Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 08-Φεβ-2025 08:00

    Όμιλος Metro: Επένδυση έως και 70 εκατ. ευρώ για νέο logistics center στον Ασπρόπυργο

    Όμιλος Metro: Επένδυση έως και 70 εκατ. ευρώ για νέο logistics center στον Ασπρόπυργο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Σε διαδικασία υλοποίησης επένδυσης για νέο logistics center που μπορεί να αγγίξει έως και τα 70 εκατομμύρια ευρώ εισέρχεται ο όμιλος Metro που διαχειρίζεται τα καταστήματα Metro Cash & Carry και My market. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο πλαίσιο ενημέρωσης δημοσιογράφων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, η επένδυση αυτή εκτιμάται ότι θα χρειαστεί περίπου 2 χρόνια για να ολοκληρωθεί και αυτήν τη στιγμή η επιχείρηση προχωράει σε διαδικασίες για την έκδοση των οικοδομικών αδειών. Επί της ουσίας με αυτή την κίνηση ο όμιλος θα ενώσει δύο υφιστάμενες αποθήκες, αυτή που απέκτησε κατά την εξαγορά της Βερόπουλος στη Μάνδρα καθώς και μία ακόμα που μισθώνει στον Ασπρόπυργο. 

    Οι επενδύσεις σε πάγια βάση για τον όμιλο Metrο ανέρχονται ετησίως σε περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αναμένεται να αυξηθεί όταν θα ξεκινήσει η κατασκευή του logistics center. 

    Ανάπτυξη τζίρου περίπου 3%

    Σημειώνεται ότι σε επίπεδο κύκλου εργασιών η πρόβλεψη που είχε κάνει ο όμιλος για ανάπτυξη περίπου 5% το 2024 μετριάστηκε στην πορεία της περσινής χρονιάς, δεδομένης της συρρίκνωσης του πληθωρισμού, κινούμενη εν τέλει κοντά στο 3%. Θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών του 2023 για τον όμιλο Metro ήταν 1,59 δισεκατομμύρια ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το 2024 διαμορφώθηκε λίγο κάτω από τα 1,64 δισεκατομμύρια ευρώ. "Δεν περιμέναμε απότομη διακοπή του πληθωρισμού με τον συνολικό πληθωρισμό να είναι εν τέλει κοντά στο 0% το 2024, ωστόσο υπήρξε καθαρή αύξηση του όγκου πωλήσεων, γεγονός που ευνόησε την αύξηση τζίρου. Η ανάπτυξη του ομίλου Metro κινήθηκε κοντά στο 3%. Ωστόσο δεν κινήθηκαν τόσο θετικά τα Cash & Carry του ομίλου καθώς επηρεάστηκαν από τη μειωμένη κινητικότητα των ξένων επισκεπτών. Στον αντίποδα η λιανική και τα καταστήματα My market κινήθηκαν θετικά σε όγκο πωλήσεων”, επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro.

    Το 2024 o όμιλος Metro δημιούργησε δύο νέα εταιρικά καταστήματα και συγκεκριμένα ένα My market στο Άργος και ένα Metro Cash & Carry στη Δράμα και άνοιξε 25 franchise σημεία πώλησης υπό την ταμπέλα My market Local. 

    Ως προς το εάν θα επηρεάσει η διαφαινόμενη εξαγορά της Κρητικός από τον Μασούτη, ο ίδιος τόνισε: "Εμείς κοιτάμε να αναπτυσσόμαστε με τις δικές μας κατευθύνσεις και αρχές. Μας ενδιαφέρει τι κάνει ο ανταγωνισμός αλλά κινήσεις όπως αυτές της πιθανής εξαγοράς του Κρητικού από τον Μασούτη δεν θα πρέπει να μας επηρεάζουν”. 

    Aύξηση της πραγματικής κατανάλωσης σε όγκο – Χαμηλά ο πληθωρισμός το 2025

    Σε ό,τι αφορά την πορεία της αγοράς ο κύριος Παντελιάδης εκτίμησε ότι φέτος ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ θα αυξηθεί κατά περίπου 3% και θα προέρχεται κυρίως από ενίσχυση της κατανάλωσης σε όγκο και όχι από πληθωρισμό, ο οποίος κατά τον ίδιο θα κινηθεί σε επίπεδα κοντά στο 0%. 

    Για την εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική αγορά σχολίασε ότι προς το παρόν παραμένει μη συγκεντρωμένη και κατακερματισμένη. Υποστήριξε ότι είναι αναπόφευκτο πως θα συγκεντρωθεί περαιτέρω σε λιγότερα χέρια το επόμενο διάστημα, προσεγγίζοντας αντίστοιχα δεδομένα που παρουσιάζει η αγορά των σούπερ μάρκετ σε χώρες του εξωτερικού. 

    Σχολιάζοντας την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας που αφορά στον περιορισμό των παραπλανητικών προσφορών στα σούπερ μάρκετ και την προστασία του καταναλωτή και νομοθετήθηκε το φθινόπωρο του 2024 από την κυβέρνηση, σημείωσε ότι αρχίζει να αφομοιώνεται σταδιακά από τα σούπερ μάρκετ με κάποια περιθώρια ανοχής από πλευράς Πολιτείας για κάποια συγκεκριμένα προϊόντα. "Έως τις αρχές του καλοκαιριού θα είναι σε πλήρη εφαρμογή. Θα αλλάξουν επί της ουσίας οι κατ’ όνομα προσφορές. Για παράδειγμα δεν θα μπορεί να κυκλοφορεί ένα προϊόν με ένδειξη προσφοράς καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, γιατί αποτελεί στρέβλωση για την αγορά. Οι προσφορές θα γίνουν πιο σπάνιες, αλλά θα είναι πραγματικές”. 

    Για την πορεία της αγοραστικής κίνησης ο Αριστοτέλης Παντελιάδης πρόσθεσε ότι το 2024 οι καταναλωτές πύκνωσαν τις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ, αλλά μείωσαν τα χρήματα που ξόδευαν ανά επίσκεψη, γεγονός που συντείνει στη διαπίστωση ότι μειώθηκε η αγοραστική τους δύναμη. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ