Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 26-Δεκ-2025 08:00

    Simpas: Κουφώματα από τα Γιάννενα στο σαλέ της Jennifer Lopez στη Μοντάνα και στην έπαυλη του ιδιοκτήτη της Dell

    Simpas: Κουφώματα από τα Γιάννενα στο σαλέ της Jennifer Lopez στη Μοντάνα και στην έπαυλη του ιδιοκτήτη της Dell
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    A fortuna é como o vidro, tanto brilha como quebra (η τύχη είναι σαν το γυαλί, και λάμπει, αλλά και σπάει) λέει ένα παλιό πορτογαλικό γνωμικό, περιγράφοντας το πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξουν τα πράγματα, είτε για καλό είτε για κακό. Στην περίπτωση όμως του Γιώργου Σύμπα, εξ Ιωαννίνων ορμώμενου, το "σπάσιμο" του γυαλιού δεν σήμανε καταστροφή, αλλά επιτυχία.

    Από τζαμάς έγινε αλουμινάς και η οικογενειακή επιχείρηση Simpas Live Better, με παραγωγική βάση στην Αμπελειά, ένα χωριό 12 χλμ. νότια των Ιωαννίνων , πέρασε συνειδητά σε μια νέα εποχή. Μια στρατηγική στροφή που αποδείχθηκε καταλυτική: τα ελληνικά κουφώματα υψηλών προδιαγραφών άρχισαν να ταξιδεύουν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, για να "ντύσουν" βίλες, σαλέ και επαύλεις των UHNWIs (Ultra-High-Net-Worth Individuals – άτομα εξαιρετικά υψηλής καθαρής αξίας) στις Ηνωμένες Πολιτείες.

    Σήμερα, προϊόντα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα στην Ήπειρο βρίσκονται σε ιδιωτικά χειμερινά θέρετρα της Μοντάνα, σε παραθαλάσσιες κατοικίες της Καλιφόρνιας και σε πολυτελή ακίνητα της Φλόριντα και του Τέξας, επιβεβαιώνοντας ότι, όταν το γυαλί "σπάει" την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να ανοίξει δρόμο – όχι να τον κλείσει.

    Η Simpas Live Better, υπό την ηγεσία του Γιώργου Σύμπα ως προέδρου και CEO, πραγματοποίησε μέσα σε οκτώ χρόνια μια εντυπωσιακή ανάπτυξη, αυξάνοντας σχεδόν 40 φορές τον τζίρο της, ενώ για το 2026 οι προβλέψεις μιλούν για τζίρο άνω των 12 εκατ. ευρώ.

    Γιώργος Σύμπας

    Όταν το LinkedIn άλλαξε τα πάντα

    Η ιστορία ξεκινά το 2017, σε μια περίοδο που η εταιρεία, ενεργή από το 1979, αντιμετώπιζε τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Ένα μήνυμα στο LinkedIn από έναν αμερικανο-εβραίο θα άλλαζε τα πάντα: "Σε ενδιαφέρει η αγορά της Νέας Υόρκης;". Η απάντηση του Γιώργου Σύμπα ήταν άμεση και καταφατική, αλλά η πραγματική πρόκληση ερχόταν δύο μέρες αργότερα, όταν ο συνεργάτης εμφανίστηκε στα Ιωάννινα χωρίς προειδοποίηση, για να επιβεβαιώσει ότι η εταιρεία υπήρχε πραγματικά!

    Η συνάντηση εκείνη έθεσε τις βάσεις για μια ριζική αλλαγή: πλήρης αναδιοργάνωση του εργοστασίου, εξειδίκευση, απόκτηση αμερικανικών πιστοποιήσεων. Ο κύριος Σύμπας άκουσε προσεκτικά και επένδυσε ενάμισι χρόνο και περίπου 2,5 εκατ. ευρώ ιδίων κεφαλαίων για να μετατρέψει την εταιρεία από παραγωγό τζαμιών σε εξειδικευμένο κατασκευαστή premium αλουμινένιων κουφωμάτων. Το 2018, η Simpas ήταν έτοιμη για την αμερικανική αγορά, με κύκλο εργασιών μόλις 315.000 ευρώ.

    Από τη Jennifer Lopez στον Michael Dell

    Το πρώτο μεγάλο project που έδωσε διεθνή προβολή στην εταιρεία ήταν ένα χειμερινό θέρετρο στο Yellowstone της Μοντάνα, όπου όπου, σύμφωνα με διαθέσιμες πληροφορίες, διαθέτει ιδιοκτησία και η Jennifer Lopez. Το συγκεκριμένο θέρετρο δεν απευθύνεται σε οποιονδήποτε: η τιμή εισόδου ξεκινά από αγορά ακινήτου 10 έως 25 εκατ. δολαρίων, ενώ η ετήσια συνδρομή ανέρχεται στα 500.000 δολάρια. Η Simpas ανέλαβε το σύνολο του έργου, αξίας περίπου 3,5 εκατ. δολαρίων, παραδίδοντας 30 κοντέινερ με premium αλουμινένια κουφώματα.

    Simpas: Κουφώματα από τα Γιάννενα στο σαλέ της Jennifer Lopez στη Μοντάνα και στην έπαυλη του ιδιοκτήτη της Dell

    Το πελατολόγιο που ακολούθησε είναι εντυπωσιακό: ο κωμικός ηθοποιός Will Ferrell, ο CEO της Nike, επαγγελματίες σέρφερ στο Σαν Ντιέγκο, ο Michael Dell, ιδιοκτήτης του αμερικανικού κολοσσού Dell στο Όστιν του Τέξας, μεγαλοδικηγόροι στη Νέα Υόρκη κ.ά.. Από το καλοκαίρι του 2026 θα ξεκινήσει η ανακαίνιση μιας έπαυλης στις Μπαχάμες που παλαιότερα ήταν στην ιδιοκτησία του Bruce Willis και έχει πωληθεί.

    "Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν μας αποκαλύπτουν τα ονόματα, καθώς υπογράφουμε συμβόλαια εμπιστευτικότητας", εξηγεί ο κύριος Σύμπας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η λίστα των διασήμων πελατών είναι πολύ μεγαλύτερη από όσα μπορούν να αποκαλυφθούν.

    Οι δασμοί του Trump και η έξυπνη λύση

    Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην αμερικανική αγορά ήταν οι υψηλοί δασμοί. Τα αλουμινένια κουφώματα υπόκεινται σε δασμό 55%, ενώ τα τζάμια μόλις 15%. Η Simpas ανέπτυξε μια νόμιμη και αποτελεσματική κοστολογική στρατηγική που της επέτρεψε να παραμείνει ανταγωνιστική: για ένα έργο 100.000 ευρώ, η εταιρεία χρεώνει στον πελάτη υπηρεσίες σχεδιασμού και στατικότητας περίπου 20%, μειώνοντας τη φορολογητέα βάση στα 80.000 ευρώ. Στη συνέχεια, αυξάνει το κόστος του τζαμιού (με χαμηλότερο δασμό) και μειώνει αντίστοιχα το κόστος του αλουμινίου, φτάνοντας τελικά τον μέσο δασμό από το 55% στο 20-22%.

    Οι πρόσφατοι δασμοί στις εισαγωγές αλουμινίου δημιούργησαν προσωρινή αναστάτωση, με πολλά έργα να παγώνουν λόγω αβεβαιότητας. Η Simpas αντέδρασε με διαφάνεια και οργάνωση, ενημερώνοντας πλήρως τους συνεργάτες της και προσαρμόζοντας τις διαδικασίες της χωρίς να θυσιάσει τη συνέπειά της στις παραδόσεις. Το αποτέλεσμα; Όχι μόνο διατήρηση του πελατολογίου, αλλά και ενίσχυση του pipeline έργων για το 2026.

    Από 315.000 ευρώ στα 12 εκατ. ευρώ

    Τα οικονομικά μεγέθη της Simpas αφηγούνται μια ιστορία επιχειρηματικής επιτυχίας. Το 2018, όταν η εταιρεία ξεκίνησε την είσοδό της στην αμερικανική αγορά, ο κύκλος εργασιών ήταν μόλις 315.000 ευρώ. Έξι χρόνια αργότερα, το 2024, η Simpas σημείωσε τζίρο 6,28 εκατ. ευρώ – αύξηση σχεδόν 20 φορές.

    Το μικτό αποτέλεσμα για το 2024 ανήλθε σε 1,824 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας σε μικτό περιθώριο κέρδους 29%, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 876.000 ευρώ. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους έφτασαν τα 682.000 ευρώ, με την εταιρεία να διατηρεί υγιή κερδοφορία και περιθώριο καθαρού κέρδους 10,9%.

    Για το 2026, οι προβλέψεις είναι ακόμη πιο φιλόδοξες: η εταιρεία αναμένεται να διπλασιάσει σχεδόν τον τζίρο της, φτάνοντας τα 12 εκατ. ευρώ, αύξηση 91% σε σχέση με το 2024. Η εκρηκτική αυτή ανάπτυξη οφείλεται στην υλοποίηση έργων που είχαν παγώσει λόγω των δασμών και στην επέκταση σε νέες πολιτείες των ΗΠΑ.

    25 συνεργάτες σε 18 πολιτείες

    Σήμερα η Simpas απασχολεί 60 άτομα σε δύο εργοστάσια συνολικού εμβαδού 7.000 τετραγωνικών μέτρων στα Ιωάννινα. Η παραγωγική δυναμικότητα με διπλή βάρδια μπορεί να φτάσει τα 20-22 εκατ. ευρώ σε τζίρο, γεγονός που δίνει σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Για το τέλος του 2026 σχεδιάζεται η κατασκευή τρίτου εργοστασίου 6.000 τετραγωνικών μέτρων, που θα διπλασιάσει την παραγωγική ικανότητα.

    Η εταιρεία συνεργάζεται με 25 dealers και διανομείς σε 18 πολιτείες των ΗΠΑ, με ιδιαίτερη έμφαση στη Φλόριντα, μία από τις πιο απαιτητικές αγορές λόγω των αυστηρών προδιαγραφών για αντοχή σε ακραία καιρικά φαινόμενα. Η Simpas έχει επενδύσει συστηματικά σε πιστοποιήσεις όπως hurricane impact tests, wind load δοκιμές και ενεργειακές πιστοποιήσεις.

    Simpas: Κουφώματα από τα Γιάννενα στο σαλέ της Jennifer Lopez στη Μοντάνα και στην έπαυλη του ιδιοκτήτη της Dell

    Κάθε έργο είναι πλήρως custom – η εταιρεία εξειδικεύεται σε premium αρχιτεκτονικές λύσεις για βίλλες και πολυτελείς κατοικίες. Η μηχανολογική ακρίβεια, ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός και η απόλυτη συνέπεια στις παραδόσεις αποτελούν τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαφοροποιούν την Simpas από τους μαζικούς κατασκευαστές.

    Η οικογενειακή διάσταση

    Η μετάβαση από την κατασκευή τζαμιών στα premium αλουμινένια κουφώματα ήταν στρατηγική απόφαση που πήρε η διοίκηση το 2018. Ο Γιώργος Σύμπας, που ασχολείται με την οικογενειακή επιχείρηση από το 2000, και ο αδερφός του, υπεύθυνος παραγωγής, αποφάσισαν να στρέψουν πλήρως το focus της εταιρείας στην αμερικανική αγορά, εγκαταλείποντας την ελληνική.

    "Δεν την υποτιμώ την Ελλάδα, απλά η ροή της δουλειάς με τους συνεργάτες στην Αμερική δεν μου αφήνει χρόνο", εξηγεί ο ίδιος. Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι η εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού για την περαιτέρω επέκταση της παραγωγής, παρόλο που η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αποτελεί σημαντική πηγή νέων μηχανικών και στελεχών.

    Στη λίστα των top 10 ευρωπαϊκών εξαγωγικών εταιρειών

    Η Simpas έχει διακριθεί ως μία από τις 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενες ευρωπαϊκές εταιρείες με εξαγωγική δραστηριότητα προς τις ΗΠΑ, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του μοντέλου της. Η αναγνώριση αυτή έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, με αυστριακή εταιρεία να έχει κάνει πρόταση εξαγοράς.

    Simpas: Κουφώματα από τα Γιάννενα στο σαλέ της Jennifer Lopez στη Μοντάνα και στην έπαυλη του ιδιοκτήτη της Dell

    Ο κύριος Σύμπας, ωστόσο, δεν την εξέτασε. "Είπα στον εαυτό μου ότι δεν θα μπω στη διαδικασία αυτή τη στιγμή", αναφέρει, δηλώνοντας παράλληλα ότι θα μπορούσε να εξετάσει μια πρόταση από αμερικανική εταιρεία στο μέλλον.

    Η στρατηγική για το 2026 εστιάζει στην επέκταση σε νέες Πολιτείες των ΗΠΑ, ενίσχυση του δικτύου διανομέων, επενδύσεις σε R&D και αυτοματισμούς, και αναβάθμιση της παραγωγικής δυναμικότητας. Ο στόχος είναι η Simpas να καθιερωθεί ως ο κορυφαίος ευρωπαϊκός προμηθευτής premium αρχιτεκτονικών συστημάτων στην αγορά των ΗΠΑ.

    Από την Αμπελειά των Ιωαννίνων στις βίλες των πλουσιότερων της Αμερικής, η ιστορία της Simpas Live Better αποδεικνύει ότι το "σπάσιμο" του γυαλιού μπορεί πράγματι να σημάνει μια νέα αρχή – λαμπερή και γεμάτη δυνατότητες.

    Your Premium trial has ended
    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ