Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 26-Μαϊ-2025 08:45

    Νέα βελτιωμένη πρόταση από την DPort με φόντο πιθανές νέες απεργίες στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά

    Νέα βελτιωμένη πρόταση από την DPort με φόντο πιθανές νέες απεργίες στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη

    Σε οριακό σημείο οδηγείται ξανά το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, καθώς η DPort Services αν και κατέθεσε νέα, σημαντικά ενισχυμένη πρόταση για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, η Ένωση Εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ παραμένει αμετακίνητη αφήνοντας να υποβόσκει η απειλή για νέες κινητοποιήσεις από σήμερα, Δευτέρα.

    Για την εθνική οικονομία, μια νέα απεργία στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κόμβο της χώρας ισοδυναμεί με επικίνδυνη επιβράδυνση με συνέπεια η Διεθνής Ναυτική Ένωση (ΔΝΕ) να καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια να παρέμβει άμεσα.

    Πρόταση-πακέτο με αυξήσεις και μονιμοποιήσεις

    Η νέα πρόταση της DPort προβλέπει αυξήσεις αποδοχών έως 35% και συνολική μεσοσταθμική αύξηση 21% σε μισθούς και παροχές. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

    -Πάγια αύξηση 100 ευρώ μηνιαίως για όλους,

    -Πρόσθετα επιδόματα για προϋπηρεσία, νυχτερινά, αργίες,

    -500 ευρώ εφάπαξ με την υπογραφή της ΣΣΕ,

    -150 συμβάσεις που μετατρέπονται σε πλήρους απασχόλησης,

    -Πλήρης κάλυψη εισφορών ΒΑΕ.

    Η πρόταση, σύμφωνα με την εταιρεία, "απαντά ουσιαστικά στις ανάγκες των εργαζομένων" και δημιουργεί "πλαίσιο χωρίς προηγούμενο στην ελληνική αγορά".

    Ωστόσο, η ΕΝΕΔΕΠ εμφανίζεται αμετακίνητη, με τη συνδικαλιστική ηγεσία να επιλέγει για άλλη μια φορά την τακτική της μετωπικής ρήξης, αμφισβητώντας ευθέως την πρόθεση της εταιρείας για διάλογο. Το αποτέλεσμα; Μια νέα προειδοποίηση για απεργίες, σε ένα λιμάνι όπου κάθε μέρα καθυστέρησης κοστίζει.

    Η ΔΝΕ προειδοποιεί πως η διακοπή λειτουργίας του εμπορικού τέρμιναλ θα προκαλέσει συμφόρηση πλοίων, εγκλωβισμό φορτίων και ασφυκτικές πιέσεις σε εξαγωγείς και εισαγωγείς.

    "Οι συνθήκες που διαμορφώνονται είναι επικίνδυνες για την εθνική οικονομία", σημειώνει με έμφαση, καλώντας τους παραγωγικούς φορείς να παρέμβουν.

    Πίσω από τις γραμμές των ανακοινώσεων, όμως, αναδύεται και μια ευρύτερη ανησυχία: όταν κρίσιμες υποδομές στρατηγικής σημασίας καθίστανται διαπραγματευτικό πεδίο τακτικισμών, οι επιπτώσεις δεν περιορίζονται στο λιμάνι. Διαχέονται σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, στις διεθνείς συνεργασίες, στην ίδια τη φήμη της χώρας ως logistics hub.

    Η πρόταση της DPort βρίσκεται πλέον στα χέρια των σωματείων, που καλούνται να απαντήσουν έως τις 29 Μαΐου. Όμως η συγκυρία δεν επιτρέπει κωλυσιεργία, δεδομένου ότι η εθνική οικονομία δεν αντέχει ένα νέο επεισόδιο λιμενικής ομηρίας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ