Τρίτη, 24-Ιουν-2025 07:46
Θα γεμίσει το "ποτήρι" της μπύρας το 2025;

Της Ξανθής Γούναρη
Ζόρικο αποδεικνύεται το 2025 για την αγορά της μπύρας, αφού λόγω του άστατου καιρού και της πίεσης στις καταναλωτικές δαπάνες - κάτι που ήδη έχει αποτυπωθεί στα έσοδα του κλάδου εστίασης - οι πωλήσεις το πρώτο πεντάμηνο κινήθηκαν κατά μεσαίο ποσοστό χαμηλότερα συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.
Βέβαια το καλοκαίρι - αν και ελαφρώς αργοπορημένο - έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ αυξημένες είναι και οι τουριστικές αφίξεις, εξ ου και ο Sebastian Sanchez, ο νέος επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ο οποίος ανέλαβε επίσημα καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στην ελληνική θυγατρική του ομίλου Heineken από την 1η Απριλίου 2025, πιστεύει ότι το φετινό στοίχημα της μπύρας μπορεί να κερδηθεί. "Αρκεί να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των καταναλωτών", όπως ανέφερε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου για το κοινωνικο-οικονομικό αποτύπωμα της εταιρείας στην εγχώρια οικονομία και κοινωνία.
Σύμφωνα με τον 49χρονο Αργεντινό, η αυξημένη κατανάλωση τους επόμενους μήνες (σ.σ. υπολογίζεται ότι το 65-70% του όγκου κατανάλωσης πραγματοποιείται την περίοδο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου) μπορεί να κάνει τη διαφορά και τελικά το 2025 να κλείσει με θετικό πρόσημο. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε, τα στοιχεία για την εγχώρια κατανάλωση μπύρας βασίζονται κυρίως σε εκτιμήσεις, μιας και το 50-60% της αγοράς που αφορά την on trade αγορά, δηλαδή το κομμάτι της εστίασης και των ξενοδοχείων, δεν αποτυπώνεται με σαφή στοιχεία.
Σε κάθε περίπτωση ο νέος επικεφαλής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας θεωρεί ότι η αγορά της μπύρας είναι ανθεκτική ακόμη και σε περιόδους κρίσεων, αναφέροντας ως παράδειγμα την εμπειρία του στην Αργεντινή το 2000, όταν η οικονομία της χώρας κατέρρευσε. "Τότε η κατανάλωση της μπύρας όχι μόνο δε μειώθηκε αλλά αυξήθηκε κατά 10%" σημείωσε, εξηγώντας πως η μπύρα αποτελούσε και αποτελεί μια προσιτή και οικονομική διέξοδο για τους καταναλωτές ακόμη και σε περιόδους κρίσης.
Σχετικά με τις επιδόσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2024, ο κύριος Sanchez δεν θέλησε να δώσει λεπτομέρειες για τα ακριβή ποσά πριν την επερχόμενη γενική συνέλευση της εταιρείας τον Ιούλιο. Πάντως σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε ο μητρικός όμιλος, η ελληνική θυγατρική συγκαταλέχθηκε μεταξύ των πρωταγωνιστών των αποδόσεων στην Ευρώπη κατά την περασμένη χρήση.
Αποκάλυψε όμως ότι η συνεργασία της Αθηναϊκής με την Bacardi που αφορά στη διανομή του χαρτοφυλακίου των premium προϊόντων της μεγαλύτερης οικογενειακής επιχείρησης αλκοολούχων ποτών στον κόσμο στην Ελλάδα θα συνεχιστεί.
Υπενθυμίζεται πως στις πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2023, οι οποίες είχαν διαμορφωθεί στα 455 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 9,27%, τα προϊόντα Bacardi είχαν σημαντική συμβολή.
Ερωτηθείς για τις τιμές ο CEO σημείωσε ότι δεν θα γίνουν αυξήσεις το επόμενο διάστημα, με την εταιρεία να διατηρεί την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η Αθηναϊκή προχώρησε σε αυξήσεις τιμών στην αρχή του έτους, όπως συνέβη και το 2024. Οι αυξήσεις αυτές ήταν μεσοσταθμικά κάτω του 3% και αφορούσαν αποκλειστικά τις γυάλινες φιάλες, χωρίς μεταβολή στις τιμές των αλουμινένιων κουτιών.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία "τρέχει" ένα επενδυτικό πρόγραμμα πάνω από 65 εκατ. ευρώ την τριετία 2024 – 2026.
Οι επενδύσεις αυτές, σύμφωνα με τον κύριο Sanchez, αφορούν δράσεις που στοχεύουν στην περαιτέρω αναγνωσιμότητα των brands, στη βελτίωση της παραγωγικής διαδικασίας στα δύο της ζυθοποιεία της εταιρείας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, αλλά και περιβαλλοντικά σχετιζόμενες επενδύσεις, οι οποίες αποτελούν μάλιστα περίπου το 50% αυτού του ποσού.
Σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος της δραστηριότητας της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αποτελεί η συνεργασία που έχει αναπτύξει με 2.000 Έλληνες προμηθευτές κριθαριού μέσω προγράμματος Συμβολαιακής Γεωργίας.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Γεωργακέλλο, διευθυντή Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η φετινή χρονιά θα είναι πολύ καλή και από πλευράς ποσοτήτων και από πλευράς ποιότητας. "Πιστεύω ότι φέτος θα φτάσουμε στη μέγιστη δυναμικότητα των δύο βυνοποιείων μας σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη, παρόλο που δεν είναι σίγουρο ότι θα μπορέσουμε να απορροφήσουμε όλες τις ποσότητες", σημείωσε. Υπολογίζεται ότι η μέγιστη ποσότητα κριθαριού που κατευθύνεται στα βυνοποιεία της Αθηναϊκής είναι περί τους 60-62 χιλιάδες τόνους, οι οποίοι μετατρέπονται σε 52 χιλιάδες τόνους βύνης.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε και στην "Έξυπνη Σπορά". Πρόκειται για μια καινοτόμα πλατφόρμα έξυπνης γεωργίας σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες-παραγωγούς της εταιρείας να μεγιστοποιήσουν την απόδοση των καλλιεργειών τους και παράλληλα να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.