Τετάρτη, 25-Σεπ-2024 10:46
SOFTONE IMPACT: Η δύναμη πίσω από την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση στην Ελλάδα

Ο Βαγγέλης Χατζηγεωργίου, CEO SOFTONE IMPACT, μέσω της συνέντευξής του στο capital.gr ξεκαθαρίζει το τοπίο γύρω από το τι είναι Ηλεκτρονική Τιμολόγηση, ποια είναι η διαφορά της από τη διαβίβαση δεδομένων στη myDATA, και σε ποιες περιπτώσεις είναι υποχρεωτική, όπως στις συναλλαγές με το Δημόσιο. Εξηγεί επίσης τα πλεονεκτήματα της λύσης EINVOICING της SOFTONE IMPACT, μιας cloud υπηρεσίας που καλύπτει τόσο τις τρέχουσες όσο και τις μελλοντικές ανάγκες των επιχειρήσεων για συμμόρφωση με τη νομοθεσία, όπως η εφαρμογή του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής.
Η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση, ενώ έχει θεσμοθετηθεί στη χώρα μας δεν είναι υποχρεωτική για τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών, παρά μόνο στο Δημόσιο. Από την άλλη, η διαβίβαση στη myDATA είναι υποχρεωτική για όλους. Μπορείτε να ξεκαθαρίσετε το τοπίο; Τελικά τι είναι η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση;
Αυτή τη στιγμή φαίνεται να επικρατεί σύγχυση στην αγορά σε ό,τι αφορά την υποχρεωτικότητα αλλά και το τι ακριβώς είναι η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση. Το διαπιστώσαμε κι εμείς σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήσαμε.
Ενώ πράγματι η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση έχει θεσμοθετηθεί στην Ελλάδα από το 2006, υποχρεωτική είναι μόνο για τις συναλλαγές με το Δημόσιο (B2G), ακολουθώντας τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία. Αυτό σημαίνει ότι όσες επιχειρήσεις συναλλάσσονται με φορείς του δημοσίου υποχρεούνται να αποστέλλουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά τιμολόγια.
Σε ό,τι αφορά το τι είναι η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση, θα ξεκινήσω λέγοντας τι δεν είναι: Ηλεκτρονική Τιμολόγηση δεν είναι "στέλνω το τιμολόγιο σε PDF με email”. Χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες θα πω απλά ότι όταν αναφερόμαστε σε Ηλεκτρονική Τιμολόγηση εννοούμε την ψηφιακή ανταλλαγή των στοιχείων του τιμολογίου μεταξύ προμηθευτή και αγοραστή ενός αγαθού ή μιας υπηρεσίας. Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο είναι στην πραγματικότητα ένα αρχείο που εκδίδεται, αποστέλλεται και παραλαμβάνεται με δομημένο τρόπο που καθιστά εύκολη την αυτόματη και ηλεκτρονική επεξεργασία του. Να σημειώσω ότι η διαδικασία αυτή αφορά την επικοινωνία μεταξύ λογισμικών (ERP, εμπορικά προγράμματα) και των Ηλεκτρονικών Βιβλίων - myDATA. Το ηλεκτρονικό τιμολόγιο μπορεί βεβαίως, να πάρει τη μορφή ενός αρχείου, PDF για παράδειγμα, ή να εκτυπωθεί για να μπορεί να είναι αναγνώσιμο, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι υποχρεωτικό.
Όλα τα παραπάνω πραγματοποιούνται από έναν Πιστοποιημένο Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης από την ΑΑΔΕ. Η SOFTONE IMPACT είναι από τις πρώτες εταιρείες που πιστοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ και μια από τις λίγες που έχει πιστοποιητικό καταλληλότητας και για συναλλαγές με το Δημόσιο (B2G). Άλλωστε, η SOFTONE IMPACT είναι από τις ελάχιστες εταιρείες που ειδικεύεται στον τομέα αυτό και στην αυτόματη καταχώρηση παραστατικών μέσω τεχνολογίας EDI και μάλιστα από το 2002.
Η λύση Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης EINVOICING επικοινωνεί απρόσκοπτα με όλα τα εμπορικά προγράμματα της αγοράς – που σημαίνει ότι η επιχείρηση δεν χρειάζεται να αλλάξει το λογισμικό που ήδη χρησιμοποιεί ούτε να προβεί σε επενδύσεις σε hardware – αποστέλλοντας τα τιμολόγια τη στιγμή που εκδίδονται στον πελάτη, διαβιβάζοντας ταυτόχρονα τα στοιχεία στη myDATA.
Όπως σωστά αναφέρατε, ακόμα κι αν μια επιχείρηση δεν είναι υποχρεωμένη από το νόμο να εκδίδει ηλεκτρονικά τιμολόγια, είναι υποχρεωμένη να διαβιβάζει τα στοιχεία της στη myDATA. Αυτό ισχύει για όλες τις επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, ανεξαρτήτως κλάδου και τζίρου. Όπως γίνεται αντιληπτό, η συνεργασία με την SOFTONE IMPACT και η ενσωμάτωση του EINVOICING, καλύπτει την υποχρέωση διαβίβασης στοιχείων στα Ηλεκτρονικά Βιβλία της ΑΑΔΕ προσφέροντας μια σειρά από σημαντικά πλεονεκτήματα για την επιχείρηση.
Μπορείτε να μας αναφέρετε ποια είναι αυτά τα πλεονέκτημα της δικής σας λύσης;
Συνδυάζοντας την ισχυρή τεχνογνωσία της SOFTONE IMPACT στο cloud με τις πλέον καινοτόμες τεχνολογίες, η πιστοποιημένη υπηρεσία EINVOICING εγγυάται τη real-time διασύνδεση με το σύστημα λογισμικού κάθε επιχείρησης και την πλατφόρμα myDATA, αποστέλλοντας ηλεκτρονικά παραστατικά σε τελικούς λήπτες και την ΑΑΔΕ, τη στιγμή ακριβώς της έκδοσής τους!
Επιπλέον:
- Όπως προανέφερα, η SOFTONE IMPACT είναι πιστοποιημένη για κάθε είδους παραστατικού: B2B, B2C και B2G.
- Αποτελεί τον μοναδικό πάροχο που διαθέτει επίσημη πιστοποίηση από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου για τη δυνατότητα επεξεργασίας περισσοτέρων από 5.000.000 παραστατικών σε ωριαία βάση.
- Προσφέρει καθετοποιημένες λύσεις σε επιχειρήσεις του χρηματοοικονομικού κλάδου, του retail, του φαρμακευτικού, του κλάδου της φιλοξενίας, του κατασκευαστικού, του τεχνολογικού, αλλά και του κλάδου παροχής υπηρεσιών.
Σε γενικές γραμμές, το EINVOICING της SOFTONE IMPACT, είναι μία υπηρεσία που απαλλάσσει κάθε επιχείρηση από οποιαδήποτε εργασία εκτύπωσης, αρχειοθέτησης, εμφακέλωσης και αποστολής έντυπων παραστατικών. Αναφέρω τη λέξη "υπηρεσία” και όχι λογισμικό, διότι πρόκειται για ένα cloud εργαλείο το οποίο λειτουργεί στην πιο ασφαλή πλατφόρμα public cloud, το Microsoft Azure. Χωρίς αρχική επένδυση και χωρίς να χρειάζεται ειδικός εξοπλισμός η επιχείρηση μπορεί να εκδίδει και να διακινεί ηλεκτρονικά τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής απευθείας από το σύστημα λογισμικού ή τιμολόγησης που χρησιμοποιεί, αρχειοθετώντας τα αυτόματα στο cloud.
Αυτή τη στιγμή στην αγορά της λιανικής επικρατεί αναβρασμός με τις ταμειακές, τα POS και τις διαβιβάσεις στο myDATA. Πώς μπορεί να βοηθήσει τον κλάδο το EINVOICING της SOFTONE IMPACT;
Το EINVOICING έρχεται να ταράξει τα νερά και στον κλάδο της λιανικής. Και αυτό διότι ουσιαστικά καταργεί την ανάγκη για χρήση φορολογικών μηχανισμών. Το EINVOICING λειτουργεί στο cloud και είναι μια υπηρεσία Software as a Service (SaaS), δεν χρειάζεται εγκατάσταση και ουσιαστικά μεταφέρει όλη τη λειτουργικότητα της ταμειακής σε οποιαδήποτε φορητή συσκευή ή smartphone.
Επιπλέον – και αυτό είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα για το κομμάτι του B2C – εξασφαλίζει 100% συμμόρφωση με τον νόμο καθώς επικοινωνεί απευθείας και σε πραγματικό χρόνο με τη myDATA, διαβιβάζοντας αυτόματα τα στοιχεία στα Ηλεκτρονικά Βιβλία της ΑΑΔΕ, χωρίς esend και χωρίς την ανάγκη έκδοσης Z.
Κατά πόσο η λύση EINVOICING καλύπτει και μελλοντικές ανάγκες, αλλαγές στη νομοθεσία κ.λπ.;
Αυτό ακριβώς είναι ίσως και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα μίας cloud λύσης! Ο πελάτης δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τίποτε από όλα αυτά. Ενημερώσεις, αναβαθμίσεις, αλλαγές νόμων και κανονισμών, όλα εφαρμόζονται στο cloud και η λύση μας βρίσκεται πάντοτε στην τελευταία της έκδοση!
Αυτό σημαίνει ότι όποια αλλαγή απαιτηθεί, εφαρμόζεται άμεσα από την ομάδα της SOFTONE IMPACT και οι χρήστες έχουν αυτόματα μπροστά τους (και μάλιστα ανά πάσα στιγμή και σε οποιαδήποτε συσκευή), μία νέα λειτουργικότητα.
Θα ήθελα να τονίσω ότι η SOFTONE IMPACT προσφέρει μια ολιστική λύση που καλύπτει ολόκληρη την ηλεκτρονική επικοινωνία και ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ επιχειρήσεων και ΑΑΔΕ.
Μία από τις άμεσες νομοθετικές αλλαγές που αναμένεται να επηρεάσει σχεδόν όλες τις Ελληνικές επιχειρήσεις, είναι το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής. Οι υπηρεσίες που προσφέρετε καλύπτουν αυτή τη νέα ανάγκη;
Με την υπηρεσία EINVOICING της SOFTONE IMPACT, υποστηρίζονται όχι μόνο οι τρέχουσες υποχρεώσεις αλλά και οι επερχόμενες αλλαγές, όπως το πολύ σημαντικό Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, το οποίο θα γίνει υποχρεωτικό για ορισμένες επιχειρήσεις από την 1η Δεκεμβρίου 2024 και για όλες τις επιχειρήσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις, από τον Απρίλιο του 2025.
Η SOFTONE IMPACT προσφέρει λύσεις πλήρως συμβατές με οποιοδήποτε επιχειρηματικό λογισμικό.
Μην ξεχνάμε ότι είμαστε από τις πρώτες εταιρείες που εστιάσαμε στην ανάγκη αυτοματοποίησης της αρχειοθέτησης για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους και κλάδου, αναπτύσσοντας μια ολοκληρωμένη λύση που ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς, την οποία γνωρίζουμε σε βάθος. Η λύση μας, συμβατή με την ελληνική νομοθεσία, εφαρμόζεται από πολλές εταιρείες ανεξαρτήτως κλάδου ή μεγέθους, αυτοματοποιώντας και βελτιστοποιώντας τις εσωτερικές διαδικασίες τιμολόγησης και αρχειοθέτησης.
Μάθετε περισσότερα στο einvoicing.gr.