Τετάρτη, 26-Μαρ-2025 09:55
Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής: Η Α' φάση τίθεται σε εφαρμογή

Μετά από μία εκτενή δοκιμαστική περίοδο, βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την υποχρεωτική εφαρμογή του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής! Η πρώτη φάση της μετάβασης σε ηλεκτρονικά παραστατικά διακίνησης αγαθών ξεκινά την 1η Απριλίου. Όσες επιχειρήσεις δεν έχουν ήδη δημιουργήσει τις υποδομές για τη διαχείριση των δελτίων αποστολής στη νέα τους μορφή έχουν ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή τους για να συμμορφωθούν. Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να υπάρξει πανικός, καθώς υπάρχουν λύσεις που εξασφαλίζουν ταχύτατη ανταπόκριση στο ζήτημα αυτό.
Μέσα στο 2025 όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά δελτία αποστολής με ψηφιακά. Δεν θα το κάνουν όλες οι επιχειρήσεις την ίδια περίοδο όμως. Η 1η Απριλίου φέρνει την υποχρεωτικότητα του μέτρου σε επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω των 200.000 ευρώ και σε επιχειρήσεις (ανεξαρτήτως τζίρου) που δραστηριοποιούνται στους τομείς ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών υλικών, παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου. Αν μία επιχείρηση δεν ανήκει στις παραπάνω κατηγορίες τότε η υποχρεωτικότητα θα έρθει με την έναρξη της Β’ φάσης, την 1η Οκτωβρίου 2025.
Για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στην Α’ φάση, όμως, τα χρονικά περιθώρια είναι ελάχιστα. Όταν μάλιστα τα πρόστιμα με τα οποία κινδυνεύουν οι επιχειρήσεις μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 10.000 ευρώ, η έγκαιρη προσαρμογή στις νέες απαιτήσεις είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη!
Σε όποια φάση κι αν ανήκει μία επιχείρηση, η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης μέσω πιστοποιημένου Παρόχου αποτελεί την πλέον αξιόπιστη λύση και για τις δύο φάσεις εφαρμογής του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής. Η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης EINVOICING του πιστοποιημένου από την ΑΑΔΕ παρόχου SOFTONE IMPACT είναι η λύση που ξεχωρίζει καθώς ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες που απαιτεί το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, ακόμα και αυτές που θα έρθουν με τη δεύτερη φάση. Άρα δίνει τη δυνατότητα για άμεση υιοθέτηση των ηλεκτρονικών παραστατικών διακίνησης αγαθών, εξασφαλίζοντας ομαλή μετάβαση στη νέα πραγματικότητα και εξαλείφοντας τον κίνδυνο προστίμων από λανθασμένη εφαρμογή.
Ο λόγος που το EINVOICING μπορεί να φέρει άμεση συμμόρφωση είναι ότι βασίζεται στο cloud. Αυτό σημαίνει πως μία επιχείρηση δεν χρειάζεται να επενδύσει σε επιπλέον εξοπλισμό για να αρχίσει να το χρησιμοποιεί. Και από τη στιγμή που μιλάμε για μία λύση που παρέχεται από πιστοποιημένο από την ΑΑΔΕ Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, οι επιχειρήσεις απολαμβάνουν εγγυημένη διαβίβαση των παραστατικών στη myDATA.
Το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής υλοποιείται μέσα από την εφαρμογή eΔελτίο. Η εφαρμογή προσφέρει ένα πολύ φιλικό και εύκολο περιβάλλον χρήσης μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα για δημιουργία, μεταβίβαση και αποθήκευση ψηφιακών δελτίων αποστολής. Μέσω της αυτοματοποίησης πολλών σχετικών διαδικασιών εξοικονομείται χρόνος ενώ βελτιώνεται και η αποδοτικότητα καθώς μειώνονται τα σφάλματα. Με μία κίνηση λοιπόν, οι επιχειρήσεις μπορούν να είναι σίγουρες πως από την πρώτη στιγμή που θα εφαρμόσουν το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής όλα θα δουλεύουν "ρολόι".
Πέρα από τις τυπικές υποχρεώσεις που πρέπει να καλυφθούν λόγω της έλευσης του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής, μία επιχείρηση έχεις πολλούς ακόμα λόγους να υιοθετήσει την ηλεκτρονική τιμολόγηση. Μέσω του EINVOICING δίνεται η δυνατότητα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των παραστατικών (B2G, B2B, B2C και Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής) μέσα από μία πλατφόρμα. Αυτό μπορεί να μην είναι υποχρεωτικό σήμερα, προσφέρει όμως πολλά από τα ίδια πλεονεκτήματα που είδαμε και για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, όπως η εξοικονόμηση χρόνου και η αύξηση της αποδοτικότητας. Και από τη στιγμή που το EINVOICING μπορεί να συνδεθεί με οποιοδήποτε ERP, δεν υπάρχει περίπτωση ασυμβατότητας ούτε ανάγκη για τροποποίηση του καθημερινού workflow. Παράλληλα, η υιοθέτηση ενός πιστοποιημένου συστήματος ηλεκτρονικής τιμολόγησης προσφέρει κάλυψη από μελλοντικές νομοθετικές αλλαγές. Μέσα στο 2025, η ηλεκτρονική τιμολόγηση θα γίνει υποχρεωτική και για τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (B2B). Επιλέγοντας τώρα το EINVOICING, εξασφαλίζετε νομοθετική συμμόρφωση και για το σήμερα και για το αύριο!
Η υποχρεωτική εφαρμογή του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής πλησιάζει με γοργούς ρυθμούς και οι επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμαστούν άμεσα για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική διακίνηση αγαθών. Με την έγκαιρη υιοθέτηση μιας αξιόπιστης λύσης, όπως το EINVOICING της SOFTONE IMPACT, οι επιχειρήσεις μπορούν όχι μόνο να συμμορφωθούν με τις νέες απαιτήσεις, αλλά και να εξασφαλίσουν τη συνεχιζόμενη αποδοτικότητα και ασφάλεια των διαδικασιών τους. Μην αφήνετε την προσαρμογή για την τελευταία στιγμή – η συμμόρφωση είναι επιτακτική και η τεχνολογία είναι έτοιμη να σας στηρίξει σε αυτό το σημαντικό βήμα.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τη SOFTONE IMPACT και την υπηρεσία EINVOICING εδώ.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για τις λύσεις της SOFTONE, μέλος του Ομίλου Olympia, εδώ.