Παρασκευή, 24-Μαϊ-2024 07:30
Fourlis: Ετοιμάζει νέα κίνηση στον τομέα των αθλητικών

Του Γιώργου Λαμπίρη
Την επιστροφή του στον τομέα του athleisure εξετάζει αυτή την περίοδο ο όμιλος Φουρλή, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του στον συγκεκριμένο τομέα αθλητικών ειδών όπου προς το παρόν διατηρεί αποκλειστικά παρουσία μέσω της Intersport. Διευκρινίζουμε ότι η τάση της αγοράς που σχετίζεται με το athleisure αφορά στη διάθεση πιο εξειδικευμένων αθλητικών ειδών μόδας, σε σχέση με την γκάμα της Intersport, η οποία εντάσσεται στην κατηγορία του performance, με την πώληση αθλητικών ειδών για αθλητικές δραστηριότητες και λιγότερο στην πώληση προϊόντων μόδας.
Θυμίζουμε εδώ ότι ο όμιλος διατηρούσε και κατά το παρελθόν παρουσία στον τομέα του athleisure μέσω της Athete’s Foot, από την οποία επέλεξε στρατηγικά να αποεπενδύσει πριν από περίπου 2 χρόνια. Το συγκεκριμένο πλάνο εξετάζεται αυτή την περίοδο πώς θα εξυπηρετηθεί, δηλαδή εάν θα συμβεί με την εισαγωγή νέου brand από πλευράς του ομίλου στην Ελλάδα ή με την εξαγορά υφιστάμενης επιχείρησης που εξυπηρετεί τον συγκεκριμένο τομέα.
O όμιλος έχει βάλει στόχο να φτάσει τα 750 εκατομμύρια ευρώ στον κλάδο λιανικής και τις υποστηρικτικές δραστηριότητες που έχει αναπτύξει κατά τη διετία 2026-2027. Κατά την ίδια περίοδο εκτιμάται ότι θα έχει περιθώριο κέρδους EBIT στα επίπεδα του 8%, από 4% που είναι σήμερα. Κάτι που θα πετύχει μέσω οργανικής ανάπτυξης από το δίκτυο των υφιστάμενων καταστημάτων αλλά και με νέα καταστήματα όπως τα νέα ΙΚΕΑ στο Eλληνικό, την Κρήτη και την Πάτρα αλλά και τα Holland & Barrett όπου σχεδιάζει να λειτουργήσει ακόμα 4 καταστήματα στη διάρκεια της φετινής χρονιάς, κάτι που θα εξαρτηθεί και από την ταχύτητα ανάπτυξης καταστημάτων μέσω της υφιστάμενης συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος. Σε ό,τι αφορά το Capex, για το 2024 ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ και για τα επόμενα χρόνια θα ανέρχεται μεσοσταθμικά σε περίπου 18 εκατ. ευρώ ετησίως.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Δημήτρη Βαλαχή, με το Retail Hub που θα κατασκευαστεί στο εμπορικό πάρκο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ολοκληρώνεται το πλάνο μετασχηματισμού, όπου όλα τα καταστήματα του ομίλου θα υπάγονται πλέον σε retail parks, εκπληρώνοντας τη στρατηγική που έχει ξεκινήσει να υλοποιείται τα προηγούμενα χρόνια. Στον σχεδιασμό είναι να λειτουργήσουν τρία νέα καταστήματα ΙΚΕΑ με το πρώτο να είναι φέτος στην Πάτρα, το δεύτερο εντός του 2025 στο Ηράκλειο και το τρίτο το 2027 στο Ελληνικό. Παράλληλα η ΙΚΕΑ έχει αναπτύξει city stores στο The Athens Mall, αλλά και στον Πειραιά, προσεγγίζοντας τους καταναλωτές εντός του αστικού ιστού. Στο πλάνο είναι να δημιουργήσει 6 νέα μικρά καταστήματα μέσα στα επόμενα χρόνια σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.
Βαρύτητα το τελευταίο διάστημα για την ανάπτυξη της Intersport που επίσης διαχειρίζεται ο όμιλος, δίνεται σε χώρες όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία, οι οποίες παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές. Από το καλοκαίρι του 2023 ξεκίνησε η αναδιάρθρωση της Intersport στις δύο αυτές χώρες, μετά τη διακοπή της δραστηριότητας στην Τουρκία, η οποία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Προσεχώς ο όμιλος θα επεκταθεί στη Ρουμανία και με καταστήματα της Holland & Barrett.
Θυμίζουμε ότι ο όμιλος ξεκίνησε τα προηγούμενα χρόνια να υλοποιεί πενταετές πλάνο για τα έτη 2020-2025 και πλέον έχει ολοκληρώσει την ανασυγκρότηση του ομίλου, σε οργανωτικό και διοικητικό επίπεδο αλλά και προϊοντικά. Ο πρώτος άξονας αφορούσε στον εκσυγχρονισμό των καταστημάτων και των υποδομών και τη δημιουργία νέας δομής. Έτσι, ενώ είχε δύο νέες εμπορικές δραστηριότητες, την ΙΚΕΑ και την Intersport, εισήλθε στον πυλώνα της ευεξίας με την Holland & Barrett, ενώ δημιούργησε υποστηρικτικές δραστηριότητες της λιανικής σε logistics μέσω της Trade Logistics αλλά και στο real estate μέσω της Trade Estates. Η Trade Logistics έχει ήδη αναλάβει δύο σημαντικά συμβόλαια με την InterIKEA για τη δημιουργία του νέου logistics center του ομίλου για την περιοχή της Μεσογείου καθώς και για λογαριασμό μίας ακόμα εταιρείας στο χώρο της λιανικής. Σημειώνεται ότι η θυγατρική Trade Logistics ανεξαρτητοποιείται και εισέρχεται στον τομέα της παροχής υπηρεσιών 3PL.
Ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του ομίλου, στάθηκε στο δίπολο της σχέσης ποιότητα – τιμή, σημειώνοντας ότι η χαμηλή τιμή διαδραματίζει καίριο ρόλο και ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Ελλάδα που έχουν μείνει, όπως είπε, πάρα πολύ πίσω. "Αυτός ο παράγοντας είναι καθοριστικός για το πού θα τοποθετηθεί ένας λιανέμπορος. Ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής αρχίζει να χάνει το νόημά του. Πλέον θα πρέπει κανείς να παρέχει πολύ καλή τιμή, την οποία μπορεί να την ελέγξει αλλά και υψηλή ποιότητα. Επομένως βρισκόμαστε σε μία νέα δημοκρατία του καταναλωτή, γιατί αφενός ψηφίζει με την τσέπη του, αφετέρου ενημερώνεται πολύ εύκολα".
Σε ό,τι αφορά το omnichannel που συνδυάζει φυσικά καταστήματα και ηλεκτρονικό εμπόριο. Ο κύριος Φουρλής τόνισε ότι το κατάστημα όπως το ξέραμε έχει "πεθάνει", ενώ πρόσθεσε ότι μερικά καταστήματα δεν έχουν πλέον λόγο ύπαρξης. Τόνισε ότι πλέον τα φυσικά καταστήματα οφείλουν να παρέχουν υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και πώς ο συνδυασμός φυσικών και ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι απαρέγκλιτη συνθήκη για την αγορά. Στάθηκε επίσης στο ρόλο της κοινωνικής υπευθυνότητας, όπου όπως είπε δεν αποτελεί απλά ένα σύνθημα. "Δεν μπορεί να υπάρχουν επιχειρήσεις που να μην έχουν συναίσθηση του αποτυπώματος που έχουν στον κόσμο και την κοινωνία".
Ως προς τον ρόλο της τεχνολογίας είπε ότι γίνεται κομβικής σημασίας, με την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή όλων μας. "Η τεχνητή νοημοσύνη θα μας βοηθήσει να περιορίσουμε το κόστος λειτουργίας μας, παραγγέλλοντας πιο σωστά και έγκαιρα τα προϊόντα μας".