Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 23-Σεπ-2025 07:31

    Χαλκιαδάκης: Πρωταθλητής Κρήτης με 239,8 εκατ. τζίρο - Τα "δώρα" στον Σκλαβενίτη

    Χαλκιαδάκης: Πρωταθλητής Κρήτης με 239,8 εκατ. τζίρο - Τα "δώρα" στον Σκλαβενίτη
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    "Χρυσή" αποδεικνύεται η προ δεκαετίας επένδυση της αλυσίδας Σκλαβενίτης στη Χαλκιαδάκης, αφού μόνο στην τριετία 2022-2024 η εταιρεία, ηγέτιδα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στην Κρήτη, διένειμε μερίσματα πάνω από 33 εκατ. ευρώ.

    Με την Κρήτη και γενικότερα τις νησιωτικές περιοχές να υπεραποδίδουν ελέω τουρισμού (στο οκτάμηνο εφέτος ο τζίρος των σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένος 11,3% και 9,7% στα νησιά και την Κρήτη αντίστοιχα), η διοίκηση της κρητικής αλυσίδας, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Μηνά Χαλκιαδάκη και αντιπρόεδρο τη Μαρία Σκλαβενίτου, εκτιμά ότι η ισχυρή πορεία του 2024 θα συνεχιστεί και εφέτος.

    Άνοδος πωλήσεων

    Κατά την περσινή χρονιά ο κύκλος εργασιών της Χαλκιαδάκης ΑΕ, θυγατρικής των Ελληνικών Υπεραγορών Σκλαβενίτης, αυξήθηκε κατά 8,9% στα 239,8 εκατ. ευρώ έναντι 220,2 εκατ. ευρώ το 2023.

    Η εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο του λιανικού και χονδρικού εμπορίου μέσω καταστημάτων σούπερ μάρκετ και cash & carry στην Κρήτη, κατέγραψε σημαντική επέκταση των δραστηριοτήτων της. Ο κύκλος εργασιών προήλθε κυρίως από πωλήσεις εμπορευμάτων λιανικώς που ανήλθαν στα 207,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις εμπορευμάτων χονδρικώς διαμορφώθηκαν στα 10,2 εκατ. ευρώ.

    Κερδοφορία και χρηματοοικονομικοί δείκτες

    Παράλληλα, τα μικτά κέρδη ενισχύθηκαν στα 66,6 εκατ. ευρώ από 61,4 εκατ. ευρώ το 2023, αντανακλώντας τη βελτιωμένη λειτουργική αποδοτικότητα της εταιρείας, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 23,2 εκατ. ευρώ από 23,0 εκατ. ευρώ το 2023.

    Ωστόσο τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 16,8 εκατ. ευρώ έναντι 16,9 εκατ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας οριακή μείωση κατά 0,4%, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα 12,8 εκατ. ευρώ έναντι 13 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας μείωση κατά 1,6%.

    Η χρηματοοικονομική θέση της εταιρείας παραμένει ισχυρή με σύνολο ενεργητικού 104,8 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 9,5% σε σχέση με το 2023. Η καθαρή θέση ανήλθε στα 28,9 εκατ. ευρώ από 28,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα χρηματικά διαθέσιμα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 24,1 εκατ. ευρώ από 23,1 εκατ. ευρώ το 2023 και 15,6 εκατ. το 2022.

    Γενναιόδωρη μερισματική πολιτική

    Η ισχυρή ρευστότητα με χρηματικά διαθέσιμα 24,1 εκατ. ευρώ επιτρέπει στην εταιρεία να προβαίνει σε σημαντικές χρηματικές διανομές προς τους μετόχους της χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργική της ευελιξία.

    Εξ ου και το Διοικητικό Συμβούλιο να εισηγείται στην Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος συνολικού ύψους 12 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2024, το ίδιο ποσό που διανεμήθηκε και το 2023.

    Το προτεινόμενο μέρισμα αντιπροσωπεύει το 93,9% των καθαρών κερδών μετά φόρων. Η πληρωμή μερισμάτων το 2024 ανήλθε στα 12 εκατ. ευρώ έναντι 9,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση 31,9%. Το 2022 η εταιρεία διένειμε μέρισμα ύψους 9,1 εκατ. ευρώ.

    Επενδύσεις και απασχόληση

    Η Χαλκιαδάκης συνέχισε το επενδυτικό της πρόγραμμα, με τα ενσώματα πάγια να αυξάνονται στα 32,2 εκατ. ευρώ από 30,2 εκατ. ευρώ το 2023. Οι νέες επενδύσεις σε παγία στοιχεία ανήλθαν στα 4,3 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα η εταιρεία ενίσχυσε το ανθρώπινο δυναμικό της.

    Ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε σε 1.796 άτομα από 1.661 το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 135 νέες θέσεις εργασίας (+8,1%). Το κόστος προσωπικού ανήλθε στα 33,8 εκατ. ευρώ από 29,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

    Από την "Πηγή του Δρόσου" στη σύγχρονη αλυσίδα με τα 41 καταστήματα

    Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ξεκινά από τις αρχές του 20ού αιώνα με ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα "Η πηγή του Δρόσου", που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Η εμπορική δραστηριότητα επεκτάθηκε στη συνέχεια στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.

    Το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς το 1980, δημιουργώντας τα πρώτα σούπερ μάρκετ στην Κρήτη. Οι πρώτες διαφημίσεις ξάφνιασαν το ηρακλειώτικο κοινό, με τα παχιά πλαίσια στις εφημερίδες κάθε Τρίτη να προβάλλουν τις προσφορές της εβδομάδας, δίνοντας στον κόσμο "την ευκαιρία να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης".

    Από τον Βερόπουλο στον Σκλαβενίτη

    Το 1994 η αλυσίδα εντάχθηκε στον όμιλο σούπερ μάρκετ Βερόπουλος, που εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών. Η συνεργασία αυτή κράτησε δύο δεκαετίες, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 όταν η οικογένεια Σκλαβενίτη ανακοίνωσε την εξαγορά του 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης, έναντι τιμήματος περίπου 25 εκατ. ευρώ.

    Η κίνηση αυτή σήμανε το μεγάλο βήμα επέκτασης του ομίλου Σκλαβενίτης στην κρητική αγορά, ενώ παράλληλα ο Βερόπουλος, που εκείνη την εποχή αντιμετώπιζε δυσκολίες λόγω της κρίσης, περίπου δύο χρόνια αργότερα πέρασε στον έλεγχο του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη.

    Προοπτικές και στρατηγική

    Σήμερα, η Χαλκιαδάκης παραμένει η πρώτη σε αναγνωρισιμότητα, πιστότητα και προτίμηση αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Κρήτη. Με έδρα τον Δήμο Γαζίου Ηρακλείου, συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό πυλώνα της παρουσίας του ομίλου Σκλαβενίτης στο νησί.

    Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι παρά τις προκλήσεις του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος, η ελληνική οικονομία αναμένεται να παραμείνει ανθεκτική, στηριζόμενη στη συνεχιζόμενη ενίσχυση της απασχόλησης και τη σταδιακή εξομάλυνση των πληθωριστικών πιέσεων.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ