Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 27-Νοε-2024 07:30

    H πρώτη οργανωμένη κίνηση εκπτώσεων από σούπερ μάρκετ στη Black Friday

    Το παράδειγμα της Lidl Ελλάς στη μάχη κατά των πλαστικών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Την πρώτη οργανωμένη κίνηση προωθητικών ενεργειών στη διάρκεια της Black Friday από πλευράς αλυσίδων σούπερ μάρκετ πραγματοποιεί η Lidl Ελλάς. Δεδομένου ότι οι αλυσίδες διακινούν ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά, τα οποία δεν στοκάρονται όπως συμβαίνει με άλλα προϊόντων όπως ρούχα και προϊόντα τεχνολογία, δεν είναι σύνηθες κάποια αλυσίδα να συμμετέχει με ολοκληρωμένο πλάνο εκπτώσεων σε οριζόντια βάση και σε ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων κατά τη συγκεκριμένη ημέρα. 

    Η Lidl ωστόσο η οποία επενδύει στην διεύρυνση των μεριδίων αγοράς της χρηματοδοτεί όπως φαίνεται τέτοιου είδους ενέργεια, καθότι μόνο για την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου έχει προγραμματίσει να πραγματοποιήσει έκπτωση 30% σε όλα τα νωπά κρέατα, πουλερικά και ψάρια στο σύνολο του δικτύου των 231 καταστημάτων της. 

    Πρόκειται ουσιαστικά για μία στοχευμένη εμπορική κίνηση από πλευράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ, η οποία πραγματοποιείται για πρώτη φορά με αυτή τη μορφή στην ελληνική αγορά. Κι αυτό γιατί και άλλες αλυσίδες έχουν κάποια από τα προϊόντα τους σε έκπτωση στη διάρκεια της Black Friday, ωστόσο αποτελούν μεμονωμένους κυρίως κωδικούς που θα μπορούσαν ούτως ή άλλως να βρίσκονται υπό καθεστώς προσφοράς τη συγκεκριμένη μέρα σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα ή και σε κωδικούς προϊόντων bazaar που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ, όπως είναι είδη ρουχισμού, μικροέπιπλα και ηλεκτρικές συσκευές. 

    Μπορεί να ακολουθήσει ο ανταγωνισμός με ανάλογες κινήσεις;

    H πρωτοβουλία της Lidl δείχνει την δυνατότητά της να χρηματοδοτήσει μία τέτοια ενέργεια επί της ουσίας κάτι που δεν είναι εφικτό από όλες τις αλυσίδες, καθότι απαιτείται σε μία τέτοια περίπτωση να αποσπάσουν χρήματα από την κερδοφορία τους για να στηρίξουν αντίστοιχη κίνηση. Αποτελεί δείγμα της επιθετικής εμπορικής πολιτικής που μπορεί να εφαρμόσει η Lidl δεδομένης της ρευστότητας που αντλεί και από τον πολυεθνικό όμιλο Schwarz στον οποίο ανήκει, κερδίζοντας ουσιαστικά τις εντυπώσεις στο μυαλό των καταναλωτών και μάλιστα σε μία χρονική περίοδο που έχουν προηγηθεί σημαντικές ανατιμήσεις στο σύνολο των καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία κίνηση και με έντονο επικοινωνιακό αποτύπωμα, καθώς η Lidl επιδιώκει να αξιοποιήσει το momentum της Black Friday και προς αυτή την κατεύθυνση, κερδίζοντας τις εντυπώσεις.

    Θυμίζουμε ότι η Lidl κινείται σε πολλές των περιπτώσεων αρκετά επιθετικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό της. Πρόσφατα θα θυμίσουμε ότι είχε εφαρμόσει το μοντέλο της συγκριτικής διαφήμισης, παραθέτοντας αποδείξεις από καλάθι προϊόντων τόσο δικό της όσο και των αλυσίδων Σκλαβενίτης και ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να αποδείξει ότι το δικό της είναι το πιο φθηνό. Πολιτική που όπως υποστήριξε πρόσφατα στη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων ο διευθύνων σύμβουλος της Lidl Ελλάς, Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, προτίθεται να επαναληφθεί το επόμενο διάστημα, επισημαίνοντας ότι η σύγκριση είναι προς όφελος του καταναλωτή.

    Πώς κινείται ο ανταγωνισμός

    Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό για τη Black Friday η Μασούτης θα πραγματοποιήσει έκπτωση 30% σε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές και τα παιχνίδια, όπου πρόκειται επί της ουσίας για μη ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά πρώτης ανάγκης. Επίσης η ΑΒ Βασιλόπουλος θα πραγματοποιήσει προωθητικές σε καλλυντικά, ηλεκτρικές συσκευές και σε ορισμένα προϊόντα στην κατηγορία τροφίμων και ποτών, όπως κωδικοί καφέ της Nestle ή δημητριακά Quaker της PepsiCo Hellas, τα οποία κατά κανόνα χρηματοδοτούνται από τους ίδιους τους προμηθευτές. Από την ευρύτερη διαδικασία προσφορών της Black Friday απέχει ο Σκλαβενίτης, ο οποίος παγίως επιλέγει να διαφοροποιείται σε αυτές τις περιπτώσεις, δεδομένου ότι για παράδειγμα δεν διαθέτει φυλλάδιο προσφορών με προϊόντα κατά τη διάρκεια του έτους όπως οι υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ δεν πραγματοποιεί τηλεοπτική διαφήμιση ή διαφημιστικές καταχωρήσεις σε μέσα ενημέρωσης. Σε ό,τι αφορά τα My market πραγματοποιούν προσφορές στο πλαίσιο της Black Friday σε επιμέρους κωδικούς προϊόντων από διαφορετικές κατηγορίες, τα οποία ωστόσο θα μπορούσε κανείς να τα βρει σε προσφορά όπως και στις υπόλοιπες αλυσίδες και τις υπόλοιπες ημέρες του έτους, καθότι αποτελεί πάγια τακτική προμηθευτών και σούπερ μάρκετ η υλοποίηση προσφορών στα προϊόντα για την προσέλκυση των καταναλωτών. 

    Oι αλλαγές στο χαρακτήρα της Black Friday

    Ιστορικά η Black Friday έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα των προσφορών όσο και στη μετατόπιση των καναλιών από τα καταστήματα στο διαδίκτυο και μετά στο κινητό. Ενώ πολλοί αγοραστές εξακολουθούν να ανυπομονούν για τις απότομες εκπτώσεις και τις προσφορές διακοπών, υπάρχει κάποια κούραση και μια πιο προσεκτική προσέγγιση όσον αφορά τις δαπάνες. Επιπλέον, και επιχειρήσεις λιανικής όπως είναι τα σούπερ μάρκετ, τα οποία ούτως ή άλλως πραγματοποιούν προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους στη χώρα μας, επέλεξαν στην πορεία να υλοποιούν ενέργειες υπό την "ταμπέλα” της Black Friday.

    Ένας βασικός παράγοντας που επηρεάζει τα συναισθήματα των καταναλωτών φέτος είναι ο πληθωρισμός και η οικονομική αβεβαιότητα. Οι αυξανόμενες τιμές, ειδικά σε καθημερινά αγαθά και υπηρεσίες, έχουν κάνει ορισμένους καταναλωτές να έχουν εντονότερη συνείδηση ​​του προϋπολογισμού, μετρώντας κάθε τους κίνηση σε σχέση με το παρελθόν. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ