Δευτέρα, 07-Ιουλ-2025 07:30
Άνω του 1,2 δισ. δολάρια οι επενδύσεις της Capital του Β. Μαρινάκη σε VLCCs

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
Ο Ευάγγελος Μαρινάκης, μέσω της Capital Maritime & Trading Corp., προχώρησε στην παραγγελία τρίτου δεξαμενόπλοιου τύπου VLCC (Very Large Crude Carrier) από τα ναυπηγεία της Hanwha Ocean στη Νότια Κορέα, ανεβάζοντας τη συνολική αξία του ναυπηγικού του προγράμματος σε επίπεδα άνω του 1,2 δισ. δολαρίων. Η νέα αυτή κίνηση εντάσσεται στο πλαίσιο άσκησης option που είχε προβλεφθεί κατά την αρχική συμφωνία για δύο VLCCs, η οποία είχε συναφθεί τον Ιούνιο του 2025.
Το κόστος των δύο πρώτων πλοίων ανέρχεται σε περίπου 128,5 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ το τρίτο πλοίο συμφωνήθηκε με ελαφρώς χαμηλότερο τίμημα, στα 127,5 εκατ. δολάρια. Και τα τρία πλοία προγραμματίζεται να παραδοθούν εντός του 2027. Τα VLCCs θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της Hanwha Ocean, το οποίο καταγράφει ισχυρή ζήτηση για πλοία τύπου crude carrier, με παραγγελίες από εταιρείες όπως οι Chandris, Tsakos Energy Navigation, DHT και Asyad Shipping.
Η νέα παραγγελία προστίθεται σε ευρύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της Capital, το οποίο περιλαμβάνει και έξι υπερ-δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου με δυνατότητα καύσης LNG (LNG-dual-fuel), τα οποία κατασκευάζονται σε ναυπηγεία της Κίνας. Τα πλοία αυτά έχουν κόστος περίπου 140 εκατ. δολάρια το καθένα, με παράδοση που τοποθετείται έως το 2028.
Με την ολοκλήρωση των εν εξελίξει παραγγελιών, η Capital ενισχύει σημαντικά τη θέση της στον κλάδο των crude carriers, αξιοποιώντας τη διαθεσιμότητα νέων ναυπηγικών slots σε κορεατικά και κινεζικά ναυπηγεία. Η επιλογή της Hanwha Ocean εναρμονίζεται με τις πρόσφατες κινήσεις μεγάλων εφοπλιστικών ομίλων, οι οποίοι επιστρέφουν δυναμικά στις ναυπηγήσεις VLCCs μετά από μακρά περίοδο περιορισμένης επενδυτικής δραστηριότητας στο συγκεκριμένο segment.
Η Hanwha Ocean, η οποία μετεξελίχθηκε από την πρώην Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), έχει αναβαθμίσει τη θέση της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά και ενισχύει τις συνεργασίες της με διεθνείς ναυτιλιακούς ομίλους. Στο ίδιο ναυπηγείο έχουν πρόσφατα προχωρήσει σε παραγγελίες οι DHT Holdings και η Asyad Shipping του Ομάν.
Η Capital διατηρεί ενεργή παρουσία στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς LNG, με στόλο που εκτείνεται σε διάφορους τύπους και μεγέθη. Με τις νέες παραγγελίες, ο όμιλος ενισχύει την παρουσία του σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας και υψηλών τεχνικών προδιαγραφών, σε μία περίοδο κατά την οποία η διαθεσιμότητα σύγχρονου τονάζ παραμένει περιορισμένη.