Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 19-Νοε-2007 17:02

    Γρ. Σαράντης: Βελτίωση 4,45% στα καθαρά κέρδη 9μήνου

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αύξηση 4,45% κατέγραψαν τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας της Γρ. Σαράντης στο 9μηνο του 2007. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα 16,10 εκατ. ευρώ έναντι 15,42 εκατ. ευρώ πέρυσι. Παράλληλα, ο ενοποιηµένος κύκλος εργασιών της Σαράντη διαµορφώθηκε στα 173,96 εκατ. ευρώ, έναντι 153,73 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 13,16%.

    Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του εννεαµήνου του 2007 παρατηρήθηκε ικανοποιητική ανάπτυξη των δύο βασικών κλάδων δραστηριότητας, των καλλυντικών ευρείας διανοµής και των προϊόντων οικιακής χρήσης, αλλά και ισχυρή ανάπτυξη της δραστηριότητας του Οµίλου στις αγορές της Ανατολικής Ευρώπης.

    Το µικτό κέρδος του Οµίλου αυξήθηκε κατά 14,43% στα 87,38 εκατ. ευρώ στο εννεάµηνο του 2007. Το µικτό περιθώριο κέρδους διαµορφώθηκε σε 50,23% έναντι 49,67% κατά το εννεάµηνο του 2006, σαν αποτέλεσµα της στρατηγικής απόφασης αλλαγής του προϊοντικού µείγµατος προς τα ιδιοπαραγόµενα προϊόντα.

    Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 9,39% στα 24,47 εκατ. ευρώ το εν λόγω εννεάµηνο, ενώ το αντίστοιχο περιθώριο κέρδους µειώθηκε στο 14,06% έναντι 14,55% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο λόγω απορρόφησης στους εννέα µήνες του 2007 του συνόλου του κόστους αναδιάρθρωσης των νέων χωρών ύψους 5,27 εκατ. ευρώ. Σε συνέχεια των ανωτέρω, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν σε 21,73 εκατ. ευρώ από 19,68 εκατ. ευρώ, αυξηµένα κατά 10,42%.

    Τα κέρδη προ φόρων (ΕΒΤ) ανήλθαν σε 20,62 εκατ. ευρώ, από 20,14 εκατ. ευρώ αυξηµένα κατά 2,43% σε σχέση µε το εννεάµηνο του 2006.

    Στην ανακοίνωση τονίζεται πως αν δεν ληφθούν υπόψη τα έκτακτα και µη επαναλαµβανόµενα κέρδη που καταγράφηκαν την αντίστοιχη περσινή περίοδο λόγω της εξόδου από το Pet Business (1,34 εκατ. ευρώ) και από την συµµετοχή στην Multirama (0,96 εκατ. ευρώ), η αύξηση στα κέρδη µετά φόρων και μετά δικαιωμάτων μειοψηφίας ανέρχεται στο 22,7%.

    Ανάλυση ανά κλάδο δραστηριότητας

    Οι κλάδοι δραστηριότητας του Οµίλου Σαράντη χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: τα καλλυντικά ευρείας διανοµής, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας και τις λοιπές πωλήσεις.

    Θα πρέπει να σηµειωθεί η συνεχιζόµενη και εξαιρετικής σηµασίας ανάπτυξη που εµφανίζουν τα ιδιοπαραγόµενα προϊόντα του Οµίλου, στα καλλυντικά ευρείας διανοµής και στα προϊόντα οικιακής χρήσης.

    Αξίζει να σηµειωθεί ότι το µεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση µε το εννεάµηνο του 2006 εµφανίζουν τα καλλυντικά ευρείας διανοµής (+22,38%), ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης µε ποσοστό 15,65%. Τα καλλυντικά ευρείας διανοµής αντιπροσωπεύουν συνολικά το 42,87% του συνολικού κύκλου εργασιών του Οµίλου Σαράντη και ακολουθούν τα προϊόντα οικιακής χρήσης µε ποσοστό 40,90%. Θα πρέπει να τονισθεί η σηµαντική συνεισφορά των ιδιοπαραγόµενων προϊόντων που διαµορφώνεται στο 66,39% στα καλλυντικά ευρείας διανοµής και στο 94,29% για τα προϊόντα οικιακής χρήσεως. Οι λοιπές πωλήσεις αφορούν το 8,77% του συνολικού κύκλου εργασιών και τα προϊόντα υγείας και φροντίδας το 7,46%.

    Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη µεγαλύτερη συµµετοχή στο εννεάµηνο είχαν τα καλλυντικά ευρείας διανοµής µε ποσοστό 36,78% και ακολουθούν οι λοιπές πωλήσεις όπου συµµετέχουν µε ποσοστό 28,96% και τα προϊόντα οικιακής χρήσης µε ποσοστό 26,88%.

    Τέλος, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας συµµετέχουν µε ποσοστό 7,38%. Αναλύοντας τα κέρδη προ τόκων και φόρων των καλλυντικών ευρείας διανοµής και των προϊόντων οικιακής χρήσης σε ιδιοπαραγόµενα και διανεµόµενα, διαπιστώνουµε ότι τα ιδιοπαραγόµενα προϊόντα στο σύνολο τους ανήλθαν σε €15,29 εκατ., έναντι €9,83 εκατ. που ήταν το εννεάµηνο του 2006, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 55,50%.

    Ανάλυση ανά γεωγραφική αγορά

    Οι πωλήσεις που πραγµατοποιεί ο Όµιλος Σαράντη στην ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 46,15% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 53,85% (€93,68 εκατ.), αφορά τις πωλήσεις του Οµίλου στις αγορές του εξωτερικού. Σηµειώνεται ότι σε σχέση µε το εννεάµηνο του 2006 οι πωλήσεις του Οµίλου Σαράντη στις παλαιές χώρες του εξωτερικού εµφανίζουν αύξηση 28,34%.

    Σηµειώνεται ότι ο Όµιλος Σαράντη κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά των προϊόντων συσκευασίας, πέρα από την Ελλάδα, στις χώρες Βουλγαρία, Ρουµανία, Σερβία και Πολωνία.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ