Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 11-Ιαν-2025 08:00

    Πεδίο για λίγους οι ταχυμεταφορές: Σε 6 εταιρείες το 74% των εσόδων της αγοράς

    Πεδίο για λίγους οι ταχυμεταφορές: Σε 6 εταιρείες το 74% των εσόδων της αγοράς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

    Υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης εμφανίζει ο τομέας των ταχυμεταφορών καθώς ένας περιορισμένος αριθμός εταιρειών καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος σε επίπεδο εσόδων. Σύμφωνα με την έκθεση που έδωσε πριν μερικές μέρες στη δημοσιότητα η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) και αφορά στη χρήση του 2023, αν και η αγορά των ταχυμεταφορών κατέγραψε αξιοσημείωτη άνοδο, με την είσοδο 76 νέων επιχειρήσεων, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό όσων λειτουργούν  σε 720, έναντι 713 το προηγούμενο έτος, ωστόσο το 65% του συνολικού όγκου ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από μόλις έξι επιχειρήσεις. 

    Τα έσοδα συνολικά των εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο ανήλθαν σε 607 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 16% σε σχέση με το 2022, ενώ διακινήθηκαν 134 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα, κατά 11% περισσότερα απ’ ότι το προηγούμενο έτος.  Η αυξητική πορεία που ακολουθούν τα έσοδα και το πλήθος των διακινηθέντων αντικειμένων την τελευταία δεκαετία οφείλεται στην εντυπωσιακή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία επηρεάζει ανοδικά τη διακίνηση μικροδεμάτων και δεμάτων. Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις ταχυμεταφορών διακίνησαν φακέλους σε ποσοστό 33% και δέματα-μικροδέματα σε ποσοστό 67% του πλήθους των ταχυδρομικών αντικειμένων. Αντίστοιχα, οι φάκελοι απέφεραν στις επιχειρήσεις εμφανώς λιγότερα έσοδα (21%) από ό,τι τα δέματα-μικροδέματα (79%). Επισημαίνεται ότι, το 2023, όπως και το 2022, ο μεγαλύτερος όγκος των ταχυδρομικών αντικειμένων (65%) διακινήθηκε από μόλις έξι επιχειρήσεις, σε σύνολο 720 επιχειρήσεων, καταλαμβάνοντας το 74% των εσόδων της εν λόγω αγοράς.

    πιν

    Το 83% των ταχυδρομικών αντικειμένων που διακινήθηκαν προς το εσωτερικό και το εξωτερικό προήλθε από τις περιοχές της Αττικής και της Μακεδονίας, ενώ στις ίδιες περιοχές κατέληξε το 62% των αποστολών. Τα δεδομένα αυτά αναδεικνύουν τον κομβικό ρόλο των συγκεκριμένων γεωγραφικών περιοχών στην εγχώρια και διεθνή αγορά ταχυμεταφορών.

    Η ανάπτυξη του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου έδωσε ισχυρή ώθηση στις επιχειρήσεις του κλάδου, καθώς το 23% των εσόδων τους προήλθε από αποστολές προς το εξωτερικό και το 16% από διανομές αντικειμένων που εισήλθαν στη χώρα. Οι κυριότερες εξαγωγές ταχυδρομικών αντικειμένων κατευθύνθηκαν προς χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (70%), τις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά (11%) και την υπόλοιπη Ευρώπη (10%). Αντίστοιχα, οι περισσότερες εισαγωγές προήλθαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση (94%), την υπόλοιπη Ευρώπη (2%) και την Ασία (2%).

    πιν

    Σημαντικό μέρος των εσόδων, το 93%, προήλθε από πελάτες με σύμβαση, ενώ μόνο το 7% προήλθε από πελάτες λιανικής. Μεγάλοι πελάτες του κλάδου ήταν κατά κύριο λόγο επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αντιπροσώπευσε το 43% των εσόδων. Ακολούθησαν οι πελάτες του γενικού εμπορίου (12%), της βιομηχανίας (9%), της φαρμακοβιομηχανίας (6%), των ναυτιλιακών εταιρειών (4%) και των τηλεπικοινωνιών (3%).

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ