Τρίτη, 10-Ιουν-2025 07:30
Απογειώνεται η κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος- Νέες αφίξεις εταιρειών στα περιφερειακά αεροδρόμια

Του Στάθη Βασιλόπουλου
Η συνεχής αύξηση της επιβατικής κίνησης στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) αποτυπώνει τη σταθερή ενίσχυση της Αθήνας ως παγκόσμιου τουριστικού και αεροπορικού προορισμού. Τον περασμένο Μάιο, το αεροδρόμιο εξυπηρέτησε 3,1 εκατομμύρια επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 2,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024. Παρά τη μικρή υποχώρηση της εγχώριας ζήτησης (-2,1%), η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5%, αποδεικνύοντας τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση από το εξωτερικό.
Η συνολική επιβατική κίνηση για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2025 ανήλθε σε 11,62 εκατομμύρια επιβάτες, με ετήσια άνοδο 8,5%, φανερώνοντας τη δυναμική που προκύπτει από τις ενισχυμένες ροές τουριστών, τις νέες συνδέσεις με ΗΠΑ και Ασία και τη στρατηγική ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας του αεροδρομίου.
Ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια των πέντε πρώτων μηνών του έτους ανήλθε σε 99.185, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 7,4% σε σχέση με το 2024. Οι πτήσεις εσωτερικού παρουσίασαν μικρή άνοδο της τάξης του 0,8%, ενώ οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση κατά 11,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος", καταγράφει ήδη πάνω από 800 πτήσεις ημερησίως, ενώ για το διάστημα από τα μέσα Ιουλίου έως τα τέλη Αυγούστου οι ημερήσιες πτήσεις αναμένεται να αγγίξουν τις 1.000.
Με ρεκόρ 31,85 εκατ. επιβατών το 2024 και προβλεπόμενη κίνηση 33,9 εκατ. για το 2025, η ανάγκη προσαρμογής των υποδομών σε μεγαλύτερη χωρητικότητα καθίσταται επιτακτική. Υπό αυτό το πρίσμα, η διοίκηση του ΔΑΑ προχώρησε στην επίσπευση, κατά τρία έτη, της υλοποίησης της επέκτασης - για την αύξηση της χωρητικότητας- του αεροδρομίου. Το project επέκτασης ύψους 1,28 δισ. ευρώ έχει ως στόχο να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες που δημιουργούν οι διεθνείς ροές, επιδιώκοντας εξυπηρέτηση έως και 40 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως έως το 2032, με τελικό όριο τους 50 εκατομμύρια επιβάτες.
Η αρχιτεκτονική και λειτουργική αναβάθμιση του Ελ. Βενιζέλος περιλαμβάνει την επέκταση των βασικών κτιριακών υποδομών (MTB και STB), προσθέτοντας 148.000 τ.μ. χώρων, καθώς και την κατασκευή επιπλέον 32 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών και ενός νέου 7ώροφου χώρου στάθμευσης οχημάτων με 3.500 θέσεις. Η αύξηση των εμπορικών χώρων κατά 150% θα ενισχύσει περαιτέρω τα μη αεροπορικά έσοδα, προσδίδοντας μακροπρόθεσμη οικονομική βιωσιμότητα στο έργο.
Δυναμική είναι και η πορεία που διαγράφουν και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, όπου η παρουσία ξένων αεροπορικών εταιρειών βαίνει συνεχώς αυξημένη.
Η easyJet θα προσφέρει μέσα στο καλοκαίρι νέες πτήσεις που θα συνδέουν τη Βασιλεία με τη Σκιάθο, και την Κέρκυρα με το Μπορντό. Νέες πτήσεις προς Ρόδο θα πραγματοποιούνται από τη Ναντ, κατά την περίοδο 25 Ιουνίου – 30 Αυγούστου ενώ από τις 25 Ιουνίου έως τις 31 Αυγούστου η Σαντορίνη θα συνδέεται με τη Νίκαια της Γαλλίας. Η χαμηλού Ryanair συνδέει με μία πτήση την εβδομάδα τη Ζάκυνθο με το αεροδρόμιο Αρλάντα της Στοκχόλμης, την Κέρκυρα και την Θεσσαλονίκη με το αεροδρόμιο του Γκέτεμποργκ.
Η airBaltic εγκαινιάζει εβδομαδιαίες πτήσεις μεταξύ Ρίγας και Μυκόνου, ενώ μέσα στον Απρίλιο ξεκίνησε δύο εβδομαδιαίες πτήσεις από το Βίλνιους προς τη Ρόδο. Ένα νέο εποχικό δρομολόγιο μεταξύ της Ρόδου και του Όσλο προσθέτει για τη φετινή σεζόν η σκανδιναβική SAS. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινώσει η εταιρεία, οι πτήσεις θα ξεκινήσουν στις 29 Ιουνίου. Η Eurowings διευρύνει το δίκτυό της με νέες απευθείας πτήσεις από Ντίσελντορφ προς Άκτιο, που θα ξεκίνησαν τον περασμένο Μάιο και από Λιντς με προορισμό την Κω.