Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Δεκ-2025 09:00

    Real Foods: Η εξαγορά της Draculi Coffee, η νέα δυναμική στο HORECA και το επόμενο deal στον Λίβανο

    Real Foods: Η εξαγορά της Draculi Coffee, η νέα δυναμική στο HORECA και το επόμενο deal στον Λίβανο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Τα τελευταία δύο χρόνια η αγορά του καφέ μοιάζει με ναρκοπέδιο. Εκτίναξη τιμών, συμπίεση περιθωρίων, έντονος ανταγωνισμός και ιστορικοί παίκτες να δυσκολεύονται να κρατήσουν ρυθμό.

    Σε αυτό το δυστοπικό σκηνικό η εταιρεία Real Foods, με επικεφαλής τον Στέφανο Καλαθέρη, πάει κόντρα στο ρεύμα. Μεγεθύνεται, επενδύει και κλείνει στρατηγικές συμφωνίες τη στιγμή που άλλοι "κόβουν ταχύτητα". Η εξαγορά της ιστορικής Draculi Coffee μέσω ίδιων κεφαλαίων αποτελεί το πιο ηχηρό δείγμα αυτής της πορείας, ενώ παράλληλα έχει πάρει μπρος το σχέδιο της διοίκησης για ισχυροποίηση του αποτυπώματος της επιχείρησης στο κανάλι του HORECA.

    Η εξαγορά της ιστορικής Draculi Coffee δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Ήταν το αποτέλεσμα ενός σχεδίου που ξεκίνησε το 2023, με στόχο τη διαφοροποίηση από τη μονόπλευρη εξάρτηση από το οργανωμένο λιανεμπόριο και την είσοδο στη HORECA χωρίς να χρειαστεί να χτιστεί κάτι από το μηδέν. "Θέλαμε ταχύτητα, όχι πειραματισμούς", λέει στο Capital ο Στέφανος Καλαθέρης. Η Draculi προσέφερε ακριβώς αυτό: πελατολόγιο, εξοπλισμό καφετέριας, φήμη και υψηλή ποιότητα.

    "Οι πελάτες που αγοράζουν τα προϊόντα της Draculi είναι φανατικοί καταναλωτές τους. Αυτό με εξέπληξε ευχάριστα", παραδέχεται. Η προσήλωση στην ποιότητα και η σταθερότητα των προϊόντων ήταν το βασικό χαρακτηριστικό που έκανε την εξαγορά ελκυστική.

    Το εργοστάσιο της Νέας Αρτάκης

    Στη Νέα Αρτάκη Ευβοίας, η Real Foods διαθέτει μονάδα 3.800 τ.μ., πλήρως εξοπλισμένη για ολόκληρο το φάσμα παραγωγής καφέ: ελληνικό, στιγμιαίο, φίλτρου, espresso, σπυρί, κάψουλες συμβατές, τόσο για branded προϊόντα, όσο και για ιδιωτική ετικέτα.

    Με τη μεταφορά του εξοπλισμού της Draculi Coffee –μια επιχείρηση με πάνω από μισό αιώνα παράδοσης και εξαιρετική φήμη για την ποιότητα των προϊόντων της– η παραγωγική δυναμικότητα εκτοξεύτηκε στους 5.500 τόνους τελικού προϊόντος, καθιστώντας την Real Foods μία από τις τρεις-τέσσερις μεγαλύτερες εγκατεστημένες παραγωγικές υποδομές στην Ελλάδα.

    "Ο εξοπλισμός της Draculi Coffee  ήταν πιο σύγχρονος και απόλυτα συμπληρωματικός με τον δικό μας ", λέει ο κύριος Καλαθέρης. Το σύνολο των μηχανημάτων αποξηλώθηκε από το εργοστάσιο της Draculi Coffee στο Αλιβέρι τον Σεπτέμβριο του 2025 και εγκαταστάθηκε στην Αρτάκη σε δύο μόλις εβδομάδες. Το έργο που συνοδεύεται και με επενδύσεις περαιτέρω αναβάθμισης αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως στο πρώτο τρίμηνο του 2026.

    Σήμερα, η Real Foods παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες αλυσίδες SM, ενώ τα branded προϊόντα της βρίσκονται σε επιλεγμένες αλυσίδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. "Η φιλοσοφία μας είναι να προσφέρουμε τίμια branded προϊόντα με υψηλή ποιότητα και σε ανταγωνιστική τιμή”, τονίζει. 

    Οι πίσω γραμμές του deal

    33

    "Δημιουργήσαμε μία νέα  εταιρία την Coffee Hero AE με σκοπό να διοχετεύσουμε την δραστηριότητα της εταιρίας Draculi Coffee” σημειώνει ο Καλαθέρης. 

    Το νέο σχήμα χωρίζει τις δραστηριότητες ως εξής:

    •Real Foods: παραγωγή, μηχανολογικός εξοπλισμός, λιανεμπόριο, ιδιωτική ετικέτα, διαχείριση σημάτων.

    •Coffee Hero: αποκλειστικά HORECA, εξοπλισμός καφετέριας, εξυπηρέτηση επαγγελματιών.

    Η κίνηση αυτή δεν έγινε για τα οικονομικά μεγέθη μόνο – αν και ο τζίρος των 2,4 εκατ. ευρώ της Draculi Coffee πέρασε στο νέο σχήμα. "Το ζητούμενο δεν ήταν τα νούμερα", σημειώνει ο Καλαθέρης. "Ήταν η ποιότητα. Μια βάση πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε".

    Ο δύσκολος κόσμος του καφέ και πως η Real Foods κερδίζει

    Οι τιμές του καφέ τα τελευταία τρία χρόνια έχουν εκτοξευθεί σε ιστορικά υψηλά. "Δεν έχουμε ξαναδεί τέτοιες αυξήσεις ούτε σε ποσοστό ούτε σε απόλυτες τιμές. Βάσιμα πιστεύουμε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρχει μια διόρθωση στις τιμές αλλά όχι στα επίπεδα προ τριών ετών ", λέει ο κύριος Καλαθέρης.

    Κι όμως, η Real Foods όχι μόνο επιβίωσε – αλλά άντεξε καλύτερα από τον ανταγωνισμό.

    Το 2024 η εταιρεία διπλασίασε τον τζίρο (από 2,1 εκατ. σε 3,967 εκατ. ευρώ), τετραπλασίασε το EBITDA και παρέμεινε κερδοφόρα σε μια αγορά που "ήταν ζημιογόνος για πολλές εταιρίες του κλάδου μας".

    Για το 2025 προβλέπεται σταθεροποίηση γύρω στα 3,5 εκατ. ευρώ, λόγω της ενσωμάτωσης της Draculi Coffee, ενώ το 2026 ο στόχος είναι άλμα στα 6 εκατ. ευρώ.

    44

    Αυτοχρηματοδότηση και προσήλωση στην παραγωγή κερδοφορίας

    Ένα κρίσιμο στοιχείο της στρατηγικής είναι η οικονομική ανεξαρτησία. "Είμαστε αυτοχρηματοδοτούμενη εταιρεία, χωρίς υποχρεώσεις προς τράπεζες. Τα κεφάλαια που χρησιμοποιούμε  είναι δικά μας", υπογραμμίζει ο κύριος Καλαθέρης. "Υπάρχει προσήλωση στην παραγωγή κερδοφορίας και προστιθέμενης αξίας, όχι τόσο στην αύξηση του τζίρου".

    Η φιλοσοφία αυτή καθορίζει και τις εξαγορές. "Κοιτάμε να βρίσκουμε κάτι που ενσωματώνει επιχειρηματικό innovation, μια κρυμμένη προστιθέμενη αξία που μπορούμε να αναδείξουμε", εξηγεί. "Δεν έχει νόημα να κάνεις ένα προϊόν με εκατομμύρια ευρώ τζίρο και η κάτω γραμμή να είναι αρνητική".

    Η εταιρεία παρακολουθεί στενά την αγορά για περαιτέρω ευκαιρίες. "Υπάρχουν ευκαιρίες περεταίρω εξαγορών στην Ελλάδα που θα μπορούσαμε να δούμε, αλλά δεν μπορούμε να ασχοληθούμε με άλλο project το 2026 γιατί πρέπει να ολοκληρώσουμε την ενσωμάτωση της Draculi", σημειώνει ο επικεφαλής της Real Foods.

    Νέα εξαγορά αυτή τη φορά στον Λίβανο

    Άλλωστε ήδη η εταιρεία έχει δρομολογήσει το επόμενό της βήμα για του χρόνου, το οποίο μάλιστα δεν βρίσκεται εντός συνόρων. Συγκεκριμένα "τρέχει" τις διαδικασίες για τη δεύτερη εξαγορά της, η οποία θα ανακοινωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2026 και αφορά εταιρεία καφέ στη Βηρυτό με ισχυρή παρουσία στο κανάλι του HORECA.

    Πρόκειται για επιχείρηση με μικρή παραγωγική βάση αλλά σημαντικό εμπορικό αποτύπωμα. Με άλλα λόγια, το ιδανικό προφίλ για ένταξη στο παραγωγικό "όχημα" του εργοστασίου της Αρτάκης.

    Ο Λίβανος, παρά την κατάσταση στη Μέση Ανατολή, δεν ανησυχεί τον κύριο Καλαθέρη: "Είναι μια χώρα με χρεοκοπημένο κράτος αλλά με πολύ ισχυρή ιδιωτική οικονομία. Η Βηρυτός έχει lifestyle που δεν φαντάζεστε". Η αγορά του καφέ εκεί έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με αυτά της Ελληνικής, με τεράστιο μερίδιο στον Λιβανέζικο  καφέ(μια παραλλαγή του δικού μας Ελληνικού)  και ισχυρή παρουσία του espresso στο HORECA.

    Και μια αλυσίδα καφέ στον ορίζοντα

    Παράλληλα, η Real Foods έχει έτοιμο business plan για δημιουργία αλυσίδας καφέ,  είτε με την μέθοδο του  franchise είτε με ιδιόκτητα καταστήματα. Το project έχει προσωρινά παγώσει λόγω της εξαγοράς της Draculi Coffee  η οποία απαιτούσε σημαντικά ίδια κεφάλαια, αλλά το 2026 θα επανενεργοποιηθεί.

    Τι όμως θα διαφοροποιεί την αλυσίδα από τις δεκάδες που υπάρχουν; "Δύο πράγματα", απαντά ο Καλαθέρης: Χαμηλότερο κόστος κατασκευής καταστήματος και εισόδου franchisee και πιο ανταγωνιστική τιμή προϊόντος, χάρη στην πλήρη καθετοποίηση και το πλεονέκτημα κόστους.

    "Δεν κυνηγάμε νούμερα, κυνηγάμε αξία", λέει χαρακτηριστικά.

    Από τους ξηρούς καρπούς στον καφέ – και ξανά πίσω στην "πηγή”

    Προερχόμενος από μία οικογένεια που, όπως λέει, "από το 1927 είναι στο εμπόριο και στην βιομηχανική μεταποίηση". Οι ξηροί καρποί έγιναν η κεντρική δραστηριότητα από τη δεκαετία του ’90 και έδωσαν στην οικογενειακή επιχείρηση πρόσβαση στο οργανωμένο λιανεμπόριο. "Αλλά ο καφές ήταν πάντα εκεί", επισημαίνει. "Ιστορικά ο καφές προηγήθηκε των ξηρών καρπών όντας το πρώτο ίδιο-παραγόμενο προϊόν στο μικρό κατάστημα λιανικής στην Χαλκίδα το 1927".

    Το 2018 η επιχείρηση σταμάτησε την παραγωγή ξηρών καρπών, όμως ο μηχανολογικός εξοπλισμός υπάρχει ακόμη και υπό συνθήκες δεν αποκλείεται στο μέλλον να επανέλθει στην παραγωγή. Το βάρος μεταφέρθηκε οριστικά στην παραγωγή καφέ και έτσι προέκυψε η Real Foods, στην οποία ο κύριος Καλαθέρης, μαζί με τον επί χρόνια συνεργάτη του Παντελή Παγκουλάκη και, από το 2023, με τον λιβανέζο-βραζιλιάνο επενδυτή Pierre Jilwan, μέλος οικογένειας που διαχειρίζεται μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις καφέ του Λιβάνου.

    Μια εταιρεία που ανεβαίνει χωρίς φασαρία

    Η Real Foods μοιάζει με την κλασική ελληνική οικογενειακή επιχείρηση που λειτουργεί αθόρυβα – μέχρι που μια μέρα εμφανίζεται σε νέα κλίμακα. Η ιστορία της εξαγοράς της Draculi Coffee, η εκθετική αύξηση των οικονομικών μεγεθών και το γεωγραφικό άνοιγμα στον Λίβανο συνθέτουν ένα εντυπωσιακό παζλ.

    Και κάτι ακόμη. Είναι από τις λίγες εταιρείες του κλάδου που αναπτύσσεται σε περιόδους υψηλού κόστους, παγκόσμιας αστάθειας και "σφιχτής" αγοράς καφέ.

    Αν όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το σχέδιο, το 2026 μπορεί να είναι η χρονιά όπου μια ελληνική παραγωγική εταιρεία από την Εύβοια θα αναβαθμιστεί σε περιφερειακό παίκτη, με δύο εξαγορές, πλήρη καθετοποίηση, διεθνή παρουσία στη HORECA και μια αλυσίδα καφέ που περιμένει στη γωνία.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ