11:30 06/09
Ιταλία: Άνοιξε τις πύλες του το Armani Teatro όπου χιλιάδες Ιταλοί αποχαιρετούν τον Τζόρτζιο Αρμάνι
Σε λαϊκό προσκύνημα η σορός του διάσημου σχεδιαστή μόδας ως τη Δευτέρα.
Η πορεία της LG Electronics παραμένει ανοδική και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, και η φετινή κερδοφορία θα ακολουθήσει την θετική τάση των τελευταίων τριών ετών. Στόχος, όπως σημειώνει μιλώντας στο Capital.gr ο νέος Ηead of Finance & Administration της LG Electronics Hellas Δημήτρης Κατσούλας, είναι η συνεχής αύξηση μεριδίων σε κατηγορίες προϊόντων που δεν έχει ακόμη την πρώτη θέση και οι περαιτέρω επενδύσεις για την ανάπτυξη των premium segments κάθε προϊοντικής κατηγορίας.
-Πως αναμένετε να κλείσει η φετινή χρονιά όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη;
Παρόλο που το 2023 ήταν μία δύσκολη χρονιά λόγω πολλών θεμάτων και σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, η LG Electronics κατάφερε να διατηρήσει την κερδοφορία της και στις περισσότερες κατηγορίες να την αυξήσει.
Πιο συγκεκριμένα, είχαμε αύξηση στις πωλήσεις 8% περισσότερο από την προηγούμενη χρονιά. Ουσιαστικά είχαμε θετικό αποτέλεσμα, σε όλες τις κατηγορίες, εκτός των ψυγείων λόγω λήξης της κρατικής επιδότησης από τον Οκτώβριο του 2024. Σημαντική ανάπτυξη είχαμε και στην κατηγορία των Information Displays (ID), λόγω του Education project που υλοποιήθηκε κατά βάση τη φετινή χρονιά και θα ολοκληρωθεί το 2025. Ωστόσο το συγκεκριμένο project αποδεικνύει πως υπάρχουν ευκαιρίες στην αγορά και η εταιρεία μας είναι πάντα στην αναζήτηση αυτών των ευκαιριών. Oπότε εάν έκανα μία γενική δήλωση, θα έλεγα ότι οι οικονομικοί δείκτες και οι οικονομικές καταστάσεις της LG είναι απόδειξη μιας εύρωστης και οικονομικά υγειούς εταιρείας.
-Μπορείτε να μας δώσετε κάποια στοιχεία για την κερδοφορία;
Λεπτομέρειες ακόμα δεν μπορούμε να πούμε γιατί η χρονιά είναι σε εξέλιξη. Συνολικά όμως, δείχνει ότι η κερδοφορία μας για το 2024, θα κυμανθεί στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς, και θα συνεχίσει την θετική τάση των τελευταίων τριών χρόνων.
-Ποιο είναι το πλάνο ανάπτυξης και που εστιάζετε τη στρατηγική σας;
Λόγω την αύξησης του ΑΕΠ της χώρας και την ευρύτερη ανάπτυξη της αγοράς, αναμένουμε περίπου την ίδια ανάπτυξη για το 2025. Παράλληλα, η εισαγωγή νέων κατηγοριών προϊόντων (πχ built-in) εκτιμούμε ότι θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Η στρατηγική μας παραμένει πάντα ίδια: η συνεχής αύξηση μεριδίων σε κατηγορίες προϊόντων που δεν έχουμε ακόμη την πρώτη θέση (όπως TV-MNT) και παράλληλα η διατήρηση της ηγετικής θέσης στην αγορά σε κατηγορίες όπως π.χ. τα ψυγεία και τα πλυντήρια.
Στρατηγικά, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στην περαιτέρω ανάπτυξη των premium segments κάθε προϊοντικής κατηγορίας, όπως π.χ. TV OLED, INSTAVIEW ψυγεία, πλυντήρια με μεγάλη χωρητικότητα και GAMING. Ένας άλλος στρατηγικός μας στόχος είναι η συνεχή επένδυση στο smarthome, που αποτελεί το μέλλον στις οικιακές συσκευές. Σε αυτό θα βοηθήσει και η κρατική ενίσχυση που αναμένεται με τη μορφή προγραμμάτων 'εξοικονομώ κατ'οίκον') για αυτές τις κατηγορίες προϊόντων, στις οποίες η LG αποτελεί πολύ ισχυρό παίχτη στην αγορά.
Τέλος, στόχος μας είναι το τμήμα B2B να αποτελεί το 50% των ετησίων ακαθάριστων εσόδων της εταιρείας στο προσεχές μέλλον, κάτι που αποτελεί κινητήριο μοχλό για τη βελτίωση της κερδοφορίας συνολικά.
-Ποιοι είναι οι στόχοι σας από τη νέα σας θέση;
Βασική μου προτεραιότητα είναι να συνεχίζουμε την ανοδική πορεία της εταιρίας και να βελτιώσουμε τα περιθώρια κέρδους.
Επιγραμματικά θα έλεγα ότι θα πρέπει να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω στρατηγικών πρωτοβουλιών, όπως την αύξηση των μεριδίων αγοράς, βελτιστοποίηση της στρατηγικής pricing και την εισαγωγή νέων προϊόντων. Επίσης, θα πρέπει να διασφαλίσουμε τη διαχείριση του cashflow και να επιτευχθεί η βελτιστοποίηση του κεφαλαίου κίνησης της εταιρείας.
Σημαντικό επίσης στοιχείο στην καλή λειτουργία μιας εταιρίας είναι να διασφαλίζουμε ότι το reporting είναι ακριβές και γίνεται μέσα στους χρόνους που απαιτείται σε συμμόρφωση με τα εγχώρια αλλά και Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα.
Η στενή και εποικοδομητική συνεργασία με τη Διοίκηση της εταιρείας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση των στρατηγικών πλάνων, αλλά και η υλοποίηση νέων διαδικασιών ώστε να επιτευχθεί βελτίωση της παραγωγικότητας και ελαχιστοποίηση λαθών, είναι πολύ σημαντική. Από την άλλη πλευρά, η χρησιμοποίηση και ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών για την βελτίωση της ποιότητας των οικονομικών πληροφοριών, θα μας βοηθήσει στη σωστή λήψη αποφάσεων.
Ένας άλλος σημαντικός στόχος είναι η έγκαιρη αναγνώριση και μετριασμός όσο δυνατόν των χρηματοοικονομικών κινδύνων που μπορεί να ανακύπτουν, όπως πχ η διακύμανση της ισοτιμίας, ο πιστωτικός κίνδυνος ή χειροτέρευση του οικονομικού κλίματος.
Όμως εκτός από τους οικονομικούς δείκτες, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η προσήλωση στην ανάπτυξη της ομάδας, μέσω εξειδικευμένων προγραμμάτων εκμάθησης για τον καθένα, με στόχο να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για την υλοποίηση των συλλογικών μας στόχων και η διαχείριση των σχέσεων μας με τους μετόχους και η παροχή έγκυρων πληροφοριών για την εταιρεία και την αγορά ευρύτερα.
Κλείνοντας, θα έλεγα ότι η μεγαλύτερη προτεραιότητά μου είναι να διασφαλίσουμε ότι οι ομάδες μας εναρμονίζονται με την εταιρική κουλτούρα και τις αξίες (ιδιαίτερα οι νέοι εργαζόμενοι), προωθώντας ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον. Για τον λόγο αυτό, ηγούμαι πρωτοβουλιών διαχείρισης αλλαγών που είναι αποτέλεσμα στρατηγικών αλλαγών ή λειτουργικών βελτιώσεων της δραστηριότητας της εταιρείας.