11:30 06/09
Ιταλία: Άνοιξε τις πύλες του το Armani Teatro όπου χιλιάδες Ιταλοί αποχαιρετούν τον Τζόρτζιο Αρμάνι
Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του διάσημου σχεδιαστή μόδας ως τη Δευτέρα.
Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου
Στην ανάπτυξη τριών θεματικών πάρκων στην Αττική και ενός στη Θεσσαλονίκη θα προχωρήσει μέσα στο επόμενο διάστημα η Dream Workers, μετά την εξαγορά ποσοστού της από την Dreamland Experience - ένα συνεταιρικό σχήμα που ανήκει κατά 50% στον επιχειρηματία και μεγαλομέτοχο της ΚΑΕ ΑΕΚ, Μάκη Αγγελόπουλο και κατά 50% στον Μάρκο Ντράγκο (Marco Drago), επίτιμο πρόεδρο του ιταλικού επιχειρηματικού κολοσσού De Agostini Group.
Η εξαγορά του 35% της Dream Workers σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη μικρή εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη, γνωστή για τη δημιουργία θεματικών πάρκων στην Ελλάδα, όπως η "Ονειρούπολη" στη Δράμα και ο "Μύλος των Ξωτικών" στα Τρίκαλα. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η εταιρεία θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η Dreamland Experience θα αναλάβει το management, την παραγωγή και τη χρηματοδότηση των projects, ενώ η Dream Workers θα επικεντρωθεί στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των θεματικών πάρκων, παραμένοντας συμβουλευτικά στο κομμάτι της λειτουργίας.
Το προηγούμενο διάστημα, η Dream Workers εκπόνησε μια εκτενή μελέτη και έρευνα για τη δυναμική της αγοράς των θεματικών πάρκων στην Ελλάδα. Η στόχευση πλέον είναι η δημιουργία θεματικών πάρκων σε εμβληματικούς χώρους της Αθήνας, με τις πρώτες εγκαταστάσεις να αναμένονται μέσα στο 2025.
Στην Αττική, η στόχευση είναι να καλυφθεί χωροταξικά ολόκληρη η περιοχή, όπως σημειώνει στο Capital.gr ο ένας εκ των ιδρυτών της Dream Workers, Γρηγόρης Αβανίδης.
Έτσι, μέσα στο επόμενο διάστημα προγραμματίζεται να δημιουργηθούν τρία πάρκα:
•Το πρώτο θα δημιουργηθεί δίπλα από το κλειστό γήπεδο μπάσκετ της ΑΕΚ "SUNEL Arena" στα Άνω Λιόσια και θα είναι μόνιμο. Δεν θα σχετίζεται με τον αθλητισμό ή την ομάδα, αλλά θα αποτελεί έναν πρότυπο χώρο οικογενειακής ψυχαγωγίας για ολοήμερη επίσκεψη, με χαρακτηριστικά που θα προσελκύουν τόσο τους κατοίκους της πόλης όσο και τους τουρίστες.
•Το δεύτερο θα βρίσκεται σε εμβληματική τοποθεσία στα νότια προάστια. Η τοποθεσία έχει συμφωνηθεί και η επίσημη ανακοίνωση αναμένεται σύντομα.
•Για το τρίτο πάρκο αναζητούνται περιοχές σε πιο κεντρικά σημεία της Αθήνας, ιδανικά εντός του αστικού ιστού.
Επίσης, μέσα στο 2025 προγραμματίζεται να λειτουργήσει και ένα θεματικό πάρκο στη Θεσσαλονίκη.
Τα πάρκα θα διαφέρουν ως προς τη διάρκεια λειτουργίας τους: κάποια θα είναι μόνιμα, κάποια εποχιακά και κάποια μεγάλης διάρκειας (1-2 χρόνια) ενώ ένα από αυτά θα έχει τη δυνατότητα να μετακινείται σε διάφορες περιοχές της ελληνικής περιφέρειας για μικρότερα χρονικά διαστήματα.
Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει τη λειτουργία υποκαταστήματος στην Αθήνα.
Ωστόσο, στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι και η επέκταση στο εξωτερικό. "Τα πάρκα αυτά χτίζονται από την πρώτη μέρα με την προοπτική να αποτελέσουν ένα νέο ισχυρό brand, με στόχο όχι μόνο την εγχώρια αγορά, αλλά και τη διεθνή επέκταση. Η χώρα μας δεν έχει εξάγει ποτέ θεματικά πάρκα – αυτό είναι κάτι που επιδιώκουμε να αλλάξουμε”, σημειώνει ο κ. Αβανίδης.
Οι πρώτες αγορές στις οποίες σχεδιάζεται η ανάπτυξη αυτών των πάρκων είναι η Ιταλία και η Ισπανία, όπου ήδη έχουν υπάρξει συζητήσεις από την πλευρά της Dreamland Experience, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες.
Η ιστορία της Dream Workers ξεκινά πριν από 20 χρόνια, όταν ο Γρηγόρης Αβανίδης και η Βίκυ Βουρνιά ένιωσαν την ανάγκη να προτείνουν μια πρωτοποριακή ιδέα στον φίλο τους, τότε δήμαρχο της Δράμας, Θωμά Μαργαρίτη. Αργότερα, στην ομάδα θα προστεθεί και ο Δημήτρης Συμεωνίδης.
"Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ελβετία και σαν παιδί είχα ζήσει τα Χριστούγεννα διαφορετικά από ό,τι τα ζούσαν τότε στην Ελλάδα”, λέει ο Γρηγόρης Αβανίδης. Οι χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις, οι αγορές και η εορταστική ατμόσφαιρα που είχε βιώσει ως παιδί του φαίνονταν εντελώς απόντα από την ελληνική πραγματικότητα. Εκείνη την εποχή, τα Χριστούγεννα στη Δράμα περιορίζονταν σε έναν απλό στολισμό: ένα δέντρο από το δασαρχείο, μια πλαστική φάτνη και μερικά λαμπάκια. Δεν υπήρχε κουλτούρα εορτασμού. Η ιδέα μιας χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης έτυχε θετικής ανταπόκρισης από τον δήμαρχο, ενώ η τοπική κοινωνία, ιδιαίτερα οι νέοι, αγκάλιασαν την πρωτοβουλία, προσφέροντας εθελοντικά τη βοήθειά τους. "Ήταν τότε, το 2004, που το κίνημα του εθελοντισμού ήταν πολύ διαδεδομένο λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων”, εξηγεί ο Γρηγόρης Αβανίδης. Έτσι γεννήθηκε η "Ονειρούπολη”, με πολλές δυσκολίες στην αρχή. Όμως, από την πρώτη στιγμή, φάνηκε πως ο κόσμος "διψούσε” για κάτι τέτοιο.
Σύντομα, η άγνωστη μέχρι τότε Δράμα μετατράπηκε σε "πρωτεύουσα των Χριστουγέννων”, με την επισκεψιμότητα να αυξάνεται ραγδαία. Όπως θυμάται ο κ. Αβανίδης, "στις 26 Δεκεμβρίου 2009 η ουρά των αυτοκινήτων που κατευθύνονταν προς την Ονειρούπολη έφτανε τα 50 χιλιόμετρα! Τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα εκτείνονταν σε ακτίνα 11 χιλιομέτρων, έως το χωριό Κουδούνια”.
Η "Ονειρούπολη” αποτέλεσε το πρώτο θεματικό πάρκο της ομάδας, όμως το 2010, μετά την αλλαγή δημάρχου, η ομάδα αποχώρησε. Τότε ήρθε μια νέα πρόταση από τον Δήμο Τρικάλων, που επιθυμούσε να δημιουργήσει τη δική του "Ονειρούπολη”. "Η ‘Ονειρούπολη’ είχε γίνει συνώνυμο των Χριστουγέννων”, σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Αβανίδης.
Με περισσότερη εμπειρία και συνεργαζόμενη με μια δυναμική ομάδα στον δήμο, η ομάδα ξεκίνησε να σχεδιάζει τον "Μύλο των Ξωτικών”. Παρά τις δυσκολίες, η καλή ιδέα και η προσεκτική υλοποίηση απέδωσαν καρπούς. Σήμερα, ο "Μύλος των Ξωτικών” είναι η κορυφαία χριστουγεννιάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα, με πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέπτες σε 40 μέρες και σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο τόσο στα Τρίκαλα όσο και στην ευρύτερη περιοχή.
Η επιτυχία αυτή έδειξε τον δρόμο: τα θεματικά πάρκα μπορούν να προσδώσουν υπεραξία σε μια περιοχή. Το 2014, η διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo στη Θεσσαλονίκη αναζητούσε τρόπους να προσελκύσει περισσότερο κόσμο στο εκθεσιακό κέντρο της πόλης, που μέχρι τότε δεν είχε τη ζωντάνια που επιθυμούσαν. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα για το "Εργοστάσιο και Μουσείο Σοκολάτας”, ένα έργο που σημείωσε ρεκόρ επισκεψιμότητας στην Ελλάδα. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη, που πραγματοποιήθηκαν έξι παρατάσεις στη Θεσσαλονίκη, ενώ το 2015 το πάρκο επαναλήφθηκε με παρόμοια επιτυχία στην Αθήνα. Στη συνέχεια, η ομάδα συνεργάστηκε με τον γνωστό συγγραφέα παιδικών βιβλίων Ευγένιο Τριβιζά, δημιουργώντας τους "Μυστικούς Κόσμους του Ευγένιου Τριβιζά”. Ακολούθησαν οι "12 άθλοι του Ηρακλή", το "Eco-Zoo", η "Οδύσσεια" και το "Εργοστάσιο Παγωτού της Κρι-Κρι".
"Ενώ στο εξωτερικό υπήρχε εδώ και χρόνια η κουλτούρα ανάπτυξης θεματικών πάρκων, η Ελλάδα είχε μείνει πίσω, παρά το γεγονός ότι αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό", σχολιάζει ο Γρηγόρης Αβανίδης. Η έλλειψη επιλογών τόσο για τους τουρίστες όσο και για τα σχολεία ήταν εμφανής.
"Το πιο σημαντικό είναι ότι μια νέα γενιά γονέων αναζητά ποιοτικές εμπειρίες για τα παιδιά της, προσπαθώντας να τα απομακρύνει από τις οθόνες. Είναι διατεθειμένοι να ταξιδέψουν, να επενδύσουν χρόνο και χρήμα, αρκεί να τους προσφέρουν αυτή την επιλογή".
Όλα έδειχναν ότι ο τομέας των θεματικών πάρκων έπρεπε να αναπτυχθεί και στην Ελλάδα. "Ο κ. Αγγελόπουλος αναγνώρισε αυτή την ευκαιρία και πρότεινε μια συνεργασία, μαζί με τον Μάρκο Ντράγκο, στενό του φίλο και έναν από τους πιο εμβληματικούς επιχειρηματίες διεθνώς. Έτσι, βρεθήκαμε μπροστά στην πρόκληση να συζητούμε με δύο σημαντικούς επενδυτές την εξαγορά μεριδίου της εταιρείας μας. Εμείς είμαστε μια ομάδα που αντλεί δύναμη από τη δημιουργία. Έτσι, λοιπόν, αναζητούσαμε ευκαιρίες για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε μεγαλύτερα projects, που απαιτούν ισχυρές επενδύσεις".
Όπως αναφέρει ο Γρηγόρης Αβανίδης, η πορεία της εταιρείας υπήρξε γεμάτη προκλήσεις: "Ως μικρή εταιρεία, βιώσαμε τα πάντα – από οικονομική κρίση και capital controls μέχρι την πανδημία. Για μια δεκαετία μιλούσαμε για θεματικά πάρκα σε Έλληνες επιχειρηματίες και μας αντιμετώπιζαν με δυσπιστία", αναφέρει ο κ. Αβανίδης. Παρά τις προκλήσεις, η ομάδα των τριών συνεταίρων της Dream Workers παρέμεινε ενωμένη. "Αυτό που μας οδήγησε σε μια τόσο σημαντική συμφωνία ήταν η μεταξύ μας στήριξη, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές. Γιατί τα δικά μας δύσκολα ήταν πραγματικά δύσκολα".