Τετάρτη, 23-Οκτ-2024 15:08
Kontzoglou Distribution: Με πορεία 67 ετών ανοίγει τον βηματισμό για τις αγορές του εξωτερικού

Του Γιώργου Λαμπίρη
Με μακρά πορεία στο χώρο της αντιπροσώπευσης, αποθήκευσης και διανομής τροφίμων, Kontzoglou Distribution με έδρα τη Θεσσαλονίκη και την Αττική, συνεχίζει να εξελίσσεται. Η Αλεξάνδρα Κοντζόγλου marketing director και ο Σταύρος Κοντζόγλου business development manager, μιλούν για την διαδρομή και την εξέλιξη της επιχείρησης.
Πώς ξεκίνησε και πως η εξελίχθηκε η εταιρεία μέσα στον χρόνο;
H εταιρεία ως Αφοί Κοντζόγλου ξεκίνησε το 1958 όταν τα αδέρφια ο Λάζαρος και ο Αλέξανδρος Κοντζόγλου ίδρυσαν την εταιρεία στη Θεσσαλονίκη με την πρώτη αποθήκη να εδρεύει στα Λαδάδικα.
Με σκληρή δουλειά και αδιάκοπη προσπάθεια η επιχείρηση μεταφέρθηκε λίγο αργότερα στην Τούμπα. Εκεί κάναμε τη δική μας τυποποίηση μπαχαρικών με το brand Agnotis. Στη συνέχεια των χρόνων έπειτα από την ατέρμονη προσπάθεια ανάπτυξης και των δύο ανθρώπων που έτρεχαν τότε την εταιρεία δημιουργήθηκαν οι κεντρικές εγκαταστάσεις μας στα Βασιλικά. Σήμερα έχουμε φτάσει να έχουμε κεντρικές εγκαταστάσεις και στην Αττική, καθώς και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα με 7 hubs.
Η εταιρεία πλέον ονομάζεται Kontzoglou Distributions κάτι που έγινε το 2023 όταν άλλαξε και ανανεώθηκε λογότυπό μας. Η εταιρεία μας με την πάροδο των χρόνων έχει εξελιχθεί και διανέμει προϊόντα από όλο τον κόσμο, τα οποία διαθέτει σε πανελλαδική εμβέλεια, ενώ αποτελεί ηγέτιδα δύναμη στην εγχώρια και ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και στην Κύπρο.
Θα ήθελα να μου δώσετε την αίσθηση εάν υπάρχουν επενδύσεις που προγραμματίζετε το επόμενο διάστημα.
Αυτό που είναι σημαντικό να αναφέρουμε είναι πως η εταιρεία ξεκίνησε από τα αδέρφια Κοντζόγλου. Στη συνέχεια όμως αναπτύχθηκε αποτελώντας μία επιχείρηση πανελλαδικής εμβέλειας μέσω της δεύτερης γενιάς, η οποία βρίσκεται σήμερα στο τιμόνι της εταιρείας. Μιλάμε για τους Αθανάσιο και Ιωάννη Κοντζόγλου, οι οποίοι στην πραγματικότητα ήταν οι ιδρυτές των κεντρικών εγκαταστάσεων στα Βασιλικά. Η εταιρεία στο πέρασμα των χρόνων μεταμορφώθηκε από μία εταιρεία χονδρεμπορίου σε εταιρεία υπηρεσιών logistics και αντιπροσωπειών.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε φάση επέκτασης των κεντρικών εγκαταστάσεών της, μία επένδυση ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ. Υπολογίζεται πως στο τέλος του 2024 θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η επένδυση που ξεκίνησε το 2023. Από εκεί και ύστερα συνεχίζουμε δυναμικά με τη δημιουργία γραφείων στον ιδιόκτητο χώρο των Βασιλικών, καθώς και με την επέκταση των ψυκτικών μας θαλάμων. Είμαστε από τις λίγες εταιρείες που διανέμουν ξηρό φορτίο, ψυχόμενο φορτίο και προϊόντα κατάψυξης με όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις. ISO, CO2, HACCP και product tracking, όπου μπορεί κανείς να εντοπίσει που βρίσκεται το προϊόν του. Είμαστε πιστοποιημένος φορέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που σηματοδοτεί ότι τα προϊόντα που μπαίνουν στους ψυκτικούς μας θαλάμους διαθέτουν ένα μοναδικό barcode το καθένα από αυτά, το οποίο είναι πιστοποιημένο από την Ε.Ε. Άρα οποιοσδήποτε συνεργάτης ή φορέας - π.χ. σε περίπτωση ανάκλησης μεγάλου βεληνεκούς - μπορεί να γνωρίζει πως αυτό το προϊόν πέρασε ή βρίσκεται στην αποθήκη μας.
Στις αρχές του 2025 είναι προγραμματισμένη η επέκταση των ψυκτικών θαλάμων στις κεντρικές μας εγκαταστάσεις στα Βασιλικά, ενώ υπάρχει στρατηγικό πλάνο για ενσωμάτωση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων στο στόλο μας. Είναι μια σημαντική επένδυση, αν σκεφτεί κανείς πως ο στόλος της εταιρείας ξεπερνάει τα 75 οχήματα. Στρατηγική επένδυση για να βρεθούμε ένα βήμα πιο κοντά στην πράσινη ανάπτυξη.
Σε ποιες κατηγορίες προϊόντων δραστηριοποιείστε;
Προσφέρουμε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων σε κατηγορίες food και non food που καλύπτουν καθημερινές ανάγκες της αγοράς. Μία από τις πιο πετυχημένες συνεργασίες μας είναι με την ιταλική εταιρεία Agromonte, η οποία παράγει υψηλής ποιότητας σάλτσες από κόκκινο τοματίνι και τομάτα Σικελίας καθώς και από σάλτσες με κίτρινο τοματίνι και τομάτα που ξεχωρίζουν και όμοια τους δεν έχουμε βρει στον ανταγωνισμό. Γνώμονας είναι η εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων και η καινοτόμα γυάλινη συσκευασία τους. Ο γυάλινος περιέκτης που παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν για την εμφιάλωση μπύρας θεωρούμε πως είναι μια καινοτόμα πρόταση που καλωσόρισε ένθερμα το ελληνικό καταναλωτικό κοινό.
Παράλληλα η συνεργασία μας με την εταιρεία Mokate που εξειδικεύεται στο brand της Loyd τον μεγαλύτερο παραγωγό πυραμίδας τσαγιού σε όλη την Ευρώπη, είναι εξαιρετικά πετυχημένη. Το συγκεκριμένο τσάι με την εξαιρετική ποιότητα και την ποικιλία των αρωμάτων του έχει αγαπηθεί στην Ελλάδα από τα πρώτα του κιόλας βήματα στην αγορά.
Σκοπός είναι να καλύψουμε τις ανάγκες του Έλληνα καταναλωτή είτε με βάση το παγκόσμιο trend που υπάρχει παντού στην αγορά με ποιοτικά προϊόντα στις ανταγωνιστικότερες τιμές. Η συνεργασία μας με το λιανεμπόριο είναι κομβική, ώστε να αφουγκραστούμε τις ανάγκες των αγοραστών και να τους προσφέρουμε λύσεις που καλύπτουν τα "θέλω” τους.
Πού και σε ποια σημεία εκτείνεται το δίκτυο της διανομής σας;
Διαθέτουμε ισχυρή παρουσία στη Θεσσαλονίκη στην περιοχή των Βασιλικών καθώς και στην Αττική στην περιοχή της Μεταμόρφωσης. Η ισχυρή παρουσία μας εμπερικλείει και την Ελλάδα και την Κύπρο ενώ επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας με εξαγωγικές κινήσεις στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, Σουηδία και την Πολωνία. Η εταιρεία μας έχει αναπτύξει ένα εκτεταμένο δίκτυο πανελλαδικά με 7 hubs σε κομβικά σημεία της χώρας που περιλαμβάνουν την Αλεξανδρούπολη, τη Μυτιλήνη, τη Λάρισα, τα Ιωάννινα, την Κέρκυρα, την Πάτρα και την Κρήτη με στόχο την αποτελεσματική διανομή σε κάθε σημείο της Ελλάδος. Γι’ αυτό το λόγο μας εμπιστεύονται όλες οι εταιρείες για πανελλαδική συνεργασία με αποκλειστικά συμβόλαια.
Το μοντέλο που δουλεύουμε εξυπηρετείται από δύο μεγάλες κεντρικές εγκαταστάσεις με τη μεγαλύτερη να είναι αυτή της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια της Αθήνας. Από κει και πέρα όλα τα hubs αποτελούν δορυφόρους που μας βοηθάνε να έχουμε αμεσότητα στη διανομή των προϊόντων και να μπορούμε να τα διανέμουμε σε διάστημα από 24 έως και 48 ώρες από τη στιγμή που λαμβάνουμε μία παραγγελία.
Δώστε μου μια εικόνα για τα οικονομικά σας μεγέθη. Πως πήγατε το 2023 και πώς πηγαίνει το 2024. Οι συνθήκες στην εφοδιαστική αλυσίδα σας έχουν επηρεάσει;
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως είμαστε μια εταιρεία με μηδενικό δανεισμό. Όλες οι επενδύσεις γίνονται με ιδία κεφάλαια της εταιρείας. Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι για τη στρατηγική μας ανάπτυξη. Μότο μας είναι το "αργά αλλά σταθερά” για όλες τις κινήσεις που κάνουμε. Ο κύκλος εργασιών το 2023 έκλεισε κοντά στα 26 εκατομμύρια ευρώ και προσδοκούμε ότι το 2024 να ξεπεράσουμε τα 30 εκατομμύρια ευρώ σε τζίρο.
Από εκεί και ύστερα η επιλογή μας να ανοίξουμε την αγορά των εισαγωγών και των αντιπροσωπειών από κάθε εταιρεία του κόσμου, ευρωπαϊκή ή μη, μας έχει δώσει τη δυνατότητα να οραματιζόμαστε και να στοχεύουμε ψηλά. Έτσι ώστε με το νέο τμήμα εξαγωγών που θα δημιουργηθεί το 2025, όπου και Έλληνες παραγωγοί θα μπορέσουν να βρεθούν στις αγορές που εξάγουμε (Πολωνία, Βουλγαρία, Ρουμανία και Σουηδία) για να διαθέσουν τα ελληνικά προϊόντα σε κάθε άκρη της Ευρώπης. Προσδοκούμε στην επόμενη πενταετία να φτάσουμε στα 50 εκατομμύρια ευρώ σε καθαρές πωλήσεις.
Άρα ανοίγετε τον δίαυλο των εξαγωγών…
Ήδη υπάρχει ως τμήμα στην εταιρεία και δραστηριοποιούμαστε σε αυτό το κομμάτι, ωστόσο την επόμενη πενταετία θα αποτελεί στρατηγικό κομμάτι ανάπτυξης στις υπόλοιπες χώρες και ίσως δημιουργήσουμε εγκαταστάσεις και σε κάποια χώρα του εξωτερικού. Αυτό βέβαια θα αφορά το εμπορικό κομμάτι το οποίο διαχειρίζεται η Kontzoglou Distributions και όχι την παροχή υπηρεσιών σε επίπεδο merchandizing και πωλήσεων, οι οποίες παρέχονται από την εταιρεία.
Τι ποσοστό έχουν οι εξαγωγές στο συνολικό τζίρο σας σήμερα;
Είναι της τάξεως του 4,5% και υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Στρατηγικά επενδύουμε στο να επανδρώσουμε νέο τμήμα πίσω από αυτό το κομμάτι αλλά και γιατί υπάρχουν πολλοί Έλληνες παραγωγοί που θέλουν και αυτοί να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στις εξαγωγές και θα αποτελέσουμε μαζί με αυτούς τον δίαυλο για να προωθήσουμε τα ελληνικά προϊόντα σε κάθε γωνιά της Ευρώπης.
Αποκλειστικές συνεργασίες στρατηγικού χαρακτήρα υπάρχουν;
Διαθέτουμε 30 αποκλειστικές συνεργασίες με κορυφαίες εταιρείες που μας εμπιστεύονται για τη διανομή των προϊόντων τους στην Ελλάδα και στην κυπριακή αγορά όπως για παράδειγμα η Loyd, η Reeva και η OMyPop, Agromonte.
Επιπλέον έχουμε πολύ ισχυρά συμβόλαια με εγχώριους και διεθνείς κολοσσούς όπως η Procter & Gamble, η Μινέρβα, η Pescanova και ο Γιώτης. Συνεργασίες που ενισχύουν το αποτύπωμά μας στην αγορά και διασφαλίζουν την πρόσβαση των πελατών μας σε υψηλής ποιότητας προϊόντα.
Ως προς τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας ποιες ήταν οι σημαντικότερες που αντιμετωπίσατε αυτό το διάστημα;
Γενικότερα η ελλαδική γεωγραφία αποτελεί από μόνη της μία πρόκληση. Μπορεί η κατανάλωση όντως να βρίσκεται στις μεγαλουπόλεις, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ωστόσο η περιφέρεια έχει ακόμα το παραδοσιακό μίνι μάρκετ και μπακάλικο. Εμείς δεν κάνουμε διαχωρισμούς, εξυπηρετούμε όλο το εύρος των πελατών από τις μεγάλες αλυσίδες μέχρι τα μικρά εποχιακά σημεία. Σίγουρα μια πολύ μεγάλη πρόκληση ήταν η αύξηση του κόστους των καυσίμων όπου έπρεπε να πάρουμε κάποιες δραστικές αποφάσεις. Μία από αυτές ήταν η ένταξη ηλεκτρικών οχημάτων στο στόλο μας. Επίσης, χρησιμοποιούμε συστήματα τηλεματικής, τα οποία μας επιτρέπουν να κάνουμε αποδοτικότερα τιμολόγια, πιο οικονομικά και προφανώς στο πλαίσιο της εταιρικής ευθύνης να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Μετράμε πλέον το ανθρακικό αποτύπωμα της εταιρείας μας και μέσα από δράσεις π.χ. δενδροφυτεύσεις, καθαρισμό ακτών κτλ προσπαθούμε να εξισορροπήσουμε το οξυγόνο για τις πόλεις μας. Άρα προσπαθούμε μέσω των νέων τεχνολογιών να μεταφέρουμε τα προϊόντα με το λιγότερο δυνατό κόστος τόσο για την επιχείρηση όσο και για το περιβάλλον.