Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 09-Νοε-2024 08:00

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Οι παραχωρήσεις "εκτοξεύουν" τα λειτουργικά κέρδη

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Ρουσάνογλου

    Κερδίζει, όπως όλα δείχνουν, το "στοίχημα" της διεκδίκησης και ανάληψης των μεγάλων συμβάσεων παραχώρησης που δημοπρατήθηκαν την τελευταία διετία, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Με την Αττική Οδό να έχει ήδη αρχίσει να αποφέρει τα πρώτα έσοδα, μετά την πρόσφατη ανάληψη της διαχείρισης του δρόμου κι από τους πρώτους μήνες του 2025, να εισέρχεται και η Εγνατία Οδός στο "παζλ" του τομέα παραχωρήσεων του ομίλου, θα υπερκαλυφθούν οι όποιες απώλειες θα προκαλέσει η πώληση του τομέα ΑΠΕ της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και μάλιστα και με το παραπάνω.

    Με βάση πρόσφατη ανάλυση της Eurobank Equities, τα οφέλη για τον ισολογισμό του ομίλου, θα είναι εμφανή ήδη από την επόμενη χρήση του 2025. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι τα έσοδα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αυξηθούν σε 3,3 δις ευρώ, έναντι εκτίμησης για έσοδα 2,96 δις ευρώ το 2024, ενώ για το 2026 προβλέπονται έσοδα 3,6 δις ευρώ. Ακόμα μεγαλύτερο όμως θα είναι το "άλμα" στην κερδοφορία.

    Συγκεκριμένα, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA προβλέπεται να αυξηθούν κατά 38%, από 452,4 εκατ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν φέτος, σε 623,8 εκατ. ευρώ το 2025, αλλά και 692,5 εκατ. ευρώ το 2026. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική επίδοση, αλλά ακόμα σημαντικότερο είναι ότι θα είναι επαναλαμβανόμενη, με δεδομένο ότι αφορά συμβάσεις παραχώρησης και όχι έκτακτα κέρδη, π.χ. από κάποια σύμβαση. Έτσι, τα λειτουργικά κέρδη, μόνο από τον τομέα των παραχωρήσεων αναμένεται να αυξηθούν σε 473 εκατ. ευρώ το 2026, κάτι που ισοδυναμεί με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης κατά 42% το διάστημα 2024-2026.

    Το στοιχείο αυτό θα επιτρέψει στον όμιλο να διαχειριστεί με πολύ πιο αποτελεσματικό τρόπο μελλοντικές κρίσεις, είτε στην οικονομία, είτε στον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς θα διαθέτει την απαιτούμενη "θωράκιση". Αυτό δεν ίσχυε σε τέτοιο βαθμό τα χρόνια της οικονομικής κρίσης της περασμένης δεκαετίας, όχι μόνο για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αλλά συνολικά για τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου των κατασκευών. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προλάβει να δημιουργήσει μια σημαντική ενεργειακή υποδομή, που αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα για τα κέρδη και την δυνατότητα χρηματοδότησης του κλάδου της κατασκευής, όταν αυτό απαιτήθηκε, ιδίως την περίοδο 2015-2018, που ήταν και η πιο δύσκολη λόγω της ένδειας έργων και απροθυμίας των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τον τομέα των κατασκευών, ή κι αν το έπρατταν απαιτούσαν πολύ υψηλό κόστος.

    Στο πλαίσιο αυτό, μέσω των νέων συμβάσεων που έχει εξασφαλίσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα των παραχωρήσεων, δημιουργείται πλέον η βάση για την διαχείριση ακόμα και σοβαρών κρίσεων. Υπενθυμίζεται ότι εκτός από την Αττική Οδό και την Εγνατία Οδό, το 2026 αναμένεται να ξεκινήσει και η εμπορική λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης (επίσης έργο παραχώρησης), ενώ η εταιρεία έχει επίσης στο χαρτοφυλάκιό της και τον ΒΟΑΚ (Τμήμα Χανιά-Ηράκλειο), αλλά και το έργο του IRC στο Ελληνικό, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2027, ή το αργότερο στις αρχές του 2028. Παράλληλα, ο όμιλος έχει αναλάβει και σημαντικά έργα ΣΔΙΤ, ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατ. ευρώ (πιο πρόσφατες ήταν οι συμβάσεις του προγράμματος Ύδωρ 2.0), αλλά και διαχείρισης απορριμμάτων (π.χ. δύο μονάδες στην Κεντρική Μακεδονία, ύψους άνω των 440 εκατ. ευρώ). Τα έργα αυτά θα ενισχύσουν τόσο το κατασκευαστικό αντικείμενο σε πρώτη φάση, αλλά και την κερδοφορία μεταγενέστερα, τόσο σε επίπεδο EBITDA, όσο και σε επίπεδο καθαρών κερδών.

    Στην ανάλυσή της, η Eurobank Equities, καταλήγει σε σύσταση αγοράς για την μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θέτοντας ως τιμή στόχο τα 23,4 ευρώ/μετοχή.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ