Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Αυγ-2024 07:36

    Ελεγκτικό Συνέδριο: Πράσινο φως για την παραχώρηση της Αττικής Οδού – Υπογραφές το Σεπτέμβριο

    Ελεγκτικό Συνέδριο: Πράσινο φως για την παραχώρηση της Αττικής Οδού – Υπογραφές το Σεπτέμβριο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Ένα ακόμη σημαντικό βήμα ορόσημο για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, ολοκληρώθηκε καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο, μέσα σε χρόνο ρεκόρ έδωσε το πράσινο φως στον απαιτούμενο προσυμβατικό έλεγχο που διενέργησε. Πλέον μετά το πράσινο φως του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανοίγει ο δρόμος ώστε να πάει η σύμβαση στην βουλή και στη συνέχεια να πέσουν οι υπογραφές το Σεπτέμβριο.

    Εφόσον δεν υπάρξουν δυσάρεστες εκπλήξεις εκτιμάται ότι το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής θα γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Τότε αναμένεται να εισπραχθεί και το υψηλό τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 1,5% του ΑΕΠ. Υπογραμμίζεται ότι ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου ολοκληρώθηκε σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα καθώς ο φάκελος εστάλη μόλις πριν λίγες εβδομάδες στις αρχές του μήνα.

    Η νέα αυτή σημαντική εξέλιξη καθιστά ακόμη πιο ρεαλιστικές τις εκτιμήσεις που είχε κάνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γ. Περιστέρης ότι η Αττική Οδός θα παραδοθεί στον όμιλο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. 

    Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με παραχωρησιούχο, την κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Άβαξ, λήγει στις αρχές Οκτωβρίου και όπως έχει ανακοινωθεί από την κυβέρνηση δεν πρόκειται να παραταθεί, δηλαδή η Αττική Οδός θα περάσει στα χέρια του Δημοσίου μέχρι να παραδοθεί στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. 

    Ως γνωστόν το Σεπτέμβριο του 2023 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλειοδότησε στο διαγωνισμό παραχώρησης και της απονεμήθηκε η σύμβαση υπηρεσιών για τη λειτουργία χρηματοδότηση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου για 25 χρόνια.  Η εταιρεία υπολογίζεται ότι από την σύμβαση αυτή, θα εξασφαλίσει 300 εκατ. ευρώ λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA σε ετήσια βάση, για τα επόμενα 25 χρόνια. Σημειώνεται πως με τη νέα παραχώρηση τα διόδια για τα ΙΧ θα μειωθούν στα 2,5 ευρώ, από 2,8 ευρώ.

    Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι το  2023, τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου ανήλθαν σε 215 εκατ. ευρώ, από 197 εκατ. ευρώ που ήταν το 2022, αύξηση που οφείλεται στην άνοδο της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά 9,5% σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης ανήλθαν σε 110 εκατ. ευρώ, από 87,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι αποσβέσεις διαμορφώθηκαν σε 40,5 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο αυτό, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 24,6%, σε 83,4 εκατ. ευρώ. Σημαντικό κρίνεται και το γεγονός ότι τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας εκμετάλλευσης στο τέλος του 2023, είχαν διαμορφωθεί σε 170 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, 157,7 εκατ. ευρώ αφορά σε προσθεσμιακές καταθέσεις, που αποφέρουν και σημαντική απόδοση με την μορφή τόκων, ύψους 5,2 εκατ. ευρώ, μόνο από την περσινή χρήση.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ