Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 12-Σεπ-2024 07:37

    Fourlis: Από τη Βουλγαρία το πρώτο βήμα για την επέκταση της Foot Locker - Κοντά σε εξαγορά δικτύου

    Foot Locker: Απροσδόκητη αύξηση συγκρίσιμων πωλήσεων στο τρίμηνο - Άλμα 17% η μετοχή
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

    Τα σχέδιά της για την επέκταση του δικτύου της Foot Locker, περιέγραψε, μεταξύ άλλων, η διοίκηση του ομίλου Fourlis κατά τη διάρκεια του conference call που πραγματοποιήθηκε για τα οικονομικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2024. Όπως ανακοινώθηκε χθες, στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης της Foot Locker, ο όμιλος Fourlis έχει καταλήξει σε συμφωνία για την εξαγορά δικτύου καταστημάτων αθλητικών στη Βουλγαρία -κίνηση η οποία θα επιτρέψει στον Όμιλο να ανοίξει τα πρώτα καταστήματα Foot Locker στη γειτονική χώρα πριν από το τέλος του έτους. Ο CEO του Fourlis Group, Δημήτρης Βαλαχής, ανέφερε πως με την ολοκλήρωση των τελικών υπογραφών θα ακολουθήσουν και οι σχετικές ανακοινώσεις.

    Ο κ. Βαλαχής τόνισε ότι το 2025 ο Όμιλος θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του δικτύου της Foot Locker σε τρεις χώρες: τη Βουλγαρία, όπου τα πρώτα καταστήματα θα ανοίξουν πριν το τέλος του έτους, καθώς και την Ελλάδα και τη Ρουμανία, όπου από τον Απρίλιο και μετά θα εξαγοραστούν τα υφιστάμενα καταστήματα της αμερικανικής εταιρείας. Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Fourlis Group, το 2025 θα λειτουργούν περισσότερα από πέντε καταστήματα σε καθεμία από τις τρεις αυτές χώρες.

    Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας, από την οποία περιμένει πωλήσεις ύψους 250 εκατ. ευρώ σε βάθος πενταετίας, ο Όμιλος Fourlis σκοπεύει να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος 6 καταστήματα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία), ενώ ταυτόχρονα ο Όμιλος συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.

    Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ σε βάθος 5ετίας

    Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ο Όμιλος Fourlis σχεδιάζει επενδύσεις περίπου 40 εκατ. ευρώ για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Foot Locker στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Το πλάνο της επέκτασης θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από τη λειτουργική κερδοφορία των δραστηριοτήτων λιανικής του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένης της κερδοφορίας της Foot Locker, καθώς και από τα υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου, ενώ η διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στην περαιτέρω μείωση του καθαρού δανεισμού των δραστηριοτήτων λιανικής.

    Ο Όμιλος σχεδιάζει να ανοίγει 10-15 καταστήματα Foot Locker ετησίως, με το capex ανά κατάστημα να υπολογίζεται κατά μέσο όρο στις 500 χιλ. ευρώ. Άρα, το ύψος της επένδυσης τον πρώτο χρόνο θα ανέλθει περίπου σε 7 εκατ. ευρώ, ενώ για το πενταετές σχέδιο, υπολογίζεται ότι το capex θα διαμορφωθεί σε 35-40 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι για το σύνολο του 2024, οι επενδύσεις capex για όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου αναμένεται να ανέλθουν περίπου σε 30 εκατ. ευρώ.  

    Μείωση συμμετοχής στην Trade Estates

    Η διοίκηση του Ομίλου επανέλαβε την πρόθεση μείωσης της συμμετοχής των μετόχων της Φουρλής στην Trade Estates σε κάτω από το 50% από περίπου 64% που είναι αυτή τη στιγμή. Όπως είπε, πρόθεση είναι αυτό να έχει γίνει μέχρι το τέλος του έτους, ωστόσο απέφυγε να αναφέρει λεπτομέρειες για το πώς ακριβώς θα προχωρήσει.  

    Σε τροχιά επίτευξης του guidance

    Ανοίγοντας το conference call, ο πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής, ανέφερε πως ο όμιλος βρίσκεται σε καλό δρόμο για να πετύχει το guidance του για του σύνολο του 2024, ενώ ο κ. Βαλαχής ανέφερε ότι στο γ’ τρίμηνο καταγράφονται καλύτερες επιδόσεις από ό,τι στο πρώτο εξάμηνο του έτους. 

    "Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με την πρόοδο που σημειώνουμε ως προς την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων και ιδιαίτερα με δεδομένες τις τρέχουσες υποτονικές συνθήκες της αγοράς, ενώ ενισχύουμε τη θέση των brands μας στην αγορά”, πρόσθεσε ο Βασίλης Φουρλής.

    Ο ίδιος αναφέρθηκε στα σημαντικά ορόσημα που έχει πετύχει και πετυχαίνει ο Όμιλος, μεταξύ άλλων ως προς την κατασκευή του νέου Διεθνούς Κέντρου Διανομής της Inter IKEA, που, όπως είπε, προχωράει σύμφωνα με το πλάνο.

    Επίσης, ο κ. Φουρλής επανέλαβε ότι στα τέλη Οκτωβρίου με αρχές Νοεμβρίου θα ανοίξει το νέο κατάστημα IKEA στην Πάτρα, το πρώτο νέο μεγάλο κατάστημα της εταιρείας μετά από πολλά χρόνια, το οποίο πρόκειται να εξυπηρετήσει μεγάλο μέρος της νοτιοδυτικής Ελλάδας. "Επενδύουμε στην ανάπτυξη και την επέκτασή μας. Οι ενέργειές μας υποστηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκτασή μας τόσο σε υφιστάμενες όσο και σε νέες γεωγραφικές περιοχές, ενώ ταυτόχρονα επιβεβαιώνουμε την εστίασή μας στην απόδοση αξίας στους μετόχους μας”, τόνισε ο πρόεδρος του Ομίλου.

    Σημειωτέον πως εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 θα ανοίξει το νέο κατάστημα IKEA στο Ηράκλειο, ενώ για το δεύτερο εξάμηνο του 2027 έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα στο Ελληνικό. Παράλληλα, ο Όμιλος εξετάζει νέα καταστήματα IKEA σε μικρότερες πόλεις, ενώ συνεχίζει τη βελτιστοποίηση του υφιστάμενου δικτύου του. Παράλληλα, ο Όμιλος συνεχίζει την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της Intersport με 5 νέα καταστήματα (2 στην Ελλάδα, 2 στη Ρουμανία και 1 στη Βουλγαρία), ενώ άνοιξε και 4 νέα καταστήματα Holland & Barrett.

    Αύξηση στις πωλήσεις και τα EBITDA το α' εξάμηνο

    Όπως ανακοινώθηκε την Τρίτη, ο Όμιλος Fourlis εμφάνισε ενοποιημένες πωλήσεις 257 εκατ. ευρώ για το α’ εξάμηνο του 2024, αυξημένες κατά 4,2%. Η εισηγμένη ανακοίνωσε παράλληλα αύξηση κατά 62,3% στα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA (OPR) φτάνοντας τα 27,7 εκατ. ευρώ, από 17,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα.

    Ο Όμιλος σημείωσε αύξηση πωλήσεων από όλες τις δραστηριότητες, ωστόσο η αύξηση υποστηρίχθηκε κυρίως από τον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα Intersport), τη θετική δυναμική στις πωλήσεις του κλάδου ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), ενώ σημαντική επίδοση παρουσίασε η νέα λιανική δραστηριότητα του Ομίλου στον τομέα Υγείας και Ευεξίας, Holland & Barrett. Τα ενοποιημένα έσοδα υποστηρίχθηκαν επίσης από τη σημαντική αύξηση των εσόδων από τρίτους της Trade Estates.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ