Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Μαρ-2025 07:45

    Τρέχει η αγορά εμφιαλωμένου νερού - Τα μερίδια και η άνοδος Θεοδωρόπουλου

    Τρέχει η αγορά εμφιαλωμένου νερού - Τα μερίδια και η άνοδος Θεοδωρόπουλου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Ανοδική εμφανίζεται τον Φεβρουάριο του 2025, και συγκεκριμένα έως και τις 23 Φεβρουαρίου, η αγορά εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το "Κ". Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε όγκο στα σούπερ-μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, ανήλθαν στην περίοδο αναφοράς στα 77,4 εκατομμύρια λίτρα, ενισχυμένες κατά 7,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024. 

    Στα κύρια χαρακτηριστικά της κατηγορίας εμφιαλωμένου νερού είναι ότι η Βίκος διατηρείται στην πρώτη θέση με μερίδιο 22,1%, παρά την πτώση μεριδίου κατά 0,7 μονάδες, αυξάνοντας τη διαφορά από το δεύτερο Ζαγόρι, το οποίο τον Φεβρουάριο είχε επίσης απώλειες μεριδίου κατά 2,6 μονάδες σε σχέση με πέρυσι τον ίδιο μήνα, με το μερίδιό του να βρίσκεται πλέον στο 16,5%.

    Ωστόσο οι πωλήσεις του Βίκου σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 4,5% τον Φεβρουάριο, ανερχόμενες στα 17,08 εκατομμύρια λίτρα. Το Ζαγόρι στο ίδιο διάστημα παρουσίασε απώλειες σε όγκο πωλήσεων κατά 7%. 

    Ανοδική πορεία της αγοράς κατά 6,4% τον Φεβρουάριο – Η επιστροφή για Κορπή και Θεόνη

    Ως προς τις πωλήσεις του Φεβρουαρίου 2025, η αγορά ήταν ανοδική κατά 6,4%, με την ανάπτυξη να προέρχεται και από την Κορπή, μετά τη διακοπή παραγωγής στην οποία υποχρεώθηκε η εταιρεία στη διάρκεια του 2024, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός αγοράς για μεγάλο χρονικό διάστημα. Θυμίζουμε ότι στο εργοστάσιο της εταιρείας είχαν πραγματοποιηθεί έλεγχοι και χημικές αναλύσεις που σχετίζονταν με την ποιότητα του παραγόμενου νερού και το εργοστάσιο διέκοψε την εμφιάλωση του φυσικού μεταλλικού νερού. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, ενώ το 2023 το Κορπή είχε πωλήσεις 34,73 εκατομμυρίων λίτρων, στη διάρκεια του 2024 έκανε βουτιά στα 22,11 εκατομμύρια λίτρα, λόγω της διακοπής λειτουργίας του εργοστασίου, και πλέον βρίσκεται σε στάδιο ανάκαμψης. 

    Η ανάπτυξη που εμφάνισε η αγορά φέτος τον Φεβρουάριο οφείλεται και στη Θεόνη, τον τρίτο μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς εμφιαλωμένου, η οποία ανέκτησε και αυτή με τη σειρά της μέρος του όγκου πωλήσεων που είχε απολέσει στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε κι εκείνη στην παραγωγή. Ειδικότερα, το μερίδιο αγοράς για τη Θεόνη στο διάστημα έως και τις 23 Φεβρουαρίου του 2025 ανήλθε στο 9,1%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 61,5%, ενώ για την Κορπή το μερίδιο διαμορφώθηκε στο 4,2%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 513,7% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Να σημειωθεί ότι, από τα επιπλέον 5,5 εκατομμύρια λίτρα που πουλήθηκαν φέτος σε σχέση με πέρυσι, τα 2,75 εκατομμύρια λίτρα προέρχονται από το Κορπή και τα 2,69 εκατομμύρια λίτρα από το Θεόνη. 

    Η άνοδος του Διός και η πτώση των Πηγών Κωστηλάτας

    Ακολουθεί το νερό Διός, το οποίο ανήκει στην εταιρεία Μεντεκίδης Α.Ε., που εξαγοράστηκε από τους Σπύρο Θεοδωρόπουλο, Νίκο Καραμούζη και Απόστολο Ταμβακάκη τον Δεκέμβριο του 2023. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το 2023 ο όγκος πωλήσεων του νερού Διός ήταν 15,06 εκατομμύρια λίτρα, το 2024 αυξήθηκε στα 18,18 εκατομμύρια λίτρα (+20%). Το συγκεκριμένο νερό τον φετινό Φεβρουάριο παρουσίασε περαιτέρω άνοδο των πωλήσεών του σε όγκο κατά 9,4%.

    Πέμπτος παίκτης στην ελληνική αγορά είναι οι Πηγές Κωστηλάτας, με 15,84 εκατομμύρια λίτρα σε πωλήσεις το 2024, αλλά πτώση των πωλήσεων τον Φεβρουάριο κατά 17,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο της περσινής χρονιάς. 
    Σημειώνεται ότι στο σύνολο της κατηγορίας εμφιαλωμένου νερού οι Πηγές Κωστηλάτας ξεκίνησαν τη φετινή χρονιά με σημαντική πτώση πωλήσεων σε όγκο κατά -17,4%, καταγράφοντας μεριδιακές απώλειες. Από την άλλη πλευρά, το Διός των Θεοδωρόπουλου, Ταμβακάκη και Καραμούζη ξεπέρασε τις πηγές Κωστηλάτας και εμφάνισε στην ίδια περίοδο ανάπτυξη στα επίπεδα του 9,4%. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ το μερίδιο πωλήσεων σε όγκο των Πηγών Κωστηλάτας τον Φεβρουάριο του 2024 ήταν 3,5%, τον φετινό Φεβρουάριο περιορίστηκε στο 2,7%. Το Διός, αντίστοιχα, τον Φεβρουάριο του 2024 είχε μερίδιο 2,9%, το οποίο παρέμεινε σταθερό και τον φετινό Φεβρουάριο.

    Οι μεγαλύτερες πωλήσεις σε όγκο πραγματοποιούνται στο νερό ιδιωτικής ετικέτας

    Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες πωλήσεις στα ελληνικά σούπερ-μάρκετ σε όγκο το 2024 προήλθαν από το εμφιαλωμένο νερό ιδιωτικής ετικέτας. Που και σε αυτή την περίπτωση παρασκευάζεται κυρίως από τις δύο μεγάλες εταιρείες, Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος) και Χήτος (Ζαγόρι), για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ-μάρκετ με τη δική τους ετικέτα. Το 2024 οι πωλήσεις εμφιαλωμένου νερού ιδιωτικής ετικέτας σε όγκο ήταν 148,17 εκατομμύρια λίτρα (+4,9%). Ωστόσο τον Φεβρουάριο η ιδιωτική ετικέτα εμφάνισε κάμψη των πωλήσεων κατά 5% σε σύγκριση με πέρυσι, με αποτέλεσμα το μερίδιό της, από 23,5% το 2024, να περιοριστεί στο 20,8% τον Φεβρουάριο του 2025.

    Η δυναμική είσοδος για το Arrena του Παναγιώτη Τσάκου

    Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δυναμική διείσδυση στην αγορά από την εταιρεία Νερά Πηγών Γράμμου, συμφερόντων του εφοπλιστή Παναγιώτη Τσάκου, η οποία με το φυσικό μεταλλικό νερό Arrena κατάφερε το 2024 να πουλήσει 6,64 εκατομμύρια λίτρα, στην πρώτη ουσιαστικά χρονιά παρουσίας της στην αγορά, ενώ το μερίδιό της τον περασμένο Φεβρουάριο ανήλθε σε 1,1%.


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ