Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 27-Οκτ-2024 14:29

    Αντίρροπες τάσεις στις ναυλαγορές

    Δελτίο ΑΠΕ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Η αγορά των δεξαμενόπλοιων γνώρισε μια θετική εβδομάδα και πιο συγκεκριμένα τα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων της. Αυτό όμως ήταν η εξαίρεση της γενικευμένης εικόνας, καθώς στους υπόλοιπους τύπους πλοίων, η ναυλαγορά ήταν σε πτωτική τάση. 

    Ο δείκτης BDTI  για τα VLCC  δεξαμενόπλοια έκλεισε την εβδομάδα στις 1.043 μονάδες, σημειώνοντας κέρδη +0,48%. Τα VLCC δεξαμενόπλοια, καθώς ο χειμώνας προχωρά και η ζήτηση για πετρέλαιο αυξάνεται, έχουν να μεταφέρουν περισσότερα φορτία. Πιο συγκεκριμένα, σημείωσαν +5,14% κέρδη την εβδομάδα.

    Ο αμερικανικός Κόλπος αποδείχθηκε ανιαρός. Στα Suezmax, η αγορά αυξήθηκε υποστηριζόμενη από τις μεταφορές στη Μαύρη Θάλασσα. Στη Δυτική Αφρική, παρά την αυξημένη ζήτηση χωρητικότητας, οι τιμές δεν κατάφεραν να κινηθούν υψηλότερα.  Στα Aframax, η στήριξη της αγοράς προήλθε από τη Βόρεια Θάλασσα και τον Κόλπο των ΗΠΑ, καθώς οι αυξημένες αιτήσεις για φορτία σταθεροποίησαν τις τιμές. Η ναυλαγορά βρισκόταν την Παρασκευή στα 39.494 δολάρια/ημέρα ή +3,5% την εβδομάδα. 

    LPG

    Η μεταβλητότητα καλά κρατεί για τα LPG carriers, με έμφαση στα μεγαλύτερα μεγέθη, όπου οι ναύλοι σημείωσαν πτώση της τάξεως των $300.000 μηνιαίως την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου. Το κόστος ναύλωσης ενός VLGC μεταφορικής ικανότητας 84.000 κ.μ. πλέον ανέρχεται σε $900.000 μηνιαίως και είναι ίδιο με το κόστος ναύλωσης ενός LGC μεταφορικής ικανότητας 60.000 κ.μ. και μόλις $50.000 υψηλότερο μηνιαίως από εκείνο της ναύλωσης ενός MGC μεταφορικής ικανότητας 38.000 κ.μ.

    Φορτηγά

    Η πτωτική τάση συνεχίστηκε για άλλη μια εβδομάδα στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, με τα φορτηγά Capesizes να ηγoύνται της πτώσης. Για πρώτη φορά από τις 6 Αυγούστου, οι μέσες αποδοχές στην αγορά Capesize έπεσαν κάτω από το όριο των 20.000 δολαρίων ανά ημέρα. Αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην αποδυνάμωση των εξαγωγών βωξίτη και στα άφθονα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στα κινεζικά λιμάνια, με αποτέλεσμα να ασκηθούν καθοδικές πιέσεις στους ναύλους Capesize, παρά την αναζωπύρωση της δραστηριότητας μετά τις κινεζικές διακοπές. 

    Ενώ το εμπόριο άνθρακα παρουσίασε κάποια εύρωστα επίπεδα, ο αντίκτυπός του δεν ήταν επαρκής για να αντισταθμίσει τη συνολική εξασθένηση. Η αγορά των φορτηγών  Panamax αντιμετώπισε επίσης κάμψη, με αρκετές θαλάσσιες διαδρομές που καλύπτουν να καταγράφουν το χαμηλότερο επίπεδο φέτος στη ναυλαγορά. Τόσο στη λεκάνη του Ατλαντικού όσο και στη λεκάνη του Ειρηνικού τα νέα φορτία ήταν περιορισμένα και παρά τη μειωμένη λίστα χωρητικότητας στον Ατλαντικό, οι τιμές μειώθηκαν και εκεί. Ωστόσο, στην αγορά του Ατλαντικού παρατηρήθηκε υγιής δραστηριότητα στα ταχυκίνητα τμήματα, με τα υπερατλαντικά δρομολόγια από τον Κόλπο των ΗΠΑ να παρέχουν στήριξη. 

    Containers 

    Συνεχίζεται η σταδιακή πτώση που καταγράφουν οι ναύλοι των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση 4% σε εβδομαδιαία βάση και να διαμορφώνεται στα $3.095/FEU την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου.

    Ο δείκτης βρίσκεται σε κατά 131% υψηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση, αλλά σε κατά 70% χαμηλότερα επίπεδα έναντι του πανδημικού ρεκόρ τον Σεπτέμβριο του 2021. Πάντως, ο δείκτης παραμένει σε κατά 118% υψηλότερα επίπεδα έναντι του προπανδημικού μέσου όρου του 2019. Ο κυλιόμενος μέσος όρος του δείκτη του 2024 ανέρχεται σε $4.036/FEU, δηλαδή είναι κατά $1.200 υψηλότερος από τον κυλιόμενο μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών.


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ