Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 06-Ιουν-2025 07:30

    Α. Παντελιάδης: Προσκλητήριο συνεργασίας λιανέμπορων - προμηθευτών για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς

    Α. Παντελιάδης: Προσκλητήριο συνεργασίας λιανέμπορων - προμηθευτών για την καλύτερη λειτουργία της αγοράς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Στη συνεργασία λιανεμπορίου τροφίμων και προμηθευτών εστίασε ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEO της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ και πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) από το βήμα του 16ου Συνεδρίου του ECR Hellas, τονίζοντας την ανάγκη μιας πιο ουσιαστικής, διαφανούς και αποτελεσματικής προσέγγισης στις εμπορικές σχέσεις.

    Ο κύριος Παντελιάδης έθεσε στο επίκεντρο της παρέμβασής του την ανάγκη για άμεση ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ λιανέμπορων και προμηθευτών.

    Όπως είπε, "η στενότερη συνεργασία οδηγεί σε μείωση αποθεμάτων και ελλείψεων, ενώ βοηθάει την αγορά να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα των προσφορών".

    "Φανταστείτε το λίγο, να μπορέσουμε να διασυνδέσουμε το σύστημα από την αρχή μέχρι το τέλος, από το ράφι μας και το ταμείο μας, μέχρι την πρόβλεψη της παραγωγής του εργοστασίου των προμηθευτών. Και έτσι θα μειώσουμε και αποθέματα και ελλείψεις."

    Με τον Κώδικα Δεοντολογίας να αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες, τόνισε πως "Οι προσφορές γίνονται λιγότερες και πρέπει να είναι πιο ουσιαστικές και πιο αποτελεσματικές, να αξιοποιούμε αυτά τα στοιχεία για να πετυχαίνουμε ακριβώς τις προσφορές που ταιριάζουν σε κάθε αλυσίδα, γιατί δεν είμαστε όλοι το ίδιο. Άρα χρειαζόμαστε πιθανότητα διαφοροποίηση για να έχουμε τις πετυχημένες προσφορές. Και εδώ ανταλλαγή στοιχείων."

    Η κακή φήμη

    Παρουσιάζοντας στοιχεία της Eurostat υποστήριξε ότι αντίθετα με την αντίληψη που επικρατεί, η Ελλάδα ήταν πάντα φθηνότερη από το μέσο όρο της Ευρώπης στα τρόφιμα. "Ήταν 7% φθηνότερη το 2020 και τώρα είναι 9,6% φθηνότερη", τόνισε.

    Αντίθετα, η Γερμανία που παρουσιάζεται ως "η φθηνότερη χώρα που όλα είναι τζάμπα" είναι ακριβότερη από το μέσο όρο και πολύ ακριβότερη από την Ελλάδα, σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Δεν παρέλειψε όμως να αναγνωρίσει τη χαμηλή αγοραστική δύναμη, επισημαίνοντας ότι "αυτό οδηγεί – και θα συνεχίσει να οδηγεί – σε αυξήσεις μισθών".

    "Το πρόβλημα της κακής φήμης είναι κοινό πρόβλημα για λιανέμπορους και προμηθευτές. Δεν αρκεί να μην ρίχνουμε την ευθύνη ο ένας στον άλλο. Και αυτό το έχουμε καταφέρει. Πρέπει να υπερασπιζόμαστε ο ένας στον άλλο, μιλώντας τη φωνή της αλήθειας.", σημείωσε

    Οι επτά προτάσεις Παντελιάδη

    Στην κατεύθυνση στενότερης συνεργασίας μεταξύ retailers και προμηθευτών ο κύριος Παντελιάδης προχώρησε σε μια σειρά προτάσεων. Συγκεκριμένα έκανε λόγο για:

    -      Αξιοποίηση των τα retail media, τον καινούργιο τρόπο που έχει αναδειχθεί για την προώθηση των προϊόντων, τη διαφήμιση των προϊόντων προς τον καταναλωτή, αξιοποιώντας το σημείο πώλησης.

    - Κοινή αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI).

    - Ουσιαστικό category management, με στόχο την επίτευξη κάποιων KPIs τα οποία προσυμφωνούνται, όπως αύξηση πωλήσεων, αύξηση διείσδυσης, αύξηση κερδοφορίας, στην κατηγορία.

    - Κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα ή workshops.

    - Προσεκτικές και προσωρινές ανταλλαγές στελεχών μεταξύ λιανεμπορίου και βιομηχανίας, ώστε να υπάρχει κατανόηση των αναγκών της κάθε πλευράς.

    - Διακλαδικές πρωτοβουλίες στο ESG για την κοινωνία και για το περιβάλλον.

    -  Κοινή χρήση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

    - Κοινούς στρατηγικούς στόχους π.χ. για κερδοφορία και μερίδια αντί για ετήσιες συμφωνίες.

    Όπως χαρακτηριστικά είπε: "Για να πετύχουμε όλα αυτά χρειάζεται ωριμότητα, εμπιστοσύνη, και δέσμευση σε κοινούς, μακροπρόθεσμους στόχους".

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ