Πέμπτη, 05-Ιουν-2025 00:26
Άβαξ (έπιπλα): Σε συζητήσεις με τη Lamda για τις βίλες στο Ελληνικό – Είσοδος στα έπιπλα γραφείου

Της Ξανθής Γούναρη
Η εταιρεία Άβαξ της οικογένειας Κόμη, με ηγετικά μερίδια στην κατηγορία των premioum επίπλων και του πολυτελούς interior design, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με αρχιτεκτονικά γραφεία και κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν αναλάβει τα οικιστικά έργα της Lamda Development στο mega project του Ελληνικού για τον εξοπλισμό των υπό κατασκευή κατοικιών.
Αυτό ανέφερε ο Δημήτρης Κόμης, CEO της Άβαξ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Capital για το ενδεχόμενο συμμετοχής της εταιρείας επίπλων τόσο στον εξοπλισμό των σπιτιών στη γειτονιά Little Athens, όσο και για τις υπερπολυτελείς βίλες στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού, με ανεμπόδιστη θέα στη θάλασσα, οι οποίες αναπτύσσονται από τους νέους ιδιοκτήτες των παραθαλάσσιων οικοπέδων, τα πρώτα που πούλησε η Lamda Development.
Όπως σημείωσε ο κύριος Κόμης κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου, με αφορμή την επέκταση της Άβαξ στον τομέα του επαγγελματικού εξοπλισμού γραφείων μέσω της νέας της συνεργασίας με την παγκόσμια δύναμη του design, MillerKnoll, ήδη υπάρχει ενεργή συνεργασία με τη Lamda, ενώ στο πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνονται κορυφαίες εταιρείες, όπως Grivalia, Four Seasons, TENES, AMAN κ.ά.
Μάλιστα επεσήμανε ο ίδιος ότι τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά επίπλων στο high end τμήμα της, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, έχει μεταλλαχθεί, εστιάζοντας πιο πολύ στους επαγγελματίες του interior design ώστε εκείνοι να προδιαγράψουν και να φέρουν πελατολόγιο στην εμπορική επιχείρηση.
Σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η Άβαξ επεκτείνει τις δραστηριότητές της, δημιουργώντας ένα νέο business unit με στόχο να διεκδικήσει μερίδια και στην αγορά επαγγελματικού interior design.
Στρατηγικός της συνεργάτης στο νέο επιχειρηματικό βήμα της εταιρείας είναι ο όμιλος MillerKnoll, παγκόσμιος ηγέτης στον σχεδιασμό χώρων εργασίας με κύκλο εργασιών 3,68 δισ. δολάρια το 2024 και "ομπρέλα" ιστορικών brands, όπως τα Herman Miller και Knoll.
Όπως σημείωσε CEO της Άβαξ, "η συνεργασία αυτή μας επιτρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο μας στην αγορά ως ολιστικός συνεργάτης για κάθε μορφή interior project, από την κατοικία μέχρι το σύγχρονο corporate περιβάλλον".
Βέβαια προς το παρόν οι πελάτες του οικιακού επίπλου υπερτερούν σε ποσοστό 60%, μιας και η εταιρεία, η οποία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγικό πελάτη αμερικανικών εταιρειών επίπλων εκτός ΗΠΑ, είχε κατευθύνει το δυναμικό της προς αυτή την κατεύθυνση.
Η νέα συνεργασία υλοποιείται μέσω της λειτουργίας ενός νέου showroom MillerKnoll στον Άλιμο, εντός του καταστήματος της Άβαξ, αποκλειστικά αφιερωμένου στον σχεδιασμό, την εργονομία και την επίπλωση γραφείων. Εκεί παρουσιάζονται προϊόντα και λύσεις από brands όπως Hay, Muuto, NaughtOne, προσφέροντας hands-on εμπειρία σε decision makers και επαγγελματίες του χώρου.
Η Sandrine Cardinale, Αντιπρόεδρος της MillerKnoll, θα παραστεί στα εγκαίνια του showroom στις 18 Ιουνίου, επισημοποιώντας τη συνεργασία και υπογραμμίζοντας τη σημασία της για την ελληνική αγορά.
Περίπου 50 χρόνια έχουν περάσει απ’ όταν ο Μιχάλης Κόμης -ο πατέρας του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου- ανέλαβε τα ηνία της επιχείρησης, με την Άβαξ να είναι από τις λίγες bespoke επιπλοποιίες που γλίτωσαν από το τσουνάμι της κρίσης.
Μάλιστα την τελευταία τετραετία, που η αγορά πολυτελών επίπλων σημειώνει άνοδο, καταγράφει ρυθμό αύξησης 20-30% κάτι που επιβεβαιώνει τη θέση της ως έναν από τους βασικούς παίκτες στην αγορά του premium design και των υπηρεσιών contract στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Για εφέτος ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, που εκτός από την αντιπροσώπευση τουλάχιστον 20 διεθνών οίκων επίπλων, διαθέτει και παραγωγικές εγκαταστάσεις στην περιοχή των Αφιδνών 6.000 τ.μ., εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 10 εκατ. ευρώ από 7,5 εκατ. το 2024.
Σημειώνεται ότι σήμερα, εξυπηρετεί πάνω από 2.000 πελάτες ετησίως, απασχολεί 65 εργαζόμενους και το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει πολυτελή έπιπλα εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, φωτιστικά, κουζίνες, ντουλάπες και διακοσμητικά αντικείμενα, καθώς και contract λύσεις για ξενοδοχεία, δημόσιους χώρους, σκάφη και επαγγελματικά γραφεία.
Συνεργάζεται με κορυφαία brands παγκοσμίως και διαθέτει τρία καταστήματα στην Αθήνα (σε Κηφισιά, Άλιμο και Γλυφάδα), ενώ εκπροσωπεί αποκλειστικά την Roche Bobois στην Ελλάδα με δικό της flagship store στο Μαρούσι.
Στο μεσοπρόθεσμο μέλλον σχεδιάζεται και το άνοιγμα καταστήματος στη Θεσσαλονίκη, όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας.
Παράλληλα η διοίκηση εξετάζει την περαιτέρω επέκταση της εταιρείας σε νέες αγορές του εξωτερικού, με έμφαση στη Μέση Ανατολή και στην Κεντρική Ευρώπη, ενώ σχεδιάζονται επενδύσεις σε ψηφιακά εργαλεία και δρομολογούνται ανανεώσεις των φυσικών καταστημάτων του δικτύου.