Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 11-Ιουλ-2025 07:30

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξαγοράζει 25 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2026

    ΑΒ Βασιλόπουλος: Εξαγοράζει 25 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2026
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Την εξαγορά τουλάχιστον 25 καταστημάτων έχει δρομολογήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος για τους επόμενους 12-18 μήνες, όπως λέει στο Capital.gr ο Νίκος Λαβίδας, brand president της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, ο οποίος σημειώνει ότι η προσάρτηση ορισμένων σημείων θα ολοκληρωθεί εφέτος.

    Πρόκειται για καταστήματα μικρών τοπικών αλυσίδων καθώς και για μεμονωμένα σημεία, τα οποία θα προσφερθούν εν συνεχεία σε franchisees στο πλαίσιο του λειτουργικού πολυεπίπεδου "make over" της ΑΒ Βασιλόπουλος, το οποίο θα αρχίσει να αποδίδει από εφέτος, με τον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη της οργανωμένης λιανικής να επιστρέφει στα κέρδη και στην ανάκτηση των χαμένων μεριδίων.

    Ξεκαθαρίζοντας ότι ο μητρικός όμιλος Ahold Delhaize πιστεύει στην ελληνική αγορά, ο κύριος Λαβίδας αναφέρει: "Εμείς αναπτυσσόμαστε με το μοντέλο του franchise και επιδιώκουμε να καλύψουμε όλους τους κενούς χώρους που υπάρχουν αυτή τη στιγμή όσον αφορά το δικό μας το δίκτυο. Να πάμε όσο το δυνατόν σε περισσότερα σημεία. Κι αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Ένας είναι να ανοίξουμε εμείς κάποια μαγαζιά έχοντας χαρτογραφήσει τις περιοχές που θέλουμε να εστιάσουμε. Ο άλλος είναι οι στοχευμένες εξαγορές."  Κι αυτό "επειδή είναι πλέον δύσκολο να βρίσκεις τα κατάλληλα ακίνητα στις περιοχές που θέλεις", όπως εξήγησε ο ίδιος.

    Τα μισά από τα νέα καταστήματα θα προέλθουν από εξαγορές

    Πιο αναλυτικά, για τη διετία 2025 - 2026 η αλυσίδα έχει δρομολογήσει το άνοιγμα τουλάχιστον 80 καταστημάτων εκ των οποίων τα 40 αφορούν μετατροπή μικρών εταιρικών σημείων σε καθεστώς δικαιόχρησης (franchise). Ήδη το switch έχει γίνει για τα 37 καταστήματα. Τα άλλα 40 (σ.σ. ενδεχομένως και 50) θα είναι νέα καταστήματα -επίσης στη συντριπτική τους πλειονότητα franchise- και ήδη έχουν κάνει εγκαίνια 18 σημεία μεταξύ των οποίων και στη Μύκονο όπου πρόσφατα άνοιξε το τέταρτο σημείο από συνεργάτη της αλυσίδας. Τα υπόλοιπα θα προέλθουν από εξαγορές.  

    Ως προς τη λειτουργία νέων εταιρικών καταστημάτων, ο στόχος είναι να λειτουργούν 1-2 νέα σημεία κατ’ έτος. Τα πιο πρόσφατα που λειτούργησαν είναι αυτά των Αγίων Αναργύρων και της Πάρου το 2024, ενώ φέτος άνοιξε ένα ακόμα στη Ρόδο. Για του χρόνου εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ένα νέο εταιρικό σημείο πιθανότατα εκτός Αττικής.

    Με βάση το business plan το δίκτυο της αλυσίδας στο τέλος του 2025 θα διαθέτει 410 franchise και 240 εταιρικά σημεία πώλησης, αγγίζοντας συνολικά τα 650 καταστήματα. Ο αριθμός αυτός θα ανέβει στα 700 στο τέλος του 2026, ενώ ο πενταετής στόχος προβλέπει 900 σημεία εκ των οποίων τα 700 μέσω συνεργατών και τα υπόλοιπα εταιρικά.

    Οι περιοχές και η στρατηγική

    Το ενδιαφέρον της ΑΒ Βασιλόπουλος επικεντρώνεται αποκλειστικά σε καταστήματα και αλυσίδες –και όχι μόνο μικρές και πιεσμένες- που βρίσκονται σε περιοχές στις οποίες δεν έχει σημαντικό έρεισμα.

    Παρότι οι περισσότεροι από τους υποψήφιους συνεργάτες της αλυσίδας εστιάζουν στον πολυπληθέστερο νομό της χώρας, στις περιοχές-στόχους  δεν περιλαμβάνεται η Αττική, καθώς κατά προτεραιότητα στο ραντάρ έχει μπει η βόρεια Ελλάδα και ειδικά η Θεσσαλονίκη, όπου η ΑΒ διαθέτει μόλις 30 καταστήματα (franchise και εταιρικά), η Κρήτη και τα νησιά.

    Η επιλογή "παρθένων" περιοχών πέρα από το προφανές έχει να κάνει και με τη σύγκρουση συμφερόντων που μπορεί να προκληθεί με υφιστάμενους franchisees της αλυσίδας, μιας και η κάθε συμφωνία προϋποθέτει και μια περίμετρο αποκλειστικότητας δύο χιλιομέτρων για τον επενδυτή, ο οποίος αγοράζει την ταμπέλα "ΑΒ Βασιλόπουλος".

    Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι η εξαγορά του 100% της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία αυτή τη στιγμή βρίσκεται καθ’ οδόν προς τις αγκάλες της Δ. Μασούτης εάν φυσικά δεν "τσακίσει" κάτι στην πορεία, δεν θα μπορούσε –και για πρακτικούς λόγους- να είναι εντός των στόχων της ΑΒ Βασιλόπουλος καθώς πολλά από τα 896 καταστήματα της αλυσίδας με πρόεδρο και CEO τον Άγγελο Κρητικό βρίσκονται στην περιοχή αποκλειστικότητας υφιστάμενων franchisees της εν Ελλάδι θυγατρικής του ομίλου Ahold Delhaize.

    Ούτε όμως και για το μειοψηφικό πακέτο της Bazaar, που έχει βγάλει προς πώληση ο Γιώργος Βερούκας, θα μπορούσε να ενδιαφερθεί. Κι αυτό γιατί μια τέτοια συμφωνία είναι εκτός της επενδυτικής πολιτικής του μητρικού ομίλου. Αντίθετα ο όμιλος AVE, ο οποίος έχει μια άλλη στόχευση, μέσω της θυγατρικής του Retail & More, που έχει το master franchise της Carrefour για την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Bazaar, με στόχο την απόκτηση του 40% της τελευταίας.

    Όμως μια άλλη αλυσίδα, που κατατάσσεται στη δεύτερη πεντάδα της αγοράς, ενδεχομένως να πληροί τις προϋποθέσεις ανάπτυξης που έχει θέσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, όπως επίσης δεν αποκλείονται και οι σημειακές εξαγορές όταν ξεκαθαρίσει το τοπίο μετά από τις εν εξελίξει επενδυτικές κινήσεις.

    Σε ότι αφορά τις πωλήσεις ο στόχος είναι εφέτος να ξεπεραστεί το ψυχολογικό όριο των 2 δισ. ευρώ, καθώς κάτι τέτοιο δεν επιτεύχθηκε ούτε το 2024 με τον τζίρο της ΑΒ Βασιλόπουλος να κλείνει στα επίπεδα του 2023. Πάντως θα πρέπει να επισημανθεί πως η απομείωση των παγίων – δηλαδή την μετατροπή μικρών καταστημάτων του δικτύου από ιδιόκτητα σε franchise – επηρεάζει τόσο τις πωλήσεις όσο και την κερδοφορία.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ