Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 12-Δεκ-2007 00:37

    Αλλάζει εκ νέου ο ακτοπλοΐκός χάρτης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Μηνά Τσαμόπουλου
     

    Η εξαγορά  των μετοχικών πακέτων του Ομίλου Λασκαρίδη σε Μινωϊκές και Hellenic Seaways από τη Sea Star (ΣΕΑΣ) δρομολογεί νέες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, με επικεφαλής δύο πρόσωπα στην ουσία. Από τη μία πλευρά είναι ο  Ανδρέας Βεγνόπουλος της MIG και από την άλλη ο Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης. 

     

    Η Sea Star μεγαλομέτοχος πλέον σε ΑΝΕΚ, Μινωϊκές και Hellenic Seaways δημιουργεί ουσιαστικά ένα σχήμα Συμμετοχών, όπως την περίοδο που ο Περικλής Παναγόπουλος ήλεγχε την SuperFast, την BlueStar Ferries, ενώ  ήταν μεγαλομέτοχος στις Μινωϊκές και την HSW.

     

    Τώρα υπάρχουν δύο δυνατοί παίκτες σε Αδριατική και Αιγαίο, ενώ στο παιχνίδι συμμετέχουν και οι μοναχικοί καβαλάρηδες, εταιρείες ακτοπλοϊκές με προοπτικές που δίνουν το δικό τους στίγμα.

     

    Έρχονται νέες εξελίξεις

     

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχουμε και άλλες εξελίξεις. Δεν πρόκειται να μείνουν τα πράγματα ως έχουν. Ας τα πάρουμε όμως ένα προς ένα, αρχίζοντας από την Marfin.

     

    Η επένδυση της ΜIG, υπολογίζεται ότι με τις δανειακές υποχρεώσεις της Attica και τη δημόσια προσφορά  ξεπερνάει το ένα  δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ τα κέρδη υπολογίζονται  στα περίπου 12 εκατ. ευρώ το χρόνο. Η επένδυση που έκανε στην ακτοπλοϊα ο Ανδρέας Βγενόπουλος χαρακτηρίστηκε από  κάποιους  σαν προεξοφλητικές κινήσεις στο Χ.Α., πάνω στα προσδοκώμενα κέρδη από την απελευθέρωση των ναύλων. Οι κινήσεις αυτές θα έχουν συνέπειες. Η αγορά αναμένει πλέον νέες εξαγορές εταιρειών που στόχο θα έχουν την κυριαρχία σε γραμμές κερδοφόρες. Η Marfin θα εξαγοράσει στην ουσία δρομολόγια –φιλέτα μέσω των εταιρειών που ενδεχόμενα θα αποκτήσει. «Θα μπει στα παπούτσια άλλων» όπως λένε χαρακτηριστικά άνθρωποι που γνωρίζουν εκ των έσω πρόσωπα και καταστάσεις.

     

    Σε πρώτη φάση η  MIG,  στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη της Attica, στην επέκτασή της σε νέες γραμμές σε ανατολική και δυτική Μεσόγειο τόσο στην επιβατηγό ναυτιλία όσο και στα οχηματαγωγά πλοία Ro-Ro. Άλλωστε η  MIG και τα στελέχη της έχουν εμπειρία στη θάλασσα. Στον όμιλο ανήκει και η ναυτιλιακή εταιρεία της ποντοπόρου ναυτιλίας Cape Investment Corporation S.A., η οποία έχει ένα στόλο από τέσσερα φορτηγά πλοία.

     

    Η ΑΝΕΚ

     

    Από την άλλη πλευρά, η ΑΝΕΚ που συμμετέχει με ισχυρό άνδρα τον Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη, θα πρέπει να το «συμμαζέψει» το μαγαζί. Δεν μπορεί να τραβάει στο άρμα τόσες συμμετοχές. Ίσως έχουμε  ανακατατάξεις, και γράφουμε ίσως γιατί κανείς δεν ανοίγει τα χαρτιά του από χθες. 

    Το ερώτημα είναι με τι διάθεση μπαίνει ο  Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης. Ενδιαφέρον θα έχει η συνεύρεση με τις Μινωϊκές, στις οποίες η οικογένεια είχε μετοχές από παλιά. Σίγουρα οι ήρεμοι τόνοι του διευθύνοντος συμβούλου των Μινωικών Γραμμών Αντώνη Μανιαδάκη θα συμβάλλουν στη δημιουργία κλίματος επικοινωνίας οπότε θα αποφευχθούν οι κραδασμοί. 

     

    Η ΑΝΕΚ με την  τιμολογιακή πολιτική που είχε κάνει σε Ηράκλειο και Χανιά είχε ταρακουνήσει τόσο τις Μινωϊκές όσο και την HSW, κάνοντάς τες να αρχίσουν να "αιμορραγούν" οικονομικά. Τώρα, τόσο οι συνέργιες όσο και  η πιθανή αναδιοργάνωση δρομολογίων  θα δώσει οικονομικές ανάσες και στις δύο εταιρείες που έχουν να αντιμετωπίσουν την λαίλαπα του πετρελαίου.

     

    Όσο για την επόμενη ημέρα στην HSW, είναι και αυτό ένα ερώτημα. Θα συνεχίσει την αυτόνομη πορεία της ή θα απορροφηθεί, οπότε οι μέτοχοί της θα δουν επιτέλους τη μετοχή να παίζει στο ταμπλό έστω και από... καραμπόλα.

     

    Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο Γ. Σ. Βαρδινογιάννης έχει έτοιμα τα σχέδια για την επόμενη ημέρα, τα οποία κρατάει ως επτασφράγιστο μυστικό.

     

    Ο Γκριμάλντι

     

    Mετά την εξέλιξη αυτή φαίνεται να παίρνει στα χέρια του την «καυτή πατάτα» ο  Εμανουέλ Γκριμάλντι, ο οποίος, χθες,  λίγες ώρες πριν ανακοινωθεί η αγορά των μετοχών Λασκαρίδη από τη Sea Star είχε -σύμφωνα με δημοσίευμα της Lloyds List- εξαπολύσει επίθεση στη διοίκηση της ΑΝΕΚ διαμαρτυρόμενος για τον αποκλεισμό των παλαιών μετόχων από την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου ύψους 120 εκατ. ευρώ.

     

    ”Πρόκειται για μία κατάσταση η οποία προκαλεί πραγματικό σοκ”, τόνιζε ο Εμ. Γκριμάλντι, προσθέτοντας ότι ”δεν υπάρχει καμία λογική σε αυτήν την τακτική”. Με σχεδόν 15% στην ΑΝΕΚ ο Ιταλός καλείται να ζυγίσει την κατάσταση και να αποφασίσει την επόμενη κίνησή του. Γιατί στα σχέδια της επόμενης ημέρας που έχει κάνει η Sea Star θεωρούμε δεδομένο ότι θα έχει συμπεριλάβει και όλες τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν ανάλογα με τις κινήσεις που θα κάνει ο Ιταλός.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ