Τρίτη, 14-Ιαν-2025 13:29
Βρετανία: Έρευνα κατά της Google βάσει των νέων αυστηρότερων αντιμονοπωλιακών κανόνων

Έρευνα κατά της Google διενεργεί η Βρετανία βάσει των αυστηρότερων αντιμονοπωλιακών κανόνων για την ψηφιακή αγορά, λόγω ανησυχιών ότι στρεβλώνει την αγορά υπηρεσιών αναζήτησης και διαδικτυακής διαφήμισης.
Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών θα αποφασίσει εάν ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός πρέπει να χαρακτηριστεί με το λεγόμενο καθεστώς στρατηγικής αγοράς στην αγορά διαδικτυακής αναζήτησης και διαφήμισης. Οι νέοι κανόνες που τέθηκαν σε ισχύ αυτόν τον μήνα δίνουν στην CMA περισσότερες εξουσίες γύρω από την απαίτηση πληροφοριών από τις εταιρείες, την επιβολή υψηλών προστίμων στις επιχειρήσεις και την επιβολή διορθωτικών μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού.
"Η CMA θα αξιολογήσει πώς λειτουργεί ο ανταγωνισμός και αν η Google χρησιμοποιεί τη θέση της για να εμποδίσει την καινοτομία από άλλους", ανέφερε η CMA σε ανακοίνωσή της, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η ανακοίνωση έρχεται την ώρα που η Google μάχεται κατά μιας εντολής των ΗΠΑ, σύμφωνα με την οποία πρέπει να πουλήσει το πρόγραμμα περιήγησης στο Chrome και έχει να αντιμετωπίσει μια δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ, αποφασισμένη να πατάξει τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας.
Οι εκπρόσωποι της Google δεν απάντησαν αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
"Σύμφωνα με το καθεστώς ανταγωνισμού για τις ψηφιακές αγορές, η ρυθμιστική αρχή μπορεί να επιβάλει απαιτήσεις συμπεριφοράς στην Google, όπως να την κατευθύνει να διαθέσει τα δεδομένα που συλλέγει σε άλλες επιχειρήσεις ή να δώσει στους εκδότες μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με τον τρόπο χρήσης των δεδομένων τους", δήλωσε η CMA.
Η έρευνα, η οποία αναμένεται να διαρκέσει εννέα μήνες, θα αξιολογήσει "τη θέση της Google στις υπηρεσίες αναζήτησης και διαφήμισης και τον τρόπο με τον οποίο αυτό επηρεάζει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των διαφημιστών, των εκδοτών ειδήσεων και των ανταγωνιστικών μηχανών αναζήτησης".
Σύμφωνα με την CMA, η Google αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 90% όλων των διαδικτυακών αναζητήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η έρευνα θα επικεντρωθεί στο κατά πόσον η Google είναι σε θέση να διαμορφώνει την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών Τεχνητής Νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων των "μηχανών απαντήσεων", με τρόπους που αντιβαίνουν στον ανταγωνισμό και εάν ο γίγαντας των μηχανών αναζήτησης χρησιμοποιεί τη θέση του στην αγορά για να δώσει προτεραιότητα στις δικές του υπηρεσίες, όπως οι αγορές και τα ταξίδια.