Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 23-Οκτ-2024 07:30

    Δύο νέα πλοία για την Αγγελική Φράγκου - Ο εντυπωσιακός στόλος της

    Δύο νέα πλοία για την Αγγελική Φράγκου - Ο εντυπωσιακός στόλος της
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Μετά το σαρωτικό κύμα  παραγγελιών από την Αγγελική Φράγκου, ήρθε η ώρα των παραδόσεων.  Έχοντας κόψει την κορδέλα σε έξι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στον στόλο της Navios ανήκει πλέον το "Zim Seagull” , μεταφορικής ικανότητας 5.300 teu. Το 2023 η ναυτιλιακή εταιρεία είχε παραλάβει και τα containerships "Sparrow”, "Zim Eagle”, "Zim Condor”, "Zim Falcon”, "Zim Hawk” & "Zim Pelican” αντίστοιχης μεταφορικής ικανότητας. 

    Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν απολαύσει κέρδη ρεκόρ όλων των εποχών κατά την εποχή του Covid αλλά και στη συνέχεια λόγω των διαταραχών. Τα πλοία μεγέθους 4.400-teu κατέγραψαν κέρδη που ξεπέρασαν τα 50 εκατ. δολάρια το 2021 και το 2022 ως αποτέλεσμα της πανδημίας, ενώ οι ναύλοι εκτοξεύτηκαν και πάλι για αυτή την κατηγορία πλοίων το 2024 λόγω των αυξημένων αποστάσεων που περιορίζουν την προσφορά, αφού οι Χούθι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.

    "Ο κλάδος µεταφοράς εµπορευµατοκιβωτίων έχει επηρεαστεί σηµαντικά από τη σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι µεγάλες µεταφορικές εταιρείες αποφεύγουν την επίµαχη περιοχή, γεγονός το οποίο προσθέτει περίπου 10 ηµέρες στο σύνολο του ταξιδιού. Αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων. Είναι δύσκολο να εκτιµήσουµε τις πραγµατικές συνθήκες της αγοράς, δεδοµένης αυτής της εξέλιξης” είχε αναφέρει η Αγγελική Φράγκου σε πρόσφατη συνέντευξη της στο Forbes.

    Η Navios, φαίνεται πως παραμένει να εμπιστεύεται αυτό τον τύπου πλοίων καθώς μέχρι το 2026 θα έχει ενισχύσει τον στόλο της με 7 ακόμη νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας από 5.300 teu έως 7.900 teu. Το συνολικό ναυπηγικό της κόστος ξεπερνάει το 1 δισ. δολάρια. Για τα  δύο "μεγάλα" πλοία των 7.900 teu, έχει ήδη προγραμματιστεί η ναύλωση τους και το καθένα πλοίο θα κερδίζει 43.000 δολάρια ημερησίως βάσει της αρχικής συμφωνίας και υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης για άλλα δύο χρόνια με 47.500 δολάρια ημερησίως. Kαι τα δύο πλοία θα έχουν δυνατότητα καύσης μεθανόλης σύμφωνα με τη στρατηγική της εταιρείας προς τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το κόστος τους ανέρχεται σε 106 εκατ. δολάρια το καθένα, μαζί με το κόστος εγκατάστασης συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων, ή scrubbers.

    Πλέον ο στόλος των containerships της Navios Maritime Partners αποτελείται από 41 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 200.664 teu και συνολικά διαχειρίζεται ένα στόλο 177 πλοίων.

    Για την μεγάλη διαφοροποίηση που καταγράφεται στο στόλο της, αφού αποτελείται από δεξαμενόπλοια, πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η ίδια είχε δηλώσει " Ένας από τους λόγους της διαφοροποίησης του στόλου µας είναι ότι µειώνει, στο µέτρο του δυνατού, την εξάρτησή µας από τις προβλέψεις. Ωστόσο αφιερώνουµε µεγάλο µέρος του χρόνου µας για την εξέταση και µελέτη των βασικών αρχών και συνθηκών στους κλάδους όπου δραστηριοποιούµαστε, ενώ παράλληλα παραµένουµε ενήµεροι για τις εξελίξεις σε άλλους επιµέρους κλάδους, αναζητώντας ευκαιρίες. Μερικοί από τους παράγοντες που εξετάζουµε είναι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η πορεία των σηµαντικών οικονοµιών, συµπεριλαµβανοµένων των ΗΠΑ, της Ευρώπης και της Κίνας, και τα τρέχοντα και αναδυόµενα µοντέλα εµπορικών συναλλαγών και διαύλων, καθώς και οι εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, ώστε να έχουµε εικόνα για τη διαµόρφωση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης"

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ