Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 09-Σεπ-2025 14:40

    Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες

    Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σβήνοντας οι προβολείς των νέων μοντέλων και τα φώτα της μεγαλύτερης έκθεση στην Ευρώπη, ο κλάδος ανησυχεί ότι "το πάρτι τελείωσε".

    Όπως επισημαίνει το Reuters, τα κέρδη των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά της Κίνας υποχωρούν, η ζήτηση είναι υποτονική στην Ευρώπη και οι δασμοί των ΗΠΑ έχουν πυροδοτήσει αβεβαιότητα στην παγκόσμια αγορά με τους κατασκευαστές να εστιάζουν την προσοχή τους στη μείωση του κόστους.

    "Το πάρτι για την αυτοκινητοβιομηχανία -όπως το ξέραμε- έχει τελειώσει", τονίζει ο Oliver Blume, CEO της Volkswagen, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. "Είναι η ώρα να αλλάξουμε προσανατολισμό".

    Ο κλάδος βρίσκεται ενόψει μια κρίσιμης περιόδου, που επιτείνεται από την πίεση για μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα με αυστηρούς στόχους για το 2035 στην Ευρώπη, που οι περισσότεροι θεωρούν ότι δεν μπορούν να τους επιτύχουν, ενώ οι Κινέζοι ανταγωνιστές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έδαφος με φθηνότερα μοντέλα.

    Έτσι, Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Porsche και Renault έχουν πάρει θέση άμυνας. Στην έκθεση αυτοκινήτων IAA Mobility που έγινε στο Μόναχο, οι εταιρείες παρουσίασαν μια ευρεία γκάμα μοντέλων από προσιτά ηλεκτρικά οχήματα έως πολυτελή SUV.

    Μέχρι το 2032, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων σχεδιάζουν να λανσάρουν 350 νέα ηλεκτρικά οχήματα, πρωτοφανής αριθμός, σύμφωνα με τη McKinsey, ενόψει της απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από το 2035, κάτι στο οποίο αντιτίθενται οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων.

    "Τα επόμενα χρόνια η πραγματικότητα θα είναι γυμνή", είπε χαρακτηριστικά ο Patrick Schaufuss, συνεργάτης της McKinsey, προσθέτοντας ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να αναπτύσσουν πιο γρήγορα και απλά τα προϊόντα τους για να ανταγωνιστούν τους ευέλικτους Κινέζους ανταγωνιστές τους. 

    "Σκληρός πόλεμος τιμών"

    Η Porsche, που είδε οι πωλήσεις της στην Κίνα να σημειώνουν "βουτιά" 27,9% το α' εξάμηνο, προσαρμόζει το τοπικό δίκτυο αντιπροσώπων της, με τον CEO Blume να είναι επιφυλακτικός όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, και προς το παρόν να εγκαταλείπει τον μακροπρόθεσμο στόχο για περιθώριο κέρδους 20%.

    "Η (κινεζική) αγορά πολυτελών αυτοκινήτων δεν υπάρχει πια", σημείωσε ο Blume, επικεφαλής της VW και της Porsche, στο Reuters, προσθέτοντας ότι ο όμιλος Volkswagen βασίζεται στις σημαντικές επενδύσεις του στις Ηνωμένες Πολιτείες, που ιδανικά θα συνοδεύονται από φορο-κίνητρα.

    Η BMW εναποθέτει τις ελπίδες της στο νέο μοντέλο iX3 για να επιστρέψει σε ρυθμούς ανάπτυξης στην Κίνα, τόνισε ο διευθυντής πωλήσεων Jochen Goller.

    Ο Goller είπε ότι η BMW παρακολουθεί τον "σκληρό πόλεμο τιμών" στην Κίνα, ενόψει της τιμολόγησης του νέου μοντέλου, που θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2026.

    Η Mercedes-Benz, που θα λανσάρει περίπου 40 νέα μοντέλα έως το 2027 και βασίζεται στο πλήρως ηλεκτρικό GLC για να ανακτήσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα, μειώνει τις δαπάνες της κατά δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ο CEO Ola Kaellenius εκτίμησε ότι ο σκληρός ανταγωνισμός στην Κίνα θα συνεχιστεί.

    Η Renault, που αποχώρησε από την κινεζική αγορά πριν από περίπου πέντε χρόνια, θα λανσάρει πιο προσιτές μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα επιταχύνει τους χρόνους ανάπτυξης για όλα τα μοντέλα, ακολουθώντας το παράδειγμα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

    "Οι Κινέζοι ανταγωνιστές μας είναι οι καλύτεροι στον τομέα τους και τους έχουμε ως σημείο αναφοράς", σχολίασε ο CEO Francois Provost.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ