Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 23-Οκτ-2024 08:30

    Τα Δελτία Αποστολής γίνονται ψηφιακά: Πώς θα προετοιμαστείτε

    Τα Δελτία Αποστολής γίνονται ψηφιακά: Πώς θα προετοιμαστείτε
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μια ακόμη καθημερινή διαδικασία για χιλιάδες επιχειρήσεις περνάει στην ψηφιακή εποχή. Τα Δελτία Αποστολής αποκτούν νέα μορφή, καθώς πλέον θα είναι ψηφιακά. Μέχρι τώρα, η αποστολή των Δελτίων Αποστολής στη myDATA γινόταν ως απλά τιμολόγια, χωρίς όμως να ενημερώνονται τα ηλεκτρονικά βιβλία για τα είδη και τις ποσότητες των διακινούμενων προϊόντων. Είναι η επιχείρησή σας προετοιμασμένη για αυτή τη μετάβαση; Μάθετε όλες τις λεπτομέρειες του νέου μέτρου παρακάτω.

    Υλοποίηση σε δύο φάσεις

    Η υποχρεωτική εφαρμογή των ψηφιακών δελτίων αποστολής θα γίνει σε δύο φάσεις. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή, η πρώτη φάση ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου του 2024 για μια μεγάλη κατηγορία επιχειρήσεων. Σε αυτό το βήμα γίνονται ψηφιακές οι παρακάτω βασικές λειτουργίες:

    • Έκδοση παραστατικών.

    • Διαβίβαση παραστατικών διακίνησης στο myDATA (μέσω Παρόχου, μέσω ERP, ή μέσω της εφαρμογής timologio) πριν την έναρξη διακίνησης των αγαθών.

    • Λήψη ΜΑΡΚ και κωδικού QR από την ΑΑΔΕ.

    • Αυτόματη ενημέρωση παραλήπτη για την έκδοση και διαβίβαση των παραστατικών διακίνησης μέσω σχετικών μεθόδων.

    Οι παραπάνω λειτουργίες θα επιτρέψουν την απλοποίηση των ελέγχων στον δρόμο, οι οποίοι θα πραγματοποιούνται απλά με τη σάρωση του QR Code. Μέσω της σάρωσης των παραστατικών διακίνησης διενεργείται επιβεβαίωση δεδομένων από την έναρξη έως και την ολοκλήρωση της διακίνησης, ενώ πλέον θα είναι δυνατή και η συσχέτιση Δελτίων Αποστολής με Τιμολόγια Πώλησης στα παραστατικά με σκοπό διακίνησης "Πώληση".

    Η επόμενη φάση ξεκινά στις αρχές του 2025. Η Β’ φάση φέρνει την ψηφιοποίηση των παρακάτω διαδικασιών:

    • Επιβεβαίωση παραλαβής από τον μεταφορέα κατά τη φόρτωση.

    • Παρακολούθηση των μεταφορτώσεων και εν γένει των αλλαγών μεταφορικού μέσου.

    • Παρακολούθηση πιθανής ζύγισης ποσότητας σε περίπτωση που η ζύγιση γίνεται μετά την έναρξη της διακίνησης.

    • Επιβεβαίωση παραλαβής από τον λήπτη.

    • Υποχρέωση διαβίβασης τυχόν αποκλίσεων ποσοτήτων στη myDATA.

    • Δυνατότητα διαβίβασης διορθώσεων από τον αποστολέα για τα παραστατικά διακίνησης σε περίπτωση αποδοχής των αποκλίσεων.

    Σε ποιους κλάδους γίνεται υποχρεωτικό το ψηφιακό ΔΑ φέτος

    Αρχικά, η υιοθέτηση των Ψηφιακών Δελτίων Αποστολής γίνεται υποχρεωτική σε μερίδα επιχειρήσεων, με βάση κριτήρια που αφορούν στο μέγεθος και στον τομέα δραστηριότητας. Από την 1η Δεκεμβρίου 2024 το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής γίνεται υποχρεωτικό για:

    • Επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα πάνω από διακόσιες χιλιάδες ευρώ (200.000 €), καθώς και

    • Επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων, που δραστηριοποιούνται στους τομείς:

      • Ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα).

      • Φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων.

      • Οικοδομικών υλικών.

      • Παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου.

    Όσες επιχειρήσεις δεν εντάσσονται στις παραπάνω κατηγορίες πρέπει να υιοθετήσουν υποχρεωτικά τα Ψηφιακά Δελτία Αποστολής από 1 Απριλίου 2025.

    EINVOICING eΔελτίο: η αξιόπιστη λύση και για τα ψηφιακά δελτία αποστολής

    Η υπηρεσία EINVOICING της SOFTONE IMPACT είναι πιστοποιημένη από την ΑΑΔΕ για τη σωστή ηλεκτρονική διαβίβαση όλων των τύπων παραστατικών πώλησης, καθιστώντας την ιδανική επιλογή για κάθε επιχείρηση. Επιπλέον, ενσωματώνεται ομαλά με οποιοδήποτε εμπορικό λογισμικό και ERP, αποστέλλοντας τα ηλεκτρονικά παραστατικά άμεσα στους τελικούς παραλήπτες και στην ΑΑΔΕ. Με πιστοποίηση ISO, η SOFTONE IMPACT αποδεικνύει την τεχνογνωσία στον τομέα της ηλεκτρονικής διαβίβασης παραστατικών, παρέχοντας λύσεις που ανταποκρίνονται στα υψηλότερα διεθνή πρότυπα ποιότητας και αξιοπιστίας. 

    Η επέκταση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και στα Δελτία Αποστολής επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό στη χώρα μας. Η SOFTONE IMPACT είναι έτοιμη να βοηθήσει και τη δική σας επιχείρηση να ακολουθήσει τις σύγχρονες εξελίξεις και τις επιταγές του σήμερα μέσω των καινοτόμων λύσεων που προσφέρει αλλά και του EINVOICING, για την ηλεκτρονική διαβίβαση κάθε είδους παραστατικού πώλησης σε πραγματικό χρόνο, σε πελάτες και ΑΑΔΕ, όλα οργανωμένα μέσα από μία μόνο πλατφόρμα, επιτρέποντας παράλληλα την εγγυημένη συμμόρφωση με τις νέες ρυθμίσεις και για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής.

    Μάθετε περισσότερα εδώ  |  www.einvoicing.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ