Σάββατο, 24-Μαϊ-2025 08:14
Expert Hellas: Διεκδικεί μερίδια στις ηλεκτρικές συσκευές ανάμεσα στα "θηρία"

Της Ξανθής Γούναρη
Ανάμεσα σε "θηρία", βλέπε Κωτσόβολος, Public και Πλαίσιο, και ενώ η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών μετά την πτώση του 2024 τους πρώτους μήνες του 2025 παρουσιάζει σχετική στασιμότητα, η αλυσίδα Expert Hellas διεκδικεί δυναμικά διεύρυνση μεριδίου, επενδύοντας τόσο στο φυσικό δίκτυο καταστημάτων όσο και στην ενίσχυση των omnichannel υπηρεσιών.
"Το 2024 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την Εμποροβιομηχανική Expert AEBE" αναφέρει στο Capital.gr ο κύριος Ηλίας Παπαδόπουλος, General Manager της Expert Hellas, επισημαίνοντας ότι η αλυσίδα ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς, καταγράφοντας κύκλο εργασιών 36,6 εκατ. ευρώ, έναντι 34,5 εκατ. ευρώ το 2023 και 28,18 εκατ. ευρώ το 2022.
"Συγκεκριμένα, οι μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές σημείωσαν αύξηση 3%, ενώ οι μικροσυσκευές και οι τηλεοράσεις κατέγραψαν αυξήσεις 8% και 3% αντίστοιχα. Αξίζει να αναφερθεί πως παρά το γεγονός ότι ο τομέας της ψύξης και του κλιματισμού εμφάνισε πτώση της τάξης του 20% – γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην επίδραση των κρατικών επιδοτήσεων των προηγούμενων ετών – η συνολική μας επίδοση παραμένει εξαιρετική", σημειώνει ο κύριος Παπαδόπουλος.
Μάλιστα η εταιρεία, με 44 καταστήματα λιανικής σε όλη την Ελλάδα, τα οποία λειτουργούν υπό την κοινή επωνυμία Expert και ανήκουν 100% σε ανεξάρτητους ιδιοκτήτες, διατηρεί τη δυναμική της και εφέτος, όπου κατά το πρώτο τρίμηνο ο τζίρος στο λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών αυξήθηκε μόλις 0,5% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας NIQ|GfK, οι πωλήσεις σε αξία στις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές (Tech & Durables) έκλεισαν πέρυσι στα 3,071 δισ. ευρώ από 3,203 δισ. ευρώ του 2023 (-4,1%), επηρεασμένες έντονα από την ολοκλήρωση του προγράμματος "Ανακυκλώνω Αλλάζω Συσκευή" του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο είχε δώσει σημαντική ώθηση στις πωλήσεις το 2023. Ενώ σε επίπεδο τεμαχίων πέρσι η πτώση ήταν οριακή, καθώς κινήθηκε στο -0,5%, περίπου στα 18,8 εκατομμύρια συσκευές.
Για τη φετινή πορεία της αγοράς των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών ο κύριος Παπαδόπουλος τονίζει ότι ένας από τους βασικούς κινητήριους μοχλούς της αγοράς είναι η αυξημένη ζήτηση για προϊόντα τεχνολογίας, όπως smartphones, laptops και tablets. "Η ανάγκη για τηλεργασία και πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες έχει ενισχύσει τις πωλήσεις σε αυτές τις κατηγορίες, ενώ αναμένεται περαιτέρω ώθηση και μέσω του προγράμματος "ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΜΜΕ Β’", το οποίο αποσκοπεί στην ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας", επισημαίνει ο ίδιος.
Παράλληλα, καταγράφεται μία τάση των καταναλωτών προς πιο οικονομικές επιλογές, γεγονός που αντανακλάται τόσο στη στασιμότητα – ή και πτώση – στη μέση αξία πώλησης, όσο και στη συγκρατημένη αύξηση (σε μονοψήφια ποσοστά) του αριθμού των τεμαχίων που διακινούνται. Η δυναμική ανάπτυξης των προηγούμενων ετών δείχνει να επιβραδύνεται, καθώς οι καταναλωτές εστιάζουν περισσότερο στην αξία έναντι του κόστους.
"Οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερη αξία για τα χρήματά τους, κάνοντας πιο προσεκτικές αγορές. Οι κατηγορίες προϊόντων που επηρεάζονται περισσότερο από αυτή την αλλαγή είναι κυρίως οι μικροσυσκευές και τα τεχνολογικά προϊόντα. Στις μικροσυσκευές, οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον πιο οικονομικές λύσεις για τις καθημερινές τους ανάγκες, ενώ στα προϊόντα τεχνολογίας καταγράφεται αυξημένη ζήτηση για οικονομικά smartphones, laptops και tablets", σημειώνει ο κύριος Παπαδόπουλος.
Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη βαρύτητα αποκτά και η στροφή προς πιο "πράσινες" λύσεις, με την αυξημένη προτίμηση για ενεργειακά αποδοτικές συσκευές και προϊόντα που μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Σε ό,τι αφορά το δίκτυο των καταστημάτων, το στρατηγικό πλάνο της Expert Hellas για το 2025 επικεντρώνεται στην ενίσχυση και αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων, με στόχο τη βελτιστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας και την επέκταση της φυσικής και ψηφιακής παρουσίας της.
Αν και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν νέα σημεία που αναμένεται να ανοίξουν, ο κύριος Παπαδόπουλος αναφέρει ότι γίνονται ανακαινίσεις σε κάποια καταστήματα "σύμφωνα με την νέα φρέσκια εικόνα που θέλουμε να προβάλουμε" και προβλέπεται να ολοκληρωθούν πριν το τέλος του καλοκαιριού, ενώ θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα καταστήματα.
Παράλληλα με την ενίσχυση των φυσικών καταστημάτων, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή πλατφόρμα της αλυσίδας, επενδύοντας σε καινοτόμες υπηρεσίες που διασφαλίζουν απρόσκοπτη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, τόσο online όσο και offline.
"Το σύνθημά μας είναι Go Digital, που σηματοδοτεί την ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών σε όλες τις λειτουργίες μας", λέει ο κύριος Παπαδόπουλος αναφερόμενος στους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης και καινοτομίας που εστιάζει η εταιρεία.
Στο πλαίσιο αυτό, τα άμεσα επόμενα projects είναι ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα, ένα προηγμένο ηλεκτρονικό φυλλάδιο "που πρώτοι εμείς λανσάρουμε στην αγορά" και ένα σύγχρονο newsletter.
Συγκεκριμένα, το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα, που θα λανσαριστεί, έχει σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για μια βελτιωμένη εμπειρία αγορών.
Αυτή τη στιγμή η συμμετοχή του eShop στο συνολικό τζίρο παραμένει κοντά στο 1%, υπογραμμίζοντας τη σημαντική υπεροχή του φυσικού καταστήματος στην ελληνική αγορά.
Επιπλέον, "πρώτη η Expert Hellas σε όλο τον κλάδο", όπως επισημαίνει ο γενικός διευθυντής της αλυσίδας αναπτύσσει ένα ηλεκτρονικό φυλλάδιο που περιλαμβάνει την ενσωμάτωση δυναμικών τιμών που θα προσαρμόζονται αυτόματα με τις αλλαγές στο ERP, τη δυνατότητα ενσωμάτωσης βίντεο για πιο διαδραστική παρουσίαση, την προσθήκη έξτρα πληροφοριών για τα προϊόντα και τη δημιουργία νέου προωθητικού υλικού για τα φυλλάδια.
Παράλληλα, έχει δημιουργηθεί μια νέα πλατφόρμα εξυπηρέτησης για τα μέλη της αλυσίδας, η οποία δίνει τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να βλέπουν την αποθήκη, να δηλώνουν παραγγελίες, να βλέπουν τα τιμολόγια τους, τις συμφωνίες με τους προμηθευτές, καθώς και διοικητικές, εμπορικές ενημερώσεις, marketing και εκπαιδευτικό υλικό. Ταυτόχρονα αποτελεί και ένα εργαλείο για τις in store πωλήσεις, ώστε να μπορεί ο κάθε υπάλληλος εξυπηρέτησης να βρει το κατάλληλο άμεσα διαθέσιμο προϊόν για τον πελάτη του και να μπορέσει να του δείξει αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του μέσω της διασύνδεσης της πλατφόρμας με το eShop.
Ας σημειωθεί ότι η Εμποροβιομηχανική Expert AEBE, που συνεργάζεται με 70 Έλληνες προμηθευτές και έχει διακινήσει πάνω από 40.000 συσκευές μέσω της κεντρικής αποθήκης της, έχει την ευθύνη της νέας οργάνωσης Expert International GmbH στην Ελλάδα από το 2014.
Υπενθυμίζεται ότι προηγήθηκε πτώχευση το 2011 και τρία χρόνια μετά η ίδρυση της Εμποροβιομηχανικής ΑΕΒΕ, με πρωτοβουλία 10 πρώην ιδιοκτητών καταστημάτων Expert, σηματοδοτώντας την επανεκκίνηση της δραστηριότητας.
Η Expert International GmbH, με έδρα στην Ελβετία, διαθέτει παρουσία σε 23 χώρες, ενώ πραγματοποιεί κύκλο εργασιών περίπου 17 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη: