Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 29-Αυγ-2025 07:45

    Grande Shanghai: Ο νέος "πράσινος" γίγαντας μεταφοράς αυτοκινήτων της Grimaldi

    Grande Shanghai: Ο νέος "πράσινος" γίγαντας μεταφοράς αυτοκινήτων της Grimaldi
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη

    Το πρώτο από δέκα νέα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC – Pure Car & Truck Carrier) που ναυπηγούνται στα κινεζικά ναυπηγεία China Merchants Heavy Industries Jiangsu, το Grande Shanghai, παρέλαβε ο ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi.

    Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα και "πράσινα" πλοία της κατηγορίας του παγκοσμίως. Τα πέντε πρώτα πλοία της παραγγελίας θα έχουν χωρητικότητα 9.000 CEU (Car Equivalent Units), ενώ τα επόμενα πέντε θα φτάνουν τα 9.800 CEU, κατατάσσοντάς τα ανάμεσα στα μεγαλύτερα car carriers στον κόσμο.

    Το Grande Shanghai είναι το δεύτερο πλοίο του στόλου της Grimaldi που φέρει την πιστοποίηση Ammonia Ready, μετά το Grande Tianjin που παραδόθηκε τον Αύγουστο. Η συγκεκριμένη κατηγορία σημαίνει ότι το πλοίο μπορεί στο μέλλον να μετατραπεί για να χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο μηδενικού άνθρακα, όταν η τεχνολογία και οι υποδομές γίνουν διαθέσιμες.

    Με μήκος 220 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα, μεικτή χωρητικότητα 91.611 τόνων και ταχύτητα πλεύσης 18 κόμβων, το νέο καράβι συνδυάζει μεγάλη χωρητικότητα με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Σύμφωνα με τη Grimaldi, καταναλώνει 50% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με προηγούμενης γενιάς car carriers. Η σχεδίαση έγινε σε συνεργασία με το ναυπηγικό γραφείο Knud E. Hansen, που ειδικεύεται σε καινοτόμα σχέδια πλοίων.

    Το πλοίο έχει πιστοποιηθεί από το RINA με σειρά "πράσινων" σημάνσεων, όπως Green Plus, Green Star 3, Comfort Vibration και Comfort Noise Port, που επιβεβαιώνουν ότι πληροί τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα περιβαλλοντικής προστασίας και άνεσης για το πλήρωμα.

    Διαθέτει μπαταρίες λιθίου 5 MWh, που δίνουν δυνατότητα μηδενικών εκπομπών κατά τη διάρκεια παραμονής στο λιμάνι, καθώς και δυνατότητα σύνδεσης με την ξηρά (cold ironing), όπου υπάρχουν σχετικές υποδομές.

    Επίσης, φέρει 2.500 τετραγωνικά μέτρα φωτοβολταϊκών πάνελ, ειδικές επιστρώσεις σιλικόνης στην γάστρα για μείωση της τριβής, έξυπνα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού για βελτιστοποίηση κατανάλωσης, κινητήρα με ηλεκτρονικό έλεγχο, σύστημα καθαρισμού καυσαερίων για μείωση SOx και σωματιδίων, καθώς και καταλύτες για περιορισμό εκπομπών NOx κάτω από τα επίπεδα του προτύπου TIER III.

    Επιπλέον, διαθέτει σύστημα Air Lubrication που δημιουργεί στρώμα φυσαλίδων κάτω από τη γάστρα ώστε να μειώνεται η αντίσταση, αλλά και νέο Gate Rudder, που τοποθετείται για πρώτη φορά σε PCTC. Το καινοτόμο πηδάλιο με δύο πτερύγια γύρω από την προπέλα αυξάνει την απόδοση πρόωσης και τη μανούβρα.

    Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Emanuele Grimaldi, "ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει σε πλοία με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα ώστε να συνδυάζει ποιότητα, αποδοτικότητα και βιωσιμότητα.

    Η παραγγελία αυτών των δέκα πλοίων, πριν δυόμισι χρόνια, ήταν συνειδητή επιλογή για να επενδύσουμε στο μέλλον της ναυτιλίας χωρίς άνθρακα", πρόσθεσε.

    Η Grimaldi, που διατηρεί ηγετική θέση στις μεταφορές αυτοκινήτων και οχημάτων παγκοσμίως, στοχεύει με τον νέο στόλο να ενισχύσει τη συνεργασία της με τη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία.

    Το Grande Shanghai θα πραγματοποιήσει το πρώτο του ταξίδι στην γραμμή Ανατολική Ασία – Ανατολική Αφρική, την οποία ξεκίνησε η Grimaldi τον Ιούνιο. Το πλοίο θα φορτώσει περίπου 7.000 μέτρα γραμμικού φορτίου (φορτηγά, λεωφορεία, τρακτέρ, αγροτικά μηχανήματα) και θα αναχωρήσει από το λιμάνι Taicang της Κίνας στις αρχές Σεπτεμβρίου, με προορισμό τα λιμάνια Μομπάσα στην Κένυα και Νταρ ες Σαλάμ στην Τανζανία.

    Μελλοντικά, το πλοίο θα αξιοποιηθεί και στις γραμμές που συνδέουν την Ανατολική Ασία με τη Βόρεια Ευρώπη, όπου η Grimaldi σχεδιάζει να τοποθετήσει και τα υπόλοιπα 15 Ammonia Ready PCTC που βρίσκονται σε φάση ναυπήγησης και θα παραδοθούν έως το 2027.

    Η επένδυση αυτή εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική του ομίλου, με έδρα τη Νάπολη, να εκσυγχρονίσει τον στόλο του και να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

    Με δεδομένες τις αυξανόμενες πιέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για μείωση εκπομπών, η Grimaldi δείχνει ότι θέλει να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά. Το Grande Shanghai δεν είναι απλά ένα ακόμα πλοίο, αλλά ένα παράδειγμα του πώς η τεχνολογία μπορεί να φέρει κοντά τη ναυτιλία με τις απαιτήσεις της πράσινης μετάβασης.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ