Τρίτη, 11-Νοε-2025 07:30
Ποια είναι η κινεζική NIO που ανάβει μηχανές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου
Του Στάθη Βασιλόπουλου
Αν και η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα διανύει τα πρώτα της βήματα και υπολείπεται σε ό,τι συμβαίνει με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, οι εγχώριοι διανομείς οχημάτων είναι ήδη έτοιμοι για την επόμενη μέρα με στόχο να τοποθετηθούν στρατηγικά σε μια αγορά, που αναμένεται αναπτυχθεί με γοργούς ρυθμούς στο προσεχές μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο η Μοτοδυναμική ακολούθησε τη… μόδα των Κινέζων,- που υπερισχύουν στο κομμάτι των ηλεκτρικών οχημάτων- και παρουσίασε χθες επισήμως τη ΝΙΟ, έναν σχετικά νέο ‘’παίχτη’’ στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με παγκόσμια παρουσία.
Στη διοίκηση της Μοτοδυναμικής υπάρχει διάχυτη αισιοδοξία για την πορεία αυτής της νέας συνεργασίας, παρά το γεγονός ότι ο ανταγωνισμός, από την "απόβαση" των ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής προέλευσης στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, είναι πλέον πολύ μεγάλος. Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες από 20 μάρκες επιβατικών οχημάτων από την Κίνα στην Ελλάδα. Αριθμός δυσανάλογος σε σχέση με τη δυναμική της μικρής εγχώριας αγοράς, που πέρσι μέτρησε περίπου 137.000 ταξινομήσεις. Και μπορεί η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα να κερδίζει έδαφος τα τελευταία χρόνια, ωστόσο η διείσδυσή της κυμαίνεται στο 6%, την ίδια ώρα που το αντίστοιχο μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη φτάνει στο 16%.
Παρά τους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που φτάσουν έως και 39%, η τάση στην αγορά είναι ξεκάθαρη: οι κινεζικές μάρκες έχουν περάσει από την κατηγορία των "εναλλακτικών” και πλέον συναγωνίζονται στα ίσα τους πρωταγωνιστές του κλάδου. Την προοπτική αυτή διείδε και η Μοτοδυναμική, η οποία ύστερα από μια ενδελεχή έρευνα της αγοράς κατέληξε στη ΝIO, ποντάροντας στην premium κατηγορία.
"Μακροπρόθεσμα θέλουμε να κυριαρχήσουμε με τη NIO", ήταν το μήνυμα που εξέπεμψε μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής, Πάρης Κυριακόπουλος, στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης για την παρουσίαση της κινεζικής μάρκας στο ελληνικό κοινό. Στόχος, εξάλλου, όπως έχει επισημάνει ο ίδιος, δεν είναι η άμεση κατάκτηση της αγοράς αυτοκινήτου, αλλά η σταδιακή και στρατηγική ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας μέχρι το 2029, το 2030 και τα επόμενα χρόνια στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης.
"Οι κινεζικές εταιρείες που έχουν έρθει στην Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή πάνω από 20, αλλά τα μεγάλα εργοστάσια που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα είναι λιγότερα, 13. Τώρα αν θα κατακτήσουν όλοι αυτοί την ευρωπαϊκή και την ελληνική αγορά δεν το πιστεύω, αλλά εμείς έχουμε επιλέξει μια μπράντα η οποία θα είναι στους νικητές", ανέφερε ο κ. Κυριακόπουλος.
Η ΝΙΟ ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2014. Εως τις 31 Οκτωβρίου του 2025 η εταιρεία είχε παραδώσει συνολικά 913.182 αυτοκίνητα σε ολόκληρο τον κόσμο, επιβεβαιώνοντας την ταχεία της ανάπτυξη στον χώρο των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη δραστηριοποιείται, μεταξύ άλλων, σε χώρες όπως Γερμανία, Σουηδία, Δανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο και Πορτογαλία. Η είσοδος στην ελληνική αγορά σηματοδοτεί μια ακόμα κίνηση, στο πλαίσιο της διεύρυνσης της παρουσίας της στην Ευρώπη.
Ως το τέλος της χρονιάς η Μοτοδυναμική θα ακολουθήσει ένα "ευέλικτο" σχήμα πωλήσεων των νέων αυτοκινήτων, ενώ το πλάνο περιλαμβάνει τη δημιουργία του πρώτου φυσικού καταστήματος πώλησης οχημάτων ΝΙΟ εντός του 2026. Το αρχικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει 4 οχήματα: Το Nio EL6, το Nio ET5, το Nio ET5 Touring και το Firefly.