Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Νοε-2024 17:22

    Π. Κατηφόρης: Αλλάζουμε τα καταστήματα ΙΚΕΑ με βάση τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή

    Π. Κατηφόρης: Αλλάζουμε τα καταστήματα ΙΚΕΑ με βάση τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τη στρατηγική και το πλάνο ανάπτυξης της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια αναλύει ο διευθύνων σύμβουλος της House Market (ΙΚΕΑ) κ. Παναγιώτης Κατηφόρης σε συνέντευξή του, υπογραμμίζοντας ότι πάντα "αφουγκραζόμαστε τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή" και "ταυτόχρονα  παρακολουθούμε τα γρήγορα βήματα εξέλιξης στον χώρο της ψηφιακής καινοτομίας".

    Ο ίδιος επισημαίνει ότι η εταιρεία σχεδιάζει να λειτουργήσει 10 νέα μικρότερα καταστήματα, νέας γενιάς, στην Ελλάδα από τις αρχές του 2025 και με ορίζοντα τετραετίας και παρουσιάζει το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας σε περιοχές όπως η Πάτρα, το Ηράκλειο και το Ελληνικό. Εξηγεί ταυτόχρονα τι θα αλλάξει ως προς τη λειτουργία της ΙΚΕΑ με την έλευση του ομίλου Inter IKEA στη χώρα μας.

    Σχολιάζοντας την τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας σημειώνει ότι παρά τις συνολικές αυξήσεις τιμών στα κόστη λειτουργίας στην αγορά, "καταφέραμε να εξασφαλίσουμε μείωση τιμών της τάξης άνω του 10% σε 2.500 κωδικούς τους τελευταίους 12 μήνες από τον Σεπτέμβριο του '23,  σε σχέση με πέρυσι, ενώ για όλα τα άλλα προϊόντα του καταλόγου κρατήσαμε τις τιμές σταθερές".

    -Κύριε Κατηφόρη πώς αλλάζει το μοντέλο λειτουργίας της ΙΚΕΑ τα τελευταία χρόνια, σε ό,τι αφορά την αναπροσαρμογή του μεγέθους των καταστημάτων της και με χαρακτηριστικό παράδειγμα το κατάστημα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών;

    Ο τρόπος ζωής και η καθημερινότητα των ανθρώπων έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μετά την πανδημία. Στην ΙΚΕΑ αφουγκραζόμαστε τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, με έμφαση στην προσβασιμότητα και τη δυνατότητα επιλογών. Ταυτόχρονα, παρακολουθούμε τα γρήγορα βήματα εξέλιξης  στον χώρο της ψηφιακής καινοτομίας. Προσπαθούμε με άλλα λόγια να προσαρμοζόμαστε κάθε φορά σε όλα όσα ορίζουν αυτό που λέμε multichannel retail. Την αμεσότητα που προσφέρει το e-commerce και τις βιωματικές εμπειρίες που απολαμβάνουμε σε ένα φυσικό κατάστημα. Έτσι, έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία ενός "μενού" τύπων καταστημάτων, περισσότερο "ευέλικτων", που χωρίζονται σε 3 συνολικά κατηγορίες. Αυτή τη στιγμή το μοντέλο καταστημάτων μας σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησής μας, Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, περιλαμβάνει τα μεγάλα καταστήματα, έκτασης περίπου 15.000 – 30.000 τμ, τα μεσαίου μεγέθους, έκτασης περίπου 7.000 – 15.000 τμ και τα "νέας γενιάς" έκτασης περίπου 2.000τμ.
     
    Θα σταθώ λίγο παραπάνω στα καταστήματα "νέας γενιάς" τα οποία είναι μικρότερα αλλά σύγχρονα καταστήματα, που εντάσσονται εύκολα στον αστικό ιστό διευκολύνοντας την πρόσβαση, τη διαδικασία των αγορών, αλλά και την επιλογή μέσα από την πλήρη γκάμα των προϊόντων ΙΚΕΑ. Ο καταναλωτής μπορεί να λάβει τη συνολική εμπειρία ΙΚΕΑ έχοντας την επιλογή για άμεσες αγορές σε περίπου 1500 κωδικούς προϊόντων καθώς και πρόσβαση στα προϊόντα του Σουηδικού Καταστήματος Τροφίμων.

    Mε βάση τον σχεδιασμό πρόκειται να λειτουργήσουν 10 νέα μικρότερα καταστήματα νέας γενιάς των 2.500 τ.μ. σε πόλεις της ελληνικής περιφέρειας, ξεκινώντας από τις αρχές του 2025 με ορίζοντα τετραετίας. Τα καταστήματα αυτά θα καλύπτουν τις ανάγκες των καταναλωτών και θα αναβαθμίσουν τις περιοχές στις οποίες θα βρίσκονται.

    Στην Ελλάδα σήμερα και μετά την προσθήκη του καταστήματος στην Πάτρα λειτουργούμε συνολικά 9 καταστήματα ΙΚΕΑ (6 μεγάλα & μεσαία και 3 νέας γενιάς), μαζί με 4 Pick-up and Order Points, ενώ στην  αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή προστίθενται ένα πλήρως οργανωμένο και λειτουργικό e-shop (ΙΚΕΑ.gr) και η εφαρμογή ΙΚΕΑ, στα οποία ο καταναλωτής μπορεί να περιηγηθεί σε όλα τα προϊόντα,  να εμπνευστεί από τις προτάσεις που θα βρει σε αυτά και να βοηθηθεί για τις αγορές του.

    -Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του ΙΚΕΑ αεροδρομίου, ποιες είναι οι νέες εταιρείες λιανικής που εισέρχονται στους νέους διαθέσιμους χώρους που διαμορφώθηκαν από την απελευθέρωση χώρου που καταλάμβανε το κατάστημα της ΙΚΕΑ;

    Το κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο, είναι πλέον ένα κατάστημα το οποίο διατηρεί πρόσβαση σε όλο το κωδικολόγιο περίπου 10.000 κωδικών από τους οποίους οι 8.000 είναι διαθέσιμοι για άμεση αγορά, ενώ οι υπόλοιποι κωδικοί που αφορούν κυρίως ογκώδη προϊόντα, μπορούν να παραγγελθούν και να αποσταλούν στο σπίτι, ή, αν ο πελάτης το επιθυμεί, σε οποιοδήποτε κατάστημα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα. Επίσης το κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο λειτουργεί Εστιατόριο ΙΚΕΑ, exit café, Σουηδικό Κατάστημα Τροφίμων και τον πολυαγαπημένο παιδότοπο Smaland.

    Μετά την διαμόρφωση του καταστήματος, το κτίριο μπορεί να στεγάσει και επιπλέον αλυσίδες καταστημάτων. Ήδη έχουν δημιουργηθεί καταστήματα της Intersport και της Holland & Barrett, εταιρειών του Ομίλου Fourlis, που λειτουργούν εδώ και μερικούς μήνες, ενώ στις 11 Νοεμβρίου άνοιξε και ένα νέο, σύγχρονο κατάστημα της αλυσίδας Πλαίσιο. 

    Πρόκειται για μία πρωτότυπη και μοναδική πρόταση στους επισκέπτες μας και ήδη βλέπουμε ότι έχει θετική ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό. Η προσθήκη επιπλέον καταστημάτων στο Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου έχει ανανεώσει συνολικά την περιοχή και προσελκύει περισσότερους επισκέπτες λόγω της αυξημένης ποικιλίας προσφερόμενων ειδών.

    -Αναφέρετέ μας ποιο είναι το πλάνο ανάπτυξης των καταστημάτων της ΙΚΕΑ το επόμενο χρονικό διάστημα σε περιοχές όπως η Πάτρα, το Ηράκλειο και το Ελληνικό.

    Το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ Πάτρα ολοκληρώθηκε και ήδη είναι διαθέσιμο προς το καταναλωτικό κοινό. Εκτείνεται σε μια επιφάνεια 7.200 τ.μ., προσφέροντας μια ευρεία γκάμα ετοιμοπαράδοτων προϊόντων, η οποία ξεπερνά τους 5.000 κωδικούς. 

    Η αγορά της Πάτρας είναι πολύ σημαντική και αυτός είναι ο λόγος που διαθέτουμε πετυχημένο PickUp & Order Point αρκετά χρόνια στην περιοχή. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που μπορούμε πλέον να προσφέρουμε τη συνολική εμπειρία ΙΚΕΑ στους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής για τις αγορές τους, οι οποίοι όπως βλέπουμε το έχουν ήδη αγκαλιάσει από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του.

    Παράλληλα, προχωράει η κατασκευή του καταστήματος ΙΚΕΑ Ηράκλειο της Κρήτης, όπου προγραμματίζουμε να λειτουργήσει το Α΄εξάμηνο του 2025 και φυσικά στο επενδυτικό μας πλάνο περιλαμβάνει το κατάστημα ΙΚΕΑ στο Εμπορικό Πάρκο του The Ellinikon.

    Εκτός όμως από τις επενδύσεις σε φυσικά καταστήματα, προχωρούμε σε επενδύσεις για την αναβάθμιση των λειτουργιών του e-commerce και συνολικά του Digital transformation προς όφελος του καταναλωτή και της καλύτερης εξυπηρέτησής του. Έτσι, δυναμώνουμε και εξελίσσουμε σταθερά τη multichannel φιλοσοφία μας.

    -Τι θα αλλάξει ως προς τη λειτουργία της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα η έλευση του ομίλου Inter IKEA στη χώρα μας, ο οποίος επενδύει στη χώρα μας, μισθώνοντας τη νέα υπό κατασκευή εγκατάσταση logistics στον Ασπρόπυργο από την Trade Estates;

    Η στρατηγική θέση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας, την καθιστά κατάλληλη για τη δημιουργία μεγάλων Logistics Centers. Το νέο υπερσύγχρονο διεθνές κέντρο διανομής προϊόντων, εμβαδού 50.000 τετραγωνικών μέτρων, που θα κατασκευαστεί στον Ασπρόπυργο, θα εφοδιάζεται μέσω και του λιμανιού του Πειραιά και θα εξυπηρετεί τις αγορές της ανατολικής Μεσογείου, καλύπτοντας σε πρώτη φάση τις ανάγκες των καταστημάτων IKEA στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιορδανία, το Ισραήλ και την Κύπρο. 

    Έρχεται ως επιστέγασμα τη προσπάθειάς μας για αναβάθμιση των υπηρεσιών last mile που προσφέρουμε και της άμεσης εξυπηρέτησης που επιθυμούμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές.

    -Ποια είναι η πολιτική που εφαρμόζετε σε ό,τι αφορά τις τιμές των προϊόντων σας το τελευταίο διάστημα; Υπάρχει ομαλοποίηση ή και μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένους κωδικούς;

    Στην ΙΚΕΑ το όραμά μας είναι να δημιουργούμε μια καλύτερη καθημερινή ζωή για τους περισσότερους ανθρώπους. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες και συμμεριζόμαστε τις προσδοκίες της Ελληνίδας και του Έλληνα καταναλωτή. Παραμένει προτεραιότητά μας να κάνουμε τη θετική διαφορά στη ζωή του, με μικρές ή και μεγαλύτερες πρωτοβουλίες.

    Φέτος, παρά τις συνολικές αυξήσεις τιμών στα κόστη λειτουργίας που επικρατούν στην αγορά, δεσμευθήκαμε και καταφέραμε να εξασφαλίσουμε μείωση τιμών της τάξης άνω του 10% σε 2.500 κωδικούς τους τελευταίους 12 μήνες από τον Σεπτέμβριο του ’23,  σε σχέση με πέρυσι, ενώ για όλα τα άλλα προϊόντα του καταλόγου κρατήσαμε τις τιμές σταθερές. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ