Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Μαϊ-2024 07:32

    Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

    Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Τα επόμενά της βήματα σχεδιάζει αυτή την περίοδο η Μεντεκίδης Α.Ε. που παράγει τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι, στην οποία απέκτησαν πλειοψηφία μετοχών η EOS Capital υπό τον Απόστολο Ταμβακάκη, το SMERemediumCap με επικεφαλής τον Νίκο Καραμούζη και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το προσεχές διάστημα επίκειται η διαμόρφωση των ποσοστών που θα έχει ακριβώς έκαστος εκ των μετόχων, δεδομένου ότι εκκρεμεί η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Water Invest που δημιουργήθηκε για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της επιχείρησης από την οικογένεια Μεντεκίδη. Σημειώνεται ότι κατά σειρά το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής διατηρεί η EOS Capital, ακολουθεί το SMERemediumCap, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και κατόπιν ο Δημήτρης Μεντεκίδης, ο οποίος επίσης διατήρησε ποσοστό μειοψηφίας στην επιχείρηση.

    Αντίστοιχο μοντέλο απορρόφησης της εταιρείας ειδικού σκοπού που είχε σχηματιστεί για την εξαγορά της, είχε εφαρμοστεί και στην περίπτωση της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε. (Viva), με έδρα τη Λάρισα, την οποία εξαγόρασαν από κοινού η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Σε συνέχεια της εξαγοράς ακολούθησε η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Juice Invest από την Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε.

    Ρεκόρ τζίρου – Για πρώτη φορά πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ

    Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη, το 2023 η Μεντεκίδης έκλεισε για πρώτη φορά στην ιστορία της με κύκλο εργασιών πάνω από τα 20 εκατομμύρια ευρώ από τα 16,8 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το 2022. Η ανάπτυξη της εταιρείας προήλθε από τη δραστηριότητά της στην εγχώρια αγορά, όπου κατά κύριο λόγο διατηρεί παρουσία στο χονδρεμπόριο για την τροφοδοσία του κλάδου HoReCa. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να γίνονται ενέργειες και για την ενίσχυση της παρουσίας της στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπου μέχρι πρότινος η θέση της ήταν αρκετά περιορισμένη σε σχέση με τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 το Διός, η μία από τις δύο ετικέτες εμφιαλωμένου νερού που διαθέτει η Μεντεκίδης, αύξησε κατά 62,7% των όγκο πωλήσεών της στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2022, όπου από τα 7.237.155 λίτρα έφτασε στα 11.777.480 λίτρα. Περαιτέρω ανοδική ήταν η πορεία του όγκου πωλήσεων της εταιρείας και στο πρώτο δίμηνο του 2024 (έως και 25 Φεβρουαρίου), καθώς αυξήθηκε κατά 46,8% από τα 1.178.975 λίτρα της αντίστοιχης περιόδου του 2023 στα 1.731.131 λίτρα.

    Σημειώνεται πάντως ότι στην περίπτωση της Μεντεκίδης έχει διατηρηθεί το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, ενώ ο σημερινός γενικός διευθυντής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κούτσας, προβλέπεται να αναβαθμιστεί διοικητικά το προσεχές διάστημα αναλαμβάνοντας νέα διευρυμένα καθήκοντα στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι έως τώρα δεν έχουν γίνει συζητήσεις για το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την ΕΨΑ όπου απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας του SMERemediumCap του Νίκου Καραμούζη, ούτε και για ενδεχόμενη συνένωση με τους Ελληνικούς Χυμούς, όπου σε κάποιες των περιπτώσεων να υπάρχουν κοινοί μέτοχοι με τη Μεντεκίδης.

    Σε ό,τι αφορά την παραγωγική δυναμικότητα της Μεντεκίδης, υφίσταται ακόμα το περιθώριο να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής, ωστόσο η ανάπτυξη της εταιρείας είναι μεγάλη, γεγονός που ίσως οδηγήσει προσεχώς σε επενδύσεις για την προσθήκη νέων γραμμών, νωρίτερα από το αναμενόμενο. 

    Τα μερίδια στην ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού

    Αναφορικά με το τοπίο του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα ως προς τα μερίδια σε όγκο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, θα δούμε ότι την πρώτη θέση σε όγκο πωλήσεων στο διάστημα έως και τις 25 Φεβρουαρίου του 2024 διατηρεί η ιδιωτική ετικέτα με ποσοστό 24,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr δείχνουν ότι στη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίου στο σύνολο της αγοράς αλλά και την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος με ποσοστό 22,7% και αμέσως μετά ακολουθεί το Ζαγόρι με ποσοστό 18,7%. Έπεται το νερό Θεόνη με 6,2%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,6%, το Ιόλη και το Διός με 2,5%, το Δροσιά με 2,3%, το Σαμαριά με 1,9%, το νερό Αρέθουσα που παράγεται από τη Δίρφυς Α.Ε. και αμέσως μετά τα νερά Αύρα (Coca-Cola) και Δίρφυς με μερίδιο 1,4%.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:56 04/12

    DS N°8: Το ηλεκτρικό "διαμάντι" των Coupe SUV

    Εξ όψεως το DS N°8 είναι ένα αυτοκίνητο που αποπνέει πολυτέλεια και αριστοκρατική αίγλη, όταν αρχίσεις να απολαμβάνεις την υψηλή του τεχνολογία τότε νιώθεις την ασφάλεια και την υπεροχή.

    07:31 04/12

    Intrafashion: Πώς η Pink Woman θα γίνει Zara και οι βλέψεις του Δ. Ματεμτζή στα καλλυντικά

    Με βάση το μοντέλο της Inditex δημιουργείται ένα ελληνικό fashion οικοσύστημα με πολλαπλά ιδιόκτητα brands. Το άλμα από τα 18 εκατ. ευρώ στα 55 εκατ. σε πέντε χρόνια.

    07:30 04/12

    Αυτή είναι η "τάξη των Under 30" στις ΗΠΑ για το 2026

    Ξεπέρασαν τα 3,8 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση, ποσό υψηλότερο από τα 3,6 δισ. δολάρια πέρυσι.

    07:30 04/12

    TÜV NORD Ελλάδας: Πλάνο για είσοδο στις πιστοποιήσεις data center και αμυντικής βιομηχανίας

    Στόχος την επόμενη πενταετία ο κύκλος εργασιών, όσον αφορά στην ελληνική αγορά, να φτάσει στα 30 εκατ.

    00:01 04/12

    Kyma Health: Η πρώτη ψηφιακή κλινική στην Ευρώπη

    Συνδυάζει εξειδικευµένες αιµατολογικές εξετάσεις µε τεχνητή νοηµοσύνη και κλινικούς επιστήµονες.

    09:22 03/12

    Finthesis: Ισχυρή ανοδική τροχιά για την one stop shop στεγαστικών

    Η διαμεσολάβηση δανείων κερδίζει γρήγορα έδαφος στην αγορά, καθώς απαλλάσσει τους υποψήφιους δανειολήπτες από χρονοβόρες έρευνες, ραντεβού και γραφειοκρατία.

    07:30 03/12

    Η κούρσα των εξοπλισμών στην Τεχνητή Νοημοσύνη έχει ήδη ξεκινήσει

    Χτίζουμε άμυνες που μας προστατεύουν όλους ή όπλα που μόνο οι ισχυροί μπορούν να χρησιμοποιήσουν;

    07:30 03/12

    STHENOS AI: Το "spin-off" του EFA GROUP που φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στην άμυνα

    Η εταιρεία λειτουργεί ως ο AI developer του ομίλου.

    00:01 03/12

    Αγαθάγγελος Σταυρόπουλος: Συνδυάζοντας ακαδημαϊκή αριστεία και επιχειρηματική δράση

    Ανήκει στους 10 πιο πολυαναφερόµενους επιστήµονες στην Ψηφιακή Πολιτική.

    07:31 02/12

    Forbes: Αυτοί οι "απόφοιτοι" της λίστας των "30 κάτω των 30" είναι σήμερα δισεκατομμυριούχοι

    Πώς έχτισαν την περιουσία τους οι συνολικά 46 δισεκατομμυριούχοι της εμβληματικής λίστας.

    07:24 02/12

    Black Friday 2025: Κερδισμένες (πάλι) οι μεγάλες επιχειρήσεις, υπό πίεση οι μικρομεσαίες - Οι δύο εκπλήξεις

    Με μικτά συναισθήματα και χωρίς εντυπωσιακά νούμερα έκλεισε η φετινή Black Friday.

    00:01 02/12

    Φωτεινή Σκανδάµη: Η τέχνη ως πηγή έµπνευσης για παιδιά και ενήλικες µε ειδικές ανάγκες

    Στόχος να λειτουργεί ως θετικό πρότυπο ενδυνάµωσης και συµπεριληπτικότητας.

    08:02 01/12

    Frezyderm: Ελληνικά δερμοκαλλυντικά σε 50 χώρες - Πού "ανεβάζει" μερίδια

    Στα 62,20 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας των Γιάννη και Ευθύμιου Αναστασίου. Το αυξημένο κόστος α’ υλών που πίεσε τα περιθώρια κέρδους και η σημαντική μείωση δανεισμού.

    07:36 01/12

    Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς σκάει μια "φούσκα" 10 τρισ. δολαρίων;

    "Αυτή τη φορά είναι διαφορετικά" είναι οι πέντε πιο επικίνδυνες λέξεις στον χρηματοοικονομικό τομέα.

    00:01 01/12

    Γιάννης Λουλούδης: Ξεκινώντας στο online sneaker reselling με €800 και ένα laptop

    Κατάφερε να δηµιουργήσει το Flower Kickz, µία από τις ταχύτερα αναπτυσσόµενες sneaker resell επιχειρήσεις στην Ευρώπη.

    08:00 29/11

    AI Factories: Το φινλανδικό μοντέλο, η συνεργασία Ελλάδας–Φινλανδίας & οι δυνατότητες για επιχειρήσεις & ερευνητές

    "Pharos" και LUMI AI Factory μεταξύ των πρώτων εργοστασίων ΤΝ που κατασκευάζονται στην Ευρώπη.