Παρασκευή, 04-Ιουλ-2025 09:00
Από την οροσειρά των Αγράφων στις αγορές του κόσμου - Η ιστορία επιτυχίας του ΘΕΟΝΗ

Του Στάθη Βασιλόπουλου
Ο Δημήτρης Τσέλιος, Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και βασικός μέτοχος της εταιρείας ΘΕΟΝΗ ΑΕ, μιλά στο Capital.gr για τη διαδρομή του φυσικού μεταλλικού νερού που έχει αναδειχθεί σε σημείο αναφοράς για την ποιότητα και την καινοτομία του. Από την πηγή των Αγράφων μέχρι τις διεθνείς διακρίσεις, ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας εξηγεί τη στρατηγική ανάπτυξης, τις επενδύσεις που ενισχύουν την τοπική οικονομία και τις βιώσιμες πρακτικές που εφαρμόζονται σε κάθε στάδιο της παραγωγής. Παράλληλα, τονίζει τον κοινωνικό ρόλο της ΘΕΟΝΗ μέσα από πρωτοβουλίες με ουσιαστικό αποτύπωμα στην κοινότητα.
Πότε ξεκινά η ιστορία του νερού ΘΕΟΝΗ και ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που το κατατάσσουν στα κορυφαία μεταλλικά νερά;
Η ιστορία του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΘΕΟΝΗ ξεκινά το 2013, όχι ως καρπός μιας ακόμη επιχειρηματικής απόπειρας, αλλά ως απάντηση σε μια πρόκληση: πώς αποτυπώνεις την αγνότητα της ελληνικής φύσης σε ένα μπουκάλι; Αναβλύζοντας από πηγή φυσικής ροής στην οροσειρά των Αγράφων, στα 1.100 μέτρα υψόμετρο, σε μια παρθένα τοποθεσία, το ΘΕΟΝΗ εμφιαλώνεται εκεί, απευθείας από την πηγή, διατηρώντας αναλλοίωτη τη φυσική του σύσταση. Με αλκαλικό pH 8, χαμηλή σκληρότητα και νάτριο το ΘΕΟΝΗ δεν χρειάζεται να δηλώσει την αξία του. Αρκεί μια γουλιά για να την αναγνωρίσεις.
Ποια είναι η επιχειρηματική πορεία της εταιρείας από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα και ποιες είναι επόμενες κινήσεις στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού;
Από το 2013, η ΘΕΟΝΗ Α.Ε. απέδειξε ότι η επιχειρηματικότητα δεν είναι απλώς θέμα αριθμών, αλλά οραματισμού, ακολουθώντας μια δυναμική επενδυτική στρατηγική με στόχο την ανάδειξη της ποιότητας του ελληνικού νερού. Με επενδύσεις σε νέες γραμμές παραγωγής, πρωτοποριακές συσκευασίες και ένα υπερσύγχρονο Κέντρο Logistics, ετοιμάζεται να αυξήσει την παραγωγική της ισχύ χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα. Το νέο κέντρο των 36.000 τ.μ., που ξεκίνησε ήδη τη λειτουργία του, είναι μια επένδυση ύψους 14 εκατ. €, που θα δημιουργήσει νέες σταθερές θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία,είναι η φυσική συνέχεια μιας στρατηγικής που δεν ακολουθεί τάσεις, αλλά τις διαμορφώνει.
Μπορείτε να μας πείτε ορισμένες από τις πιο πρόσφατες διακρίσεις που έχει αποσπάσει το νερό ΘΕΟΝΗ και τι σημαίνουν για την εταιρεία;
Οι διακρίσεις δεν είναι στόχος για το ΘΕΟΝΗ – είναι συνέπεια. Όταν η ποιότητα είναι αδιαπραγμάτευτη, η αναγνώριση απλώς ακολουθεί. Με πάνω από 100 διεθνή βραβεία και δύο παγκόσμιες πρωτιές στο "Berkeley Springs International WaterTasting” — το απόλυτο φόρουμ ποιότητας για νερά — η υπεροχή του δεν αμφισβητείται. Επιπρόσθετα, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΘΕΟΝΗ έχει λάβει αναγνώριση καταλληλότητας για την προετοιμασία βρεφικών τροφών στην Γαλλία και τη Γερμανία, χάρη στην σύνθεσή του.
Αυτές οι διακρίσεις αποτελούν αναγνώριση της αδιάλειπτης δέσμευσής μας στην ποιότητα και την αριστεία, ενισχύοντας τη φήμη του brand μας τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Για εμάς, όμως, κάθε βραβείο δεν είναι τέρμα. Είναι απλώς ένας ακόμη σταθμός σε μια πορεία αριστείας.
Η ΘΕΟΝΗ έχει εντάξει τη βιωσιμότητα στον πυρήνα της στρατηγικής της. Ποια είναι τα βήματα που υλοποιεί προς αυτή την κατεύθυνση;
Για τη ΘΕΟΝΗ, η βιωσιμότητα αποτελεί θεμέλιο λίθο της στρατηγικής μας. Δεν την ενσωματώνουμε για να ξεχωρίσουμε, αλλά γιατί δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε αλλιώς. Είναι μια επιχειρησιακή υπογραφή. Έχουμε επενδύσει σε χάρτινες συσκευασίες, 100% ανακυκλώσιμες και πιστοποιημένες με FSC, διασφαλίζοντας ότι το υλικό τους προέρχεται από υπεύθυνα διαχειριζόμενα δάση, ελεγχόμενες πηγές ή ανακυκλωμένες πρώτες ύλες — προσφέροντας μια ουσιαστική και βιώσιμη επιλογή για το περιβάλλον και τον καταναλωτή. Επιπλέον, είμαστε η πρώτη ελληνική εταιρεία εμφιάλωσης Φυσικού Μεταλλικού Νερού που εισήγαγε το σύστημα Braille στο καπάκι των PET συσκευασιών μας, ενισχύοντας την προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία.
Η ποιότητα του νερού μας είναι πιστοποιημένη από την ΕΕΑΕ, εξασφαλίζοντας ακτινοπροστασία και καθαρότητα, ενώ συνεχίζουμε να επενδύουμε σε καινοτόμες και βιώσιμες πρακτικές για την προστασία του περιβάλλοντος.
Εκτός από την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η εταιρεία αναλαμβάνει πρωτοβουλίες με πραγματικό κοινωνικό αντίκτυπο. Μπορείτε να μας αναφέρετε μερικές από αυτές τις πρωτοβουλίες;
Η ΘΕΟΝΗ δεν επενδύει απλώς στον τόπο της. Επενδύει στους ανθρώπους του. Από την ανακαίνιση της Παιδιατρικής Κλινικής στο Νοσοκομείο Καρδίτσας προσφέροντας ένα σύγχρονο και ασφαλές περιβάλλον νοσηλείας για τα παιδιά, έως την στήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως το Γηροκομείο Αθηνών και τον Σύλλογο "Αγκαλιά”, προσφέροντας νερό για την ενίσχυση των αναγκών ενυδάτωσης ηλικιωμένων και στήριξη μητέρων και βρεφών με κοινωνικοοικονομικές δυσκολίες, η κοινωνική ευθύνη δεν είναι υποχρέωση. Είναι επιλογή. Μια επιλογή που δεν χρειάζεται να φωνάξει για να ακουστεί. Όπως και το ΘΕΟΝΗ, ξεχωρίζει ήσυχα, με αυθεντικότητα και συνέπεια, με δράσεις που αντικατοπτρίζουν τις αξίες μας.