Παρασκευή, 17-Μαϊ-2024 07:51
Τα 3 στοιχήματα της Aegean: Στόλος, νέοι προορισμοί και επένδυση στη συντήρηση και εκπαίδευση

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη
Τους επόμενους στόχους που σχεδιάζει να εκπληρώσει, εισερχόμενη στη δεύτερη εικοσιπενταετίας της ζωής της σχηματοποιεί η Aegean. Μπορεί από το μακρινό 1999 να έχουν περάσει κάτι παραπάνω από δύο δεκαετίες όταν ο ελληνικός αερομεταφορέας έβαλε πλώρη για το πρώτο του ταξίδι στους ελληνικούς αιθέρες αρχικά και στη συνέχεια στο εξωτερικό, ωστόσο η διοικητική της ομάδα από το σημείο μηδέν μέχρι και σήμερα δεν έχει παρεκκλίνει σχεδόν ούτε χιλιοστό από το αρχικό της όραμα: τη δημιουργία ενός εθνικού αερομεταφορέα "πρωταθλητή", αποφεύγοντας, ωστόσο, όπως λέει, τους άσκοπους εντυπωσιασμούς.
Σε αυτή την κατεύθυνση, η ανανέωση του στόλου, το "ξεκλείδωμα" νέων προορισμών με επίκεντρο την Ασία και την Αφρική και η λειτουργία του κέντρου εκπαίδευσης πιλότων και προσωπικού καμπίνας καθώς και του κέντρου συντήρησης αεροσκαφών στο εδώ και χρόνια παροπλισμένο υπόστεγο της Ολυμπιακής στο Ελ. Βενιζέλος αναμένεται να την οδηγήσουν στην επόμενη μέρα εξέλιξης σε έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο.
"Η Aegean αναπτυσσόταν πάντοτε με λελογισμένα βήματα, κάνοντας κινήσεις βασισμένες στη λογική και όχι σε συναισθηματισμούς με γνώμονα την περαιτέρω εξέλιξη, κάτι που συνεχίζει να κάνει", σημείωσε ενώπιον των δημοσιογράφων πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής Δημήτρης Γερογιάννης.
Σε ό,τι αφορά, λοιπόν, το πρώτο στοίχημα, τον στόλο των αεροσκαφών της, κομβικής σημασίας υπήρξε η απόφαση να ανανεώσει το 2018 τον ήδη ακόμη "φρέσκο" στόλο της (μέσο όρο ηλικίας τα 10 έτη), προχωρώντας σε μια μεγάλη παραγγελία, των Airbus neo, η οποία στην πορεία επεκτάθηκε από 46 σε 50 αεροσκάφη. Πρόσφατα, αποφάσισε να κάνει μια διαφοροποίηση μέσα από την ανάπτυξη ενός υποστόλου με τα A321LR, επίσης της οικογένειας neo, τα οποία της δίνουν τη δυνατότητα να "πετάξει" σε πιο μακρινούς προορισμούς καθώς έχουν μια εμβέλεια μέχρι 7,5 ωρών.
Και εδώ έρχεται να κουμπώσει το δεύτερο στοίχημα, το οποίο αφορά στις καινούργιες αγορές, αφού με όχημα τα ειδικά διαμορφωμένης έκδοσης LR επιδιώκει να ξεκλειδώσει καινούργιους προορισμούς, στρέφοντας το βλέμμα στην νοτιοανατολική Ασία καθώς και την κεντρική Αφρική. Πρόκειται για αγορές που εμφανίζουν προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης και θα διαδραματίσουν ένα σημαντικό ρόλο για την Ελλάδα", επεσήμανε ο κ. Γερογιάννης. Επομένως, η επιλογή επένδυσης στα A321 μόνο τυχαία δεν έγινε καθώς συμβαδίζει με την εστίαση στις παραπάνω περιοχές. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε ένα διαφορετικού τύπου προϊόντος, το οποίο επιζητούν οι συγκεκριμένες αγορές", τόνισε και συνέχισε λέγοντας ότι θα είναι αεροπλάνα μικρότερης δυναμικότητας με lie flat business class και δορυφορικό ίντερνετ.
Το τρίτο στοίχημα αφορά στην επένδυση για τη δημιουργία του πρώτου κέντρου εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας με προσομοιωτές πτήσεις, το οποίο έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία από τον Δεκέμβριο του 2023 (ακριβώς ένα χρόνο μετά την εξαγγελία του επενδυτικού πλάνου), προσφέροντας υπηρεσίες για αρκετούς τρίτους πελάτες. "Οι 4 προσομοιωτές δουλεύουν με εντατικούς ρυθμούς", είπε ο κ. Γερογιάννης, ο οποίος την χαρακτήρισε σαν μια παραγωγική επένδυση, η οποία θα φέρει προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία. Παράλληλα, αντίστροφα μετρά ο χρόνος μέχρι τα εγκαίνια του κέντρου συντήρησης αεροσκαφών, επίσης το μοναδικό στην κατηγορία του στην χώρα μας. Η λειτουργία του θα επιτρέψει τη συντήρηση της πλειονότητας των αεροσκαφών της Aegean ενώ οι προσφερόμενες υπηρεσίες θα απευθύνονται και σε τρίτους.