Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 30-Σεπ-2025 07:30

    Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

    Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

    Συγκεντρωτικά έσοδα άνω των 4,17 δισ. δολαρίων και καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες στη Wall Street για το πρώτο εξάμηνο του 2025. 

    Μόνο στο πρώτο τρίμηνο, οι 24 εταιρείες που δημοσίευσαν οικονομικά αποτελέσματα εμφάνισαν καθαρά κέρδη ύψους 646 εκατ. δολαρίων, με τις 20 να καταγράφουν θετική πορεία και μόλις τέσσερις να κινούνται ζημιογόνα. Ένα σημαντικό μέρος των κερδών προήλθε από πωλήσεις πλοίων, ενισχύοντας την εικόνα των ισολογισμών, αλλά χωρίς να αποτελεί μόνιμη βάση για μελλοντικά έσοδα.

    Η Costamare έκλεισε το εξάμηνο με έσοδα 428 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη 218 εκατ. δολαρίων, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή της θέση στα containerships. Η Star Bulk Carriers ανακοίνωσε καθαρό κέρδος 0,5 εκατ. δολαρίων στο πρώτο τρίμηνο και μοίρασε μέρισμα 0,05 δολαρίων ανά μετοχή, δείχνοντας ότι παρά την περιορισμένη κερδοφορία διατηρεί ικανή ρευστότητα. 

    Η Diana Shipping παρουσίασε καθαρά κέρδη 4,5 εκατ. δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο, αντιστρέφοντας τις ζημίες της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Η Danaos Corporation ολοκλήρωσε το 2024 με καθαρά κέρδη 505 εκατ. δολαρίων και έσοδα άνω του 1 δισ., ενώ η μικρότερη EuroDry σημείωσε άνοδο 28% στα έσοδα του 2024, φθάνοντας τα 61,1 εκατ. δολάρια.

    Παρά τη θετική συγκυρία, οι προκλήσεις παραμένουν έντονες. Η μεταβλητότητα των ναύλων επηρεάζει άμεσα την κερδοφορία, ενώ η εξάρτηση από έκτακτες υπεραξίες μέσω πωλήσεων πλοίων δεν μπορεί να διαρκέσει επ’ αόριστον. Το αυξημένο κόστος δανεισμού, η αβεβαιότητα που δημιουργούν οι γεωπολιτικές εντάσεις σε βασικά θαλάσσια περάσματα και οι απαιτήσεις για συμμόρφωση με περιβαλλοντικούς κανονισμούς προσθέτουν βάρη στις στρατηγικές των εταιρειών.

    Η πρόβλεψη για το υπόλοιπο του 2025 είναι λελογισμένα θετική, υπό την προϋπόθεση ότι οι ναύλοι θα διατηρήσουν τη σημερινή τους δυναμική. Στον χώρο των containerships, η σταθεροποίηση των γραμμών Ασίας–Ευρώπης δημιουργεί περιθώρια για συνέχιση των κερδών, ενώ στο dry bulk οι ενδείξεις αυξημένης ζήτησης πρώτων υλών από την Ινδία και την Κίνα λειτουργούν ως στήριγμα. Αντίθετα, η αγορά των δεξαμενοπλοίων εμφανίζει μεγαλύτερη αβεβαιότητα λόγω κυρώσεων και ανακατανομής των εμπορικών ροών.

    Με αυτά τα δεδομένα, οι ελληνικές εισηγμένες στη Wall Street φαίνεται ότι θα κλείσουν τη χρονιά με ισχυρή παρουσία, αλλά το ύψος της κερδοφορίας θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια της θετικής συγκυρίας. Η δυνατότητά τους να διατηρήσουν ρευστότητα, να ελέγξουν τον δανεισμό και να κινηθούν επιλεκτικά σε επενδύσεις θα κρίνει εάν τα κέρδη του πρώτου εξαμήνου θα αποτελέσουν συγκυριακή "έκρηξη” ή σταθερή βάση για το 2026.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ