Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 02-Ιαν-2008 09:16

    Εντός μηνός οι ανάδοχοι για το cargo και handling του ΔΑΑ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Φώτη Φωτεινού 

    Η συμμετοχή της τουρκικής Celebi και της βελγικής AviaPartner στο διεθνή διαγωνισμό του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» για την επίγεια εξυπηρέτηση (διαχείριση αποσκευών και ράμπας) αποτέλεσαν τις «εκπλήξεις» της διαγωνιστικής διαδικασίας, η οποία αναμένεται να κορυφωθεί τον Ιανουάριο με την ανακήρυξη των αναδόχων. 

    Το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προκήρυξε πέρυσι δυο παράλληλους διαγωνισμούς. Ο πρώτος αναφερόταν στην εκχώρηση δικαιωμάτων εξυπηρέτησης φορτίου και ταχυδρομείου εντός των τεσσάρων εμπορευματικών σταθμών του ΔΑΑ (cargo) και ο δεύτερος διαγωνισμός για τη διαχείριση αποσκευών και ράμπας (επίγεια εξυπηρέτηση).  

    Επίγεια εξυπηρέτηση

    Για την επίγεια εξυπηρέτηση, ο ΔΑΑ θα χορηγήσει 3 άδειες εξυπηρέτησης προς τρίτους (υπηρεσίες third party logistics) και 3 άδειες για αυτοεξυπηρέτηση. Το ενδιαφέρον στον εν λόγω διαγωνισμό έγκειται στη συμμετοχή της βελγικής AviaPartner και της τουρκικής Celebi στο κομμάτι του διαγωνισμού για τις υπηρεσίες 3PL, με δεδομένη την κατάθεση προσφορών από τις υπάρχουσες εταιρείες που εκμεταλλεύονται το ground handling του αεροδρομίου, δηλαδή τις OA-Y, Goldair Handling και Swissport. Αντίστοιχα, στον τομέα της αυτοεξυπηρέτησης προσφορά κατέθεσε η Aegean Airlines.

    Διαχείριση cargo

    Ο δεύτερος διαγωνισμός αναφέρεται στην εκχώρηση δικαιωμάτων εξυπηρέτησης φορτίου και ταχυδρομείου εντός των τεσσάρων εμπορευματικών σταθμών του ΔΑΑ (cargo), ο οποίος θα χορηγήσει 3 άδειες  εξυπηρέτησης προς τρίτους και 2 άδειες για αυτοεξυπηρέτηση. Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι στον εν λόγω διαγωνισμό δεν υπήρξε καμία έκπληξη, καθώς προσφορές κατέθεσαν οι ΟΑ-Υ, Goldair, Swissport και η DHL στο κομμάτι της αυτοεξυπηρέτησης.      

    Οι διαγωνισμοί δεν περιλάμβαναν οικονομικές προσφορές, αλλά την κατάθεση μιας σειράς δικαιολογητικών και τυπικών προσόντων, ενώ όλες οι εταιρείες κατέθεσαν λεπτομερή business plan, στα οποία περιέχονταν η πιστοληπτική και χρηματοδοτική τους ικανότητα.

    Οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση δικαιωμάτων φορτίου, ταχυδρομείου και επίγειας εξυπηρέτησης για περίοδο 7 ετών (οι συμβάσεις έληγαν τον Μάρτη του 2008) θεωρούνται ζωτικής σημασίας για τις υπάρχουσες εταιρείες που  εκμεταλλεύονται τις παραπάνω δραστηριότητες στο ΔΑΑ, μερικές από τις οποίες έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις άνω των 40 εκατ. ευρώ στο αεροδρόμιο.  

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ