Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 14-Δεκ-2007 08:27

    Όλα έτοιμα για το μεγάλο deal στον ΟΛΠ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Στέλιου Κράλογλου

     

    Με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση σε ιδιώτες μέρους του εμπορευματικού σταθμού του Πειραιά θα ξεκινήσει σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις ο «χορός» των αποκρατικοποιήσεων το επόμενο έτος.

     

    Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στις αρχές του 2008 με (πιθανότερο μήνα τον Ιανουάριο) θα προκηρυχθεί ο πρώτος διαγωνισμός παραχώρησης ενός υφιστάμενου προβλήτα. Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την υποχρέωση να κατασκευάσει ακόμη έναν. Ο ΟΛΠ θα διατηρήσει τον τρίτο προβλήτα.

     

    Τις διαδικασίες παρακολουθεί στενά και ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Αλογοσκούφης, καθώς αναμένεται σημαντικό ενδιαφέρον μεγάλων ονομάτων από το εξωτερικό. Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες: Cosco, Maersk, MSC και Hutchison. Οι ίδιες εταιρείες έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Τον τελευταίο καιρό, όμως, ενδιαφέρον εξέφρασε η αραβική Dubai Ports World, που εκμεταλλεύεται εμπορευματικούς σταθμούς σε δεκάδες διεθνή λιμάνια, και η αμερικανική Prologis, της οποίας εκπρόσωποι στην Ελλάδα έχουν συναντηθεί σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες με τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες.


    Μετά την ολοκλήρωση κυβερνητικών στελεχών με εκπροσώπους μεγάλων εταιρειών, το μόνο που απομένει είναι η συνάντηση με του συνδικαλιστές.


    Πάντως κυβερνητικά στελέχη τονίζουν ότι με το συγκεκριμένο σχέδιο θα ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις των μεγάλων ξένων εταιρειών που είχαν αντιδράσει στην παραχώρηση του ΟΛΠ με διακρατική συμφωνία στην Κίνα, επειδή με τον τρόπο αυτό μία εταιρεία θα μονοπωλούσε τον Πειραιά. Αν υιοθετηθεί η "λύση" της κατάτμησης του λιμανιού, η εταιρεία που θα κερδίσει το διαγωνισμό δεν θα μπορεί να αποκλείσει τις άλλες από τη χρήση της μιας (της πρώτης) κρατικής αποβάθρας. Επίσης, εκτιμάται ότι θα "απορροφηθούν" οι αντιδράσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων του λιμανιού, καθώς θα διατηρηθούν και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας και το αντικείμενο δουλειάς, αφού θα κατασκευαστεί το τρίτο "σέμπο". Τέλος, προβλέπεται ότι θα αντιμετωπιστούν οι αντιρρήσεις των ισχυρών κυβερνητικών παραγόντων στο λιμάνι που συνδέονται με τα εν ενεργεία κέντρα οικονομικής και πολιτικής "εξουσίας" του Πειραιά.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ