Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 03-Δεκ-2007 09:04

    Ακτοπλοϊκές: Να κλάψουν ή να γελάσουν;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Μηνά Τσαμόπουλου

    Δεν ξέρουν αν θα πρέπει να γελάσουν ή να κλάψουν οι εισηγμένες στο Χ.Α. ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Από τη μία πλευρά βλέπουν τα αποτελέσματα του 9μήνου να παρουσιάζουν κέρδη και σε κάποιες και ρεκόρ-κερδών, από την άλλη όμως έρχεται η αλματώδης αύξηση του πετρελαίου. Σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά η αύξηση έφθασε το 67%, που για μία μέση εταιρεία σημαίνει επιβάρυνση με 20 εκατ. ευρώ.

    Οι συνέπειες θα φανούν την Άνοιξη αφού σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρείες θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα εισιτήρια που θα ξεπεράσουν το 10%. Εκείνο που σώζει προς το παρόν την κατάσταση είναι το γεγονός ότι είχαμε μία πολύ καλή τουριστική-μεταφορική περίοδο, ως χώρα και οι εταιρείες ισορρόπησαν, ενώ κάποιες πούλησαν πλοία αποκομίζοντας κέρδη.

    Και μπορεί τα οικονομικά αποτελέσματα μέχρι και το 9μηνο να είναι καλά όμως καμμία πλέον από τις εταιρείες δεν μπορεί να εγγυηθεί την εικόνα τους στο τέλος του χρόνου.

    Στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου ήρθε να προστεθεί και η εφαρμογή της νέας κοινοτικής οδηγίας για τη χρήση από τα πλοία νέου τύπου καυσίμων με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο. Καύσιμο το οποίο λόγω της επεξεργασίας του είναι πιο ακριβό κατά 8% και θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας ενός πλοίου.


    Παρέμβαση του κράτους

    Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις θα ζητήσουν την παρέμβαση της κυβέρνησης προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μεγάλη οικονομική αβαρία που αντιμετωπίζουν, μετά την αλματώδη αύξηση της τιμής των καυσίμων.
    Θα ζητήσουν από τον υπουργό Γιώργο Βουλγαράκη να παρέμβει ώστε να καταργηθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων που δεν είναι ανταποδοτικές και επιβαρύνουν το εισιτήριο κατά 34%.

    "Μέχρι τώρα λέγαμε καταργήσετε τις κρατήσεις αυτές για να μειώσουμε την τιμή του εισιτηρίου και τώρα λέμε καταργείστε τις κρατήσεις για να μην κάνουμε αυξήσεις" επισημαίνουν υψηλόβαθμα στελέχη ακτοπλοϊκών Ομίλων.

    Κατάργηση δρομολογίων

    Μία από τις λύσεις που μελετούν χωρίς να έχουν πάρει απόφαση, τα επιτελεία των επιχειρήσεων είναι και η πιθανή κατάργηση δρομολογίων που είναι ζημιογόνα, τη λεγόμενη "οικονομία δρομολογίων" που θα έχει ως επίπτωση την υποβάθμιση του επιπέδου παροχής υπηρεσιών και την δημιουργία προβλημάτων στη σύνδεση ορισμένων νησιών.

    Τα αποτελέσματα

    Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα 9μήνου των εισηγμένων ο Όμιλος Attica παρουσίασε αύξηση κατά 13,5% στα κέρδη προ τόκων και αποσβέσεων ήτοι 69,64 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 61,71 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, συνεχίστηκε η ανοδική πορεία της Blue Star Ferries το 9μηνο του 2007. Η εταιρεία παρουσίασε αύξηση καθαρών πωλήσεων 20,7%, αύξηση καθαρών κερδών μετά φόρους κατά 13,5% στα 22,41 εκατ. ευρώ.

    Η ΑΝΕΚ παρουσίασε νέα ιστορικά υψηλά, ήτοι 21,8% των κερδών μετά από φόρους, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 24,192 εκατ. ευρώ έναντι 19,8 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2006, 12,8% των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 47,159 εκατ. ευρώ και 6,9% του κύκλου εργασιών κατά το εννεάμηνο του 2007, ο οποίος ανήλθε σε 188,6 εκατ. ευρώ.

    Ο κύκλος εργασιών της Minoan Lines το εννεάμηνο του 2007 ανήλθε σε 155,6 ευρώ εκατ., έναντι 165 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου του 2006 ποσοστό μείωσης 5,7% γεγονός που αποδίδεται στη δραστηριοποίηση της εταιρείας το 2007 με ένα πλοίο λιγότερο σε σχέση με το 2006. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο του 2007 διαμορφώθηκαν σε 44,5 εκατ. ευρώ, έναντι 42,2 εκατ. του αντίστοιχου διαστήματος του 2006 (+5,5%), ενώ το περιθώριο του λειτουργικού κέρδους (EBITDA) ανήλθε σε 28,6% έναντι 25,6% του αντίστοιχου εννεαμήνου 2006. Τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας αυξήθηκαν στα 14,8 εκατ. ευρώ, έναντι 11,4 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου (+28,9%). Επισημαίνεται ότι στα καθαρά αποτελέσματα του εννεαμήνου 2006 περιλαμβάνονται έκτακτα κέρδη 2 εκατ. ευρώ περίπου.


    Η ΝΕΛ εμφάνισε στο 9μηνο αύξηση 65% σε ενοποιημένο επίπεδο στον κύκλο εργασιών ο οποίος έφτασε στα 39,85 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 24,2 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Στο εξεταζόμενο διάστημα οι πωλήσεις εισιτηρίων επιβατών ενισχύθηκαν κατά 71%, με τις πωλήσεις των εισιτηρίων αυτοκινήτων να παρουσιάζουν άνοδο 23%. Οι διακινηθέντες επιβάτες ενισχύθηκαν σε ποσοστό κατά 56%, τα διακινηθέντα αυτοκίνητα κατά 58% και τα διακινηθέντα φορτηγά κατά 58%.

    Το μικτό κέρδος από την εκμετάλλευση των πλοίων (προ αποσβέσεων) από 0,69 εκ ευρώ την 30/9/06 αυξήθηκε στα 5,5 εκ ευρώ την 30/9/07.
    Τα έξοδα αμοιβών προσωπικού Διοίκησης και Διάθεσης μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το εννεάμηνο της προηγούμενης χρήσης.
    Το σύνολο των εξόδων Διοίκησης και Διάθεσης (εκτός προμηθειών πρακτορείων) αυξήθηκε σε σχέση με το εννεάμηνο της προηγούμενης χρήσης κατά 19%,οφειλόμενο κατά κύριο λόγο στις αμοιβές Νομικών Συμβούλων και στις αμοιβές διαχείρισης των πλοίων του ομίλου από τρίτους.

    Σε επίπεδο αποτελεσμάτων ο όμιλος εμφανίζει κάμψη στα κέρδη μετά από φόρους τα οποία διαμορφώθηκαν στις 85,4 χιλιάδες ευρώ, από τα 40,2 εκατ. ευρώ πέρυσι. Υπενθυμίζεται πως στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχε συμπεριληφθεί η συμφωνία με την Calyon η οποία και είχε βελτιώσει την καθαρή θέση της εταιρείας κατά 55,18 εκατ. ευρώ.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ