Πέμπτη, 05-Ιουν-2025 01:07
Παπουτσάνης: Περισσότερο ευκαιρία παρά ρίσκο οι δασμοί – Ο στόχος των 100 εκατ. ευρώ στην τριετία

Της Ξανθής Γούναρη
Με στόχο να φτάσει και να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ τζίρο το 2028, από 66,2 εκατ. κύκλο εργασιών το 2024, η Παπουτσάνης δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις διεθνείς αγορές "βλέποντας" ότι ακόμη και στην Αμερική οι ευκαιρίες είναι περισσότερες από τα ρίσκα που δημιουργούνται λόγω του δασμολογικού πολέμου.
Αν και το ζήτημα των δασμών παραμένει ρευστό, όπως τόνισε ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, κατά την παρουσίαση της Παπουτσάνης στην Ένωση Θεσμικών, "εκτιμούμε ότι με ένα επίπεδο δασμών από 10% έως 20% η θέση μας θα γίνει πιο ανταγωνιστική", σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι οι επιβαρύνσεις πλήττουν και τους Αμερικανούς ανταγωνιστές.
"Το τι θα γίνει και πώς θα γίνει, θα μπορέσουμε να το δούμε μόνο, αφού καταλαγιάσει το πράγμα" ανέφερε.
"Από την άλλη, υπάρχουν και ρίσκα. Κυρίως αν τελικά η Ευρώπη βρεθεί, με μη ανταγωνιστικούς, με πολύ ψηλότερους δασμούς από άλλες ανταγωνιστικές χώρες. Παραδείγματος χάριν την Τουρκία. Άρα υπάρχουν και ρίσκα, υπάρχουν και ευκαιρίες. Τελικά θεωρώ ότι οι ευκαιρίες είναι πιο πολλές", κατέληξε.
Μάλιστα έφερε ως παράδειγμα έναν Αμερικανό πελάτη της Παπουτσάνης, ο οποίος παρήγαγε προϊόντα στον Καναδά και την Κίνα και τα πουλούσε στην αμερικανική αγορά. Τώρα λόγω των δασμών και λόγω της χειροτέρευσης των σχέσεων μεταξύ Αμερικής και Καναδά έχει αναθέσει την παραγωγή στην Παπουτσάνης "Και τώρα θα πουλάμε εμείς τον Καναδά" σημείωσε ο κύριος Τασόπουλος.
Σε κάθε περίπτωση, η εξαγωγική δραστηριότητα και φυσικά όχι μόνο στην Αμερική, μια αγορά που συγκεντρώνει το 9% των πωλήσεων της εταιρείας στο εξωτερικό, αποτελεί κινητήριος δύναμη του επιχειρηματικού μοντέλου της Παπουτσάνης, καθώς το 2024 το 55% του κύκλου εργασιών προήλθε από διεθνείς αγορές. Με παρουσία σε 45 χώρες και ξενοδοχειακά προϊόντα που διατίθενται ήδη σε 35 αγορές, η εταιρεία ενισχύει διαρκώς το αποτύπωμά της εκτός συνόρων.
Για να επιτευχθεί ο στόχος των πωλήσεων στα 100 εκατ. ευρώ στην τριετία, η εταιρεία θα βασιστεί σε τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης:
-Οργανική ανάπτυξη στις υφιστάμενες κατηγορίες, με στόχο τη διεύρυνση μεριδίων στις αγορές όπου ήδη δραστηριοποιείται. Η συνεισφορά σε επιπλέον έσοδα από αυτή την επιλογή εκτιμάται έως και 10 εκατ. ευρώ.
-Είσοδος σε νέες κατηγορίες personal care και home care, αξιοποιώντας τα brands που διαθέτει η Παπουτσάνης, αλλά δεν έχουν ακόμη παρουσία στις συγκεκριμένες αγορές. Η δυνητική συνεισφορά υπολογίζεται σε τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ.
-Γεωγραφική διεύρυνση, καθώς υπάρχουν αγορές-στόχοι με χαμηλή έως τώρα διείσδυση. Η προσδοκώμενη ανάπτυξη από αυτόν τον άξονα εκτιμάται επίσης σε 3 εκατ. ευρώ.
-Εξαγορές, με στόχο μικρά αναγνωρίσιμα ελληνικά brands αλλά και μικρές μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη, που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω ισχυροποίηση της εξαγωγικής δραστηριότητας, μειώνοντας το κόστος της μητρικής. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι η ήδη επιτυχημένη ενσωμάτωση του brand Αρκάδι.
Επιπλέον η Παπουτσάνης επιδιώκει έως το 2028 να κάνει νταμπλ στο μερίδιο των επωνύμων προϊόντων που διατίθενται μέσω των σούπερ μάρκετ, φθάνοντας στο 6% από 3% στο τέλος του 2024. Πρόκειται για μια αγορά που αποτιμάται σε περίπου 620 εκατ. ευρώ, στην οποία κυριαρχούν οι πολυεθνικές, καθιστώντας τη διείσδυση των ελληνικών brands ιδιαίτερα απαιτητική, αλλά κρίσιμη για τη στρατηγική της εταιρείας.
Για να επιτευχθεί ο εν λόγω στόχος η εταιρεία θα εστιάσει αφενός στην ενίσχυση των υπαρχόντων brands και αφετέρου στην είσοδο σε νέες κατηγορίες.