Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 25-Σεπ-2025 09:32

    UEFA: Νέο μοντέλο μετάδοσης του Champions League - Στο "παιχνίδι" Netlix και Amazon

    Η UEFA χορηγεί 1 εκατ. ευρώ σε φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες για τα παιδιά της Ουκρανίας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε αναθεώρηση της διαδικασίας υποβολής προσφορών για τη μετάδοση του Champions League προχωρά η UEFA, εν μέρει λόγω του στόχου του ευρωπαϊκού ποδοσφαιρικού οργανισμού να ενισχύσει την ελκυστικότητά του σε παρόχους streaming, όπως η Amazon.com Inc. και η Netflix Inc.

    Σύμφωνα με πρόσωπο που είναι εξοικειωμένο με το θέμα, όπως μεταδίδει το Bloomberg, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς και οι πάροχοι streaming θα μπορούν πλέον να υποβάλλουν προσφορές για δικαιώματα σε πολλές αγορές ταυτόχρονα. Προηγουμένως, οι μεγάλες αγορές υποβάλλονταν σε διαγωνισμό σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, ανάλογα με τις υπάρχουσες συμβάσεις, γεγονός που έκανε πιο δύσκολες τις ομαδοποιημένες προσφορές. 

    Το Champions League είναι το ετήσιο τουρνουά-ναυαρχίδα της UEFA, το οποίο αποφέρει δισεκατομμύρια σε εμπορικά έσοδα κάθε σεζόν. Ωστόσο, τα δικαιώματα μετάδοσης έχουν κατακερματιστεί, με περίπου 100 διαφορετικούς τηλεοπτικούς σταθμούς να αγοράζουν διάφορα πακέτα. 

    Η UEFA συζητά τώρα το ενδεχόμενο σύναψης μακροπρόθεσμων συμβολαίων, ανέφερε η πηγή, ζητώντας να μην κατονομαστεί καθώς πρόκειται για ιδιωτικές πληροφορίες. Η UEFA άλλαξε τους κανόνες της πριν από περισσότερο από δύο δεκαετίες, εν μέρει λόγω της πίεσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να μειώσει τη διάρκεια των τυπικών συμβολαίων σε τρία έτη και να αυξήσει τον ανταγωνισμό.

    Μια ανανεωμένη διαδικασία θα μπορούσε επίσης να περιλαμβάνει μια παγκόσμια προσφορά, η οποία θα επέτρεπε ενδεχομένως σε έναν μόνο πάροχο να μεταδώσει έναν αγώνα σε όλο τον κόσμο για πρώτη φορά, σύμφωνα με την πηγή. Η UEFA πρόκειται να προκηρύξει διαγωνισμό για την υποβολή προσφορών για το 2027 και μετά τις επόμενες εβδομάδες, ανέφεραν. 

    Οι παράγοντες

    Θα ληφθεί υπόψη η εμβέλεια και η προωθητική υποστήριξη και όχι μόνο το οικονομικό βάρος των προσφορών, πρόσθεσε η ίδια πηγή.

    Η UEFA συμβουλεύεται από την Relevent Football Partners, θυγατρική της αμερικανικής Relevent Sports, και την UC3, τον εμπορικό βραχίονα της UEFA και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ποδοσφαιρικών Ομίλων. Εκπρόσωποι της Relevent και της UC3 αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

    Οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες ήταν πιθανώς όλο και πιο ελκυστικές για την UEFA μετά την επιτυχία της συμφωνίας της με τις ΗΠΑ. Το 2022, η Paramount συμφώνησε σε μια μακροπρόθεσμη συμφωνία ύψους 1,5 δισ. δολαρίων για τα δικαιώματα μετάδοσης των ποδοσφαιρικών αγώνων του Champions League στις ΗΠΑ μέχρι το 2030.

    Η διαδικασία υποβολής προσφορών στις ΗΠΑ διεξήχθη από την Relevent Sports, η οποία συνιδρύθηκε από τον ιδιοκτήτη των Miami Dolphins, Stephen M. Ross. Η Relevent κέρδισε αρχικά τα δικαιώματα μεσολάβησης στις συμφωνίες της UEFA για τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, αφού νίκησε άλλες εταιρείες όπως η Octagon και η IMG της Endeavor, εν μέρει με την υπόσχεση να πουλήσει τα δικαιώματα για τουλάχιστον 250 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

    Μετά τη συμφωνία με τις ΗΠΑ, τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους η Relevent κέρδισε την εντολή να εκπροσωπεί τα παγκόσμια δικαιώματα μέσων ενημέρωσης και χορηγίας της UEFA για την περίοδο 2027-2033.

    Οι γίγαντες του streaming προσθέτουν όλο και περισσότερο σημαντικές αθλητικές εκδηλώσεις στις προσφορές τους, αλλά μέχρι στιγμής έχουν επικεντρωθεί κυρίως σε κορυφαία παιχνίδια και όχι σε πακέτα που καλύπτουν ολόκληρη τη σεζόν. Η Netflix συμφώνησε πρόσφατα να μεταδώσει το Home Run Derby της Major League Baseball, μια μεμονωμένη εκδήλωση, και φέτος θα μεταδώσει το Christmas Gameday της National Football League.

    Επί του παρόντος, στις πέντε κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές της UEFA υπάρχει ένας συνδυασμός streamers και τηλεοπτικών σταθμών. Σύμφωνα με τον ιστότοπο του οργανισμού, η Γαλλία και η Ισπανία δεν χρησιμοποιούν streaming, καθώς οι αγώνες μεταδίδονται μέσω των Canal+ και Telefonica SA, αντίστοιχα.

    Το 2022, η Amazon εξασφάλισε μια τριετή συμφωνία με την UEFA για τα δικαιώματα μετάδοσης ορισμένων αγώνων του Champions League στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η συμφωνία αυτή πρόκειται να λήξει το 2027. Η αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας απέκτησε επίσης ξεχωριστά δικαιώματα για τη μετάδοση αγώνων στη Γερμανία και την Ιταλία.

    Οι ανδρικές διασυλλογικές διοργανώσεις της UEFA -το Champions League, το Europa League, το Conference League και το Super Cup- προβλέπεται να αποφέρουν τουλάχιστον 4,4 δισ. ευρώ (5,2 δισ. δολάρια) σε ακαθάριστα εμπορικά έσοδα κάθε σεζόν έως το 2027.

    Η Champions League την περασμένη σεζόν εισήγαγε ένα μεγαλύτερο format πρωταθλήματος με αυξημένο αριθμό αγώνων. Αυτή η αλλαγή είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση κατά 18% των εσόδων από τηλεοπτικά δικαιώματα στις έξι κορυφαίες αγορές της, σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ερευνών Enders Analysis.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ