Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Δεκ-2024 08:00

    Τεχνική Ολυμπιακή: Ακίνητα, ενέργεια και ναυτιλία συνθέτουν το "παζλ" των επενδύσεων του ομίλου

    Τεχνική Ολυμπιακή: Ακίνητα, ενέργεια και ναυτιλία συνθέτουν το "παζλ" των επενδύσεων του ομίλου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Ρουσάνογλου

    Σε έναν όμιλο συμμετοχών μετατρέπεται σταδιακά η Τεχνική Ολυμπιακή, μετά την "έξοδό" της από τον κλάδο των δημοσίων έργων και την πώληση του Πόρτο Καρράς στον όμιλο Σαββίδη. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά το επενδυτικό της πλάνο, το οποίο προβλέπει την περαιτέρω τοποθέτησή της στην αγορά ακινήτων, τόσο της Ελλάδας, όσο και του εξωτερικού, την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από βιοαέριο στη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, αλλά και τη διατήρηση της συμμετοχής της στη ναυτιλία, καθώς εισπράττει σταθερά μερίσματα από τα πλοία στα οποία έχει επενδύσει.

    Την προηγούμενη εβδομάδα, οι μέτοχοι της έκτακτης γενικής συνέλευσης της εταιρείας ενέκριναν τον συμψηφισμό ζημιών ύψους 130 εκατ. ευρώ από προηγούμενες χρήσεις, μέσω του συμψηφισμού με αντίστοιχο ποσό που προέκυψε από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο. Στον ισολογισμό θα παραμείνουν ζημίες 56 εκατ. ευρώ, που θεωρούνται διαχειρίσιμες από την διοίκηση. Παράλληλα, όπως έγινε γνωστό, έως τον Απρίλιο του 2025, η εισηγμένη θα εισπράξει και τα υπόλοιπα 16,2 εκατ. ευρώ που απέμεναν προς είσπραξη από την πώληση του Πόρτο Καρράς, μετά και το τελευταίο – τρίτο κατά σειρά – πόρισμα ανεξάρτητου συμβούλου (KPMG) για το τελικό τίμημα, που καθορίστηκε σε 103,8 εκατ. ευρώ. Μέχρι σήμερα, η εισηγμένη είχε εισπράξει 56,97 εκατ. ευρώ κι επιπλέον 30,67 εκατ. ευρώ που είχαν απελευθερωθεί από τον λογαριασμό μεσεγγύησης.

    Όσον αφορά το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, το τελευταίο διάστημα έγιναν δύο κινήσεις. Η πρώτη αφορά στην αποχώρηση από τον τομέα της διαχείρισης κόκκινων δανείων με ενέχυρο ακίνητα, που, σύμφωνα με τη διοίκηση, δεν μπόρεσε να αναπτυχθεί με βάση τις αρχικές προσδοκίες και παρήγαγε διαδοχικές ζημιογόνες χρήσεις. Έτσι, αποφασίστηκε η πώληση της συγκεκριμένης θυγατρικής (Premier Financial Services).

    Στον τομέα των ακινήτων, συστάθηκε νέα θυγατρική, η οποία θα εστιάσει στην αναζήτηση επενδυτικών ευκαιριών και συνεργασιών στην αγορά της Γερμανίας. Πρόκειται για τη δεύτερη κίνηση που γίνεται εκτός Ελλάδος, καθώς πριν από δύο μήνες, η Τεχνική Ολυμπιακή προχώρησε στην εκ νέου είσοδό της στην αγορά ακινήτων των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, προχώρησε στην απόκτηση ενός κτιρίου 1.715 τ.μ., που βρίσκεται στη δυτική ακτή της Φλόριντα των ΗΠΑ. Πρόκειται για επένδυση 2,64 εκατ. δολαρίων, σε συνεργασία με την Glenarif Properties, που αφορά στη μετατροπή του ακινήτου σε ξενοδοχείου. Υπενθυμίζεται ότι η αγορά των ΗΠΑ αποδείχθηκε καταστροφική για τον ελληνικό όμιλο συμμετοχών τη δεκαετία του 2000, όταν αξιοποιώντας κεφάλαια που είχε αντλήσει από το ελληνικό χρηματιστήριο μέσω αυξήσεων κεφαλαίου, αλλά και δανεισμό, η εταιρεία είχε συστήσει την θυγατρική Techol USA, μέσω της οποία είχε επενδύσει στην κατασκευή και πώληση χιλιάδων κατοικιών σε διάφορες περιοχές των ΗΠΑ, κυρίως όμως στη Φλόριντα. Η δραστηριότητα αυτή κατέρρευσε λίγο αργότερα, λόγω της κρίσης χρέους που έπληξε την αγορά ακινήτων των ΗΠΑ.

    Στην εγχώρια αγορά, έχει υποβληθεί φάκελος για την ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο του έργου της αύξησης της αποδοτικότητας της Μαρίνας της Σάμου στο Πυθαγόρειο. Πρόκειται για επένδυση 10 εκατ. ευρώ, που αφορά σε λιμενικά έργα και σε εργασίες στον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου των επισκευών, αλλά και την γενικότερη αναβάθμιση των κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων της μαρίνας. Ο συμψηφισμός των ζημιών αποσκοπούσε και σε αυτό, δηλαδή το να μπορεί η εισηγμένη να ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο και να λάβει τη σχετική επιδότηση, που υπολογίζεται σε 60%.

    Παράλληλα, προχωρά και η διαδικασία ανάπτυξης μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από βιοαέριο, ισχύος 999kW, σε ιδιόκτητη έκταση στη ΒΙΠΕ Πατρών, επιφάνειας 30 στρεμμάτων.

    Όσον αφορά τον τομέα της ναυτιλίας, όπου συμμετέχει σε επτά πλοία μεταφοράς κοντέινερ, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο εισπράχθηκαν μερίσματα 4,4 εκατ. δολαρίων, έναντι 2,6 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ