Δευτέρα, 14-Απρ-2025 07:37
RankBee AI: Η startup που βοηθά τα brands να "συνομιλήσουν" με την τεχνητή νοημοσύνη

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Με δύο γύρους χρηματοδότησης, συνολικού ύψους 630.000 λιρών, από το Theti Club και Ευρωπαίους angel investors, η RankBee AI επιταχύνει την ανάπτυξη του AI-powered εργαλείου της για marketers, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο δημιουργίας ομάδας στην Ελλάδα.
Η RankBee AI, μια startup που ιδρύθηκε τον Μάιο του 2024 στο Λονδίνο από τον Άρη Βρακά – πρώην επικεφαλής SEO στην Amazon – φιλοδοξεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με την τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος της είναι να καλύψει ένα κενό που δημιούργησε η είσοδος των LLMs (Large Language Models) και του voice search στην καταναλωτική εμπειρία.
Με πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στο SEO και τη διαμόρφωση πελατειακών συνηθειών σε κολοσσούς όπως η Amazon και η Orbitz Worldwide, ο Άρης Βρακάς διακρίνει μια ριζική μετατόπιση στη σχέση πελάτη-brand. "Ο πελάτης ρωτά πρώτα το ChatGPT και μετά αγοράζει. Δεν φτάνει πια η διαφήμιση στο Instagram. Τώρα βλέπεις ότι ο κόσμος αγοράζει κάτι άλλο γιατί ρώτησε διαφορετικές ερωτήσεις το AI – δηλαδή άλλαξε όλη η σχέση”, εξηγεί στο Capital.gr.
Η RankBee φιλοδοξεί να γίνει ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα brands και την AI: να τους δείξει τι "λέει" για αυτά η τεχνητή νοημοσύνη και πώς μπορούν να το αξιοποιήσουν. Δεν πρόκειται για ένα ακόμα SEO εργαλείο, αλλά για μια πλατφόρμα που συνδυάζει ανάλυση και βελτιστοποίηση.
Παρότι η RankBee AI δραστηριοποιείται λιγότερο από έναν χρόνο, έχει ήδη καταφέρει να τραβήξει το ενδιαφέρον σημαντικών οργανισμών.
"Στην αρχική φάση, συνεργαστήκαμε με design partners, προσφέροντας το εργαλείο μας μαζί με συμβουλευτικές υπηρεσίες, ώστε να κατανοήσουμε τι ακριβώς χρειάζονται οι μεγάλες επιχειρήσεις και να ‘χτίσουμε’ το προϊόν γύρω από τις ανάγκες τους”, εξηγεί ο Άρης Βρακάς. Από αυτή τη φάση, προέκυψαν δύο σημαντικοί πελάτες: μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες των ΗΠΑ και ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές τηλεφώνων παγκοσμίως. "Πλέον έχουμε βγει σε free trial και προσθέτουμε περίπου 20 νέους πελάτες καθημερινά”, σημειώνει.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της RankBee βασίζεται σε συνδρομές, στοχεύοντας σε επαγγελματίες του marketing και του SEO που αναζητούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για ανάλυση και βελτιστοποίηση της online παρουσίας των brands τους.
Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται στο Λονδίνο, ωστόσο η ομάδα της είναι διεθνούς χαρακτήρα, με παρουσία σε Ισπανία, Ινδία και Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ελλάδα, πάντως, παραμένει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
"Ήδη συνεργαζόμαστε με δύο ελληνικά διαφημιστικά agencies που επιθυμούν να παρέχουν consulting βασισμένο στο εργαλείο μας. Και προσωπικά, με ενδιαφέρει η ελληνική αγορά – εξετάζουμε το ενδεχόμενο δημιουργίας γραφείου στην Ελλάδα, αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα σχέδια”, τονίζει ο συνιδρυτής της εταιρείας.
Η RankBee έχει ολοκληρώσει δύο γύρους χρηματοδότησης, αντλώντας συνολικά 630.000 λίρες από το Theti Club και Ευρωπαίους angel investors.
"Ο τελευταίος γύρος ήταν bridge funding, για να επιταχύνουμε την ανάπτυξη του προϊόντος και να ενισχύσουμε την ομάδα μας. Ήδη βρισκόμαστε σε συζητήσεις με VCs για τον επόμενο seed γύρο”, αποκαλύπτει ο Άρης Βρακάς.
Τα νέα κεφάλαια κατευθύνονται κυρίως στην εξέλιξη του προϊόντος και στη διασφάλιση της απαραίτητης χρηματοοικονομικής ευελιξίας για την επόμενη φάση ανάπτυξης. Η ομάδα έχει ήδη ενισχυθεί με τρία νέα μέλη, με στόχο τον διπλασιασμό της ταχύτητας ανάπτυξης. Αυτή τη στιγμή, η RankBee αριθμεί δέκα άτομα, εκ των οποίων οι έξι είναι μηχανικοί.
Η στρατηγική της RankBee για το μέλλον στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: ανάλυση, βελτιστοποίηση και ενσωμάτωση. Όπως εξηγεί ο κ. Βρακάς, η πραγματική προστιθέμενη αξία της τεχνητής νοημοσύνης εντοπίζεται στην ικανότητά της να ενισχύει τη διαδικασία optimization.
Οι marketers, πλέον, δεν αρκούνται στην παρακολούθηση μεμονωμένων metrics – επιδιώκουν εργαλεία που τους καθοδηγούν με ακρίβεια στη λήψη αποφάσεων που μεγιστοποιούν τα έσοδα των πελατών τους. Η μεγάλη πρόκληση, ωστόσο, είναι η ολιστική ενσωμάτωση των AI εργαλείων στις υπάρχουσες στρατηγικές marketing: να κατανοούν τι καμπάνιες "τρέχουν”, ποιο είναι το κοινό-στόχος, τι μηνύματα εκπέμπονται στα digital κανάλια, και πώς διαμορφώνεται συνολικά το ψηφιακό αποτύπωμα ενός brand.