Σάββατο, 22-Νοε-2025 10:30
Με αυτό το αξεσουάρ μπορείς εύκολα να έχεις φυσικά κουμπιά στα Tesla Model 3 και Model Y
Το σύστημα infotainment της Tesla θεωρείται από τα κορυφαία της αγοράς, χάρη στο προσεγμένο περιβάλλον χρήσης και το σημαντικότερο, την αξιοπιστία του, σε αντίθεση με ορισμένα συστήματα παραδοσιακών κατασκευαστών που συχνά χρειάζονται επανεκκίνηση.Ωστόσο, η εμμονή της Tesla στη μινιμαλιστική αισθητική είχε και ένα τίμημα. Tην πλήρη απουσία φυσικών κουμπιών. Έτσι, οι οδηγοί αναγκάζονται να χρησιμοποιούν την οθόνη αφής για σχεδόν κάθε ενέργεια, κάτι που δεν είναι πάντα το καλύτερο για την οδική ασφάλεια.
Για να καλύψουν αυτό το κενό, ορισμένες εταιρείες έχουν δημιουργήσει πρόσθετα αξεσουάρ, που επαναφέρουν τις φυσικές εντολές στα αυτοκίνητα της Tesla. Το πιο πρόσφατο από αυτά, το Ctrl-Platform, υπόσχεται να φέρει πίσω την "παλιά σχολή" χειριστηρίων, με σύγχρονες δυνατότητες και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα.
Αναπτύχθηκε από την ίδια ομάδα που δημιούργησε την πρώτη γενιά του Ctrl-Bar, και η νέα έκδοση κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Το κεντρικό στοιχείο της πλατφόρμας είναι το Ctrl-Bar 2, ένα νέο χειριστήριο που διαθέτει δύο περιστροφικούς διακόπτες και οκτώ προγραμματιζόμενα κουμπιά, καθένα με τη δική του μικρή οθόνη.
Τοποθετείται στο κάτω μέρος της οθόνης infotainment των Model 3 και Model Y, τροφοδοτείται από τη θύρα USB στο ντουλαπάκι και επιτρέπει πλήρη παραμετροποίηση μέσω εφαρμογής στο κινητό.
Σε αντίθεση όμως με το πρώτο μοντέλο, το Ctrl-Bar 2 δεν απαιτεί πλέον συνεχή σύνδεση με το κινητό. Συνδέεται απευθείας με το Bluetooth Low Energy (BLE) του αυτοκινήτου, προσφέροντας άμεση απόκριση και λειτουργία χωρίς internet ή εφαρμογή, εκτός από το αρχικό σετάρισμα.
Με το νέο χειριστήριο, οι οδηγοί μπορούν να κλειδώνουν/ξεκλειδώνουν πόρτες, να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία, να ελέγχουν το ηχοσύστημα, ή να διατηρούν χειροκίνητο έλεγχο στους υαλοκαθαριστήρες ενώ χρησιμοποιούν το Autopilot.
Επιπλέον, η δεύτερη γενιά μπορεί να στέλνει εντολές και μέσω της θύρας OBD, ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμα περισσότερες λειτουργίες.
Για αυτό απαιτείται το πρόσθετο Ctrl-Bridge, το οποίο συνδέεται στη διαγνωστική θύρα του αυτοκινήτου. Με αυτό, ο οδηγός μπορεί να αναδιπλώνει τους καθρέφτες, να ανοίγει το ντουλαπάκι ή να επιλέγει επίπεδα ανάκτησης ενέργειας απευθείας από τα κουμπιά.
Το πακέτο ολοκληρώνεται με το Ctrl-Stripe, μια LED λωρίδα με δυναμικό ambient φωτισμό που εφαρμόζει στην μπάρα, προσφέροντας και μια πιο premium αισθητική.
Συνολικά, η πλατφόρμα προσφέρει πάνω από 30 shortcuts στα χέρια του οδηγού, ενώ η εγκατάσταση κάθε στοιχείου διαρκεί μόλις 5-10 λεπτά, χωρίς να απαιτούνται εργαλεία.
Υπάρχει όμως και ένας αστερίσκος. Όπως και η πρώτη γενιά, το νέο σύστημα αποτελεί προϊόν crowdfunding στο Kickstarter. Αυτό σημαίνει πως, παρά τις υποσχέσεις, δεν υπάρχουν εγγυήσεις.
Η καμπάνια χρηματοδότησης ξεκίνησε σήμερα και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν ήδη να προπαραγγείλουν ένα από τα διαθέσιμα πακέτα. Οι πρώτες αποστολές αναμένονται τον Απρίλιο του 2026.
Όλα τα Model 3 και Model Y είναι συμβατά, με τα αξεσουάρ για τα μοντέλα πριν το 2024 να αποστέλλονται πρώτα. Οι εκδόσεις για τα facelift μοντέλα θα ακολουθήσουν τον Μάιο του 2026, καθώς απαιτούν νέο καλούπι παραγωγής. Οι πρωτότυπες εκδόσεις για τα παλαιότερα μοντέλα είναι ήδη έτοιμες.
Η νορβηγική ομάδα πίσω από το έργο έχει ήδη στο ενεργητικό της ένα επιτυχημένο MagSafe ασύρματο φορτιστή για τα προ-facelift Model S και Model X, καθώς και την πρώτη γενιά του Ctrl-Bar, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον εμπιστοσύνη για το νέο φιλόδοξο project.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα για το αυτοκίνητο στο topgeargreece.gr
Η Toyota αντιλαμβάνεται πως ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών εντείνεται και πραγματοποιεί μια στοχευμένη αναβάθμιση του bZ4X σε καίριους τομείς, δίνοντάς του σημαντικά επιπλέον...
Ο Elon Musk έβαλε για άλλη μια φορά τέλος στις εικασίες σχετικά με την δημιουργία μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας με τα σήματα της Tesla και εξήγησε τους λόγους που κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί.
Το νέο κράνος της Shoei με επαυξημένη πραγματικότητα, προβάλλει την ταχύτητα, οδηγίες πλοήγησης και ειδοποιήσεις στο οπτικό πεδίο του αναβάτη, συνδυάζοντας τη φουτουριστική τεχνολογία με την...
Οι ερευνητές κατέγραψαν τα επίπεδα ακτινοβολίας στα οποία εκτίθενται οδηγοί και επιβάτες τόσο κατά την οδήγηση όσο και κατά τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Κάθε φορά που ανέβαζουμε ένα θέμα με την Kimera EVO37 γίνεται χαμός. Ε, αυτήν την φορά απολαύστε στην πίστα του Πορτιμάο να καίει λάστιχα και να ντριφτάρει υπέροχα.
Αποκαλυπτική είναι έρευνα από την Μεγάλη Βρετανία για το κοινό των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων και συγκεκριμένα όσων έρχονται από την Κίνα.
Η παγκόσμια ηλεκτροκίνηση έχει ένα νέο εξέχον μέλος καθώς ο Ντόναλντ Ντακ άλλαξε το θρυλικό 313 σε Ε-313.
Μια ανάπλαση που έχει εξαγγελθεί αλλά δεν έχει έρθεί ακόμη και ένα έργο που βαλτώνει συνεχώς στη γραφειοκρατία συνθέτουν την εικόνα του πιο εμπορικού δρόμους της Αθήνας.
Με κύριο χαρακτηριστικό την απλότητα της κατασκευής και την ευκολία επιδιορθώσεων απο τον καθένα οι φοιτητές του Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν παρουσίασαν το Aria.
O Oscar Piastri επικράτησε στον αγώνα Sprint του Κατάρ και μείωσε τρεις βαθμούς την διαφορά του από τον Norris. Παραμένει απειλή ο Max Verstappen.
Το καλύτερο video Gymkhana που έχεις δει εδώ και πολύ καιρό είναι αυτό που δημιούργησε ο πρωταθλητής Drift, Piotr Wiecek. Απόλαυσέ τον.
Η Ferrari είναι κάτι πολύ ευρύτερο από μια εταιρεία αυτοκινήτου και ανταποκρίνεται σε αυτόν τον ρόλο κοινωνικού χαρακτήρα με τα σχέδιά της για το 2029.
Σε δύο στρατόπεδα και πάλι η Ευρώπη με φόντο τα αυτοκίνητα και την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Γιατί δύο μεγάλες οικονομίες θέλουν να διατηρηθούν τα θερμικά αυτοκίνητα και
Αγώνας τίτλου θα μπορούσε να είναι για τον Lando Norris το 23ο Grand Prix της φετινής F1 που διεξάγεται στο Κατάρ.
O Brad Pitt δεν λέει να ξεκολλήσει από τον κόσμο του αυτοκινήτου και της F1 και η νέα συνεργασία του είναι με την Mercedes και αφορά το προσεχές 4θυρο ηλεκτρικό AMG GT.
Αν και ο EuroNCAP ανανεώνει τα πρωτόκολλά του κάθε τρία χρόνια, οι αλλαγές που έρχονται το 2026 θεωρούνται οι πιο ριζικές από την εισαγωγή του συστήματος βαθμολογίας το 2009.