14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Σύνηθες φαινόμενο αποτελεί πλέον η αλλαγή των δεδομένων στο σπουδαιότερο διαγωνισμό του ΗΣΑΠ, την ανακατασκευή της υφιστάμενης γραμμής από την Κηφισιά έως το Φάληρο και της ενίσχυσης της σήραγγας από την Ομόνοια έως το Μοναστηράκι, προϋπολογισμού 109 εκατ. ευρώ.
Η Άκτωρ (τρίτος μειοδότης του διαγωνισμού), εάν και κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα κατά της εταιρείας Μοχλός (δεύτερου μειοδότη του διαγωνισμού, αλλά προσωρινού αναδόχου, έπειτα από τον αποκλεισμό του πρώτου μειοδότη, της κοινοπραξίας Strabag AG – Θεμέλη) δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα αγωγή ως όφειλε, με αποτέλεσμα το έργο να "ξαναπεράσει" στην Μοχλός.
Η διοίκηση του ΗΣΑΠ αναμένει τις προσεχείς ημέρες το "πράσινο φως" του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να προχωρήσει στην υπογραφή της πολυπόθητης σύμβασης με την Μοχλός, καθώς το εν λόγω έργο, το οποίο χρηματοδοτείται από το Γ’ ΚΠΣ, έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό του ΗΣΑΠ για την ανακατασκευή της γραμμής από την Κηφισιά έως το Φάληρο είχαν καταθέσει προσφορές 9 εταιρείες.
Ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί συνέχεια παλαιότερου σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος ακυρώθηκε έπειτα από την απόφαση του υπουργείου Μεταφορών να υπογειοποιήσει τον ΗΣΑΠ στο Φάληρο για να διευκολύνει την είσοδο του Τραμ στον Πειραιά.
Το έργο της ανακατασκευής της γραμμής χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και από κοινοτικούς πόρους μέσω του ΕΠ "Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες", ενώ η προθεσμία περάτωσης του είναι 75 εβδομάδες.
Φώτης Φωτεινός