-2008 08:36

    Οι 11 όμιλοι που θα δώσουν "μάχη" για τον ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Στέλιου Κράλογλου

    Τα μεγαλύτερα ονόματα του ναυτιλιακού χώρου από Ασία Αμερική και Ευρώπη δηλώνουν παρών στο διαγωνισμό για την αξιοποίηση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Μέχρι σήμερα 8 μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι και μια Τράπεζα έχουν εκδηλώσει ευθύς εξαρχής ενδιαφέρον, για τη λήψη του κειμένου του διεθνούς διαγωνισμού για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, που δημοσιεύτηκε  έστω και με καθυστέρηση στην εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέχρι την Παρασκευή αναμένεται να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ακόμα τρεις ομίλους και δύο ακόμα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα.

    Συγκεκριμένα μέχρι σήμερα έχουν προμηθευτεί το τεύχος της προκήρυξης του ΟΛΠ:

    1. η ισραηλινών συμφερόντων Zim, 

    2. ο δανέζικος όμιλος της ΑΡ Moeller, 

    3. η Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου,

    4. ο κινεζικός όμιλος της Cosco, 

    5. η αραβικών συμφερόντων Dubai Ports World,

    6. η εταιρεία Aster Maritime, 

    7. μία εταιρία ισπανικών συμφερόντων,

    8. ο όμιλος Maersk

    Το τεύχος προμηθεύθηκε και η Eurobank. Σήμερα ή το πολύ αύριο αναμένεται εκδηλώσουν ενδιαφέρον ο ιταλοελβετικός όμιλος της MSC, η Hutsinson, ενώ αναμένεται να δώσουν το παρόν και δύο ακόμα ελληνικά τραπεζικά ιδρύματα.

    Το προσεχές διάστημα πάντως εκτιμάται ότι θα αφιερωθεί στις διεργασίες που θεωρούνται ιδιαίτερα ουσιώδεις καθώς τα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιριών θα κληθούν να παρουσιάσουν προτάσεις στα υψηλόβαθμα στελέχη οπότε και χρονικά ενδέχεται να εξελιχθούν διερευνητικές επαφές για τη συγκρότηση consortium που θα διεκδικήσουν την επιλογή στις 19 Μαρτίου οπότε και θα ξεκινήσει ουσιαστικά η δεύτερη φάση του διαγωνισμού. 

    Πάντως ο διαγωνισμός έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον στο χρηματοπιστωτικό πεδίο που εκτιμάται ότι θα διαδραματίσει για μία ακόμη φορά ρόλο «κλειδί» στην όλη υπόθεση η εξέλιξη της οποίας επίσης θα αποτελέσει την αφορμή για την αναδιαμόρφωση των εμπορευματικών ροών αλλά και των συμμαχιών που έχουν συναφθεί μεταξύ εταιρειών για την αλληλοκάλυψη ορισμένων γραμμών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

    Εξάλλου στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο που προβλέπει την εθελούσια αποχώρηση και τις μετατάξεις ορισμένου αριθμού εργαζόμενων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ. Η κυβέρνηση φαίνεται να εξετάζει και ορισμένες  αλλαγές των κυβερνητικών προτάσεων προς τους εργαζόμενους. Αυτές αφορούν  αφορούν τη διεύρυνση από πέντε χρόνια -που είναι η αρχική πρόταση της κυβέρνησης- σε επτά, ενώ όσον αφορά τις μετατάξεις αυτές, θα είναι δυνατό να αφορούν όσους εργαζόμενους έχουν προσληφθεί στους δύο οργανισμούς και μετά το 1999. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ