Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Μαϊ-2024 07:32

    Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό

    Τα επόμενα βήματα Ταμβακάκη, Καραμούζη, Θεοδωρόπουλου στο εμφιαλωμένο νερό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Τα επόμενά της βήματα σχεδιάζει αυτή την περίοδο η Μεντεκίδης Α.Ε. που παράγει τα εμφιαλωμένα νερά Διός και Σέλι, στην οποία απέκτησαν πλειοψηφία μετοχών η EOS Capital υπό τον Απόστολο Ταμβακάκη, το SMERemediumCap με επικεφαλής τον Νίκο Καραμούζη και ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το προσεχές διάστημα επίκειται η διαμόρφωση των ποσοστών που θα έχει ακριβώς έκαστος εκ των μετόχων, δεδομένου ότι εκκρεμεί η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Water Invest που δημιουργήθηκε για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της επιχείρησης από την οικογένεια Μεντεκίδη. Σημειώνεται ότι κατά σειρά το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετοχής διατηρεί η EOS Capital, ακολουθεί το SMERemediumCap, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και κατόπιν ο Δημήτρης Μεντεκίδης, ο οποίος επίσης διατήρησε ποσοστό μειοψηφίας στην επιχείρηση.

    Αντίστοιχο μοντέλο απορρόφησης της εταιρείας ειδικού σκοπού που είχε σχηματιστεί για την εξαγορά της, είχε εφαρμοστεί και στην περίπτωση της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε. (Viva), με έδρα τη Λάρισα, την οποία εξαγόρασαν από κοινού η EOS Capital Partners του Απόστολου Ταμβακάκη με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο. Σε συνέχεια της εξαγοράς ακολούθησε η απορρόφηση της εταιρείας ειδικού σκοπού Juice Invest από την Ελληνικοί Χυμοί Α.Ε.

    Ρεκόρ τζίρου – Για πρώτη φορά πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ

    Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη, το 2023 η Μεντεκίδης έκλεισε για πρώτη φορά στην ιστορία της με κύκλο εργασιών πάνω από τα 20 εκατομμύρια ευρώ από τα 16,8 εκατ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το 2022. Η ανάπτυξη της εταιρείας προήλθε από τη δραστηριότητά της στην εγχώρια αγορά, όπου κατά κύριο λόγο διατηρεί παρουσία στο χονδρεμπόριο για την τροφοδοσία του κλάδου HoReCa. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα φαίνεται να γίνονται ενέργειες και για την ενίσχυση της παρουσίας της στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, όπου μέχρι πρότινος η θέση της ήταν αρκετά περιορισμένη σε σχέση με τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2023 το Διός, η μία από τις δύο ετικέτες εμφιαλωμένου νερού που διαθέτει η Μεντεκίδης, αύξησε κατά 62,7% των όγκο πωλήσεών της στα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το 2022, όπου από τα 7.237.155 λίτρα έφτασε στα 11.777.480 λίτρα. Περαιτέρω ανοδική ήταν η πορεία του όγκου πωλήσεων της εταιρείας και στο πρώτο δίμηνο του 2024 (έως και 25 Φεβρουαρίου), καθώς αυξήθηκε κατά 46,8% από τα 1.178.975 λίτρα της αντίστοιχης περιόδου του 2023 στα 1.731.131 λίτρα.

    Σημειώνεται πάντως ότι στην περίπτωση της Μεντεκίδης έχει διατηρηθεί το υπάρχον στελεχιακό δυναμικό, ενώ ο σημερινός γενικός διευθυντής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Κούτσας, προβλέπεται να αναβαθμιστεί διοικητικά το προσεχές διάστημα αναλαμβάνοντας νέα διευρυμένα καθήκοντα στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι έως τώρα δεν έχουν γίνει συζητήσεις για το ενδεχόμενο συγχώνευσης με την ΕΨΑ όπου απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας του SMERemediumCap του Νίκου Καραμούζη, ούτε και για ενδεχόμενη συνένωση με τους Ελληνικούς Χυμούς, όπου σε κάποιες των περιπτώσεων να υπάρχουν κοινοί μέτοχοι με τη Μεντεκίδης.

    Σε ό,τι αφορά την παραγωγική δυναμικότητα της Μεντεκίδης, υφίσταται ακόμα το περιθώριο να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής, ωστόσο η ανάπτυξη της εταιρείας είναι μεγάλη, γεγονός που ίσως οδηγήσει προσεχώς σε επενδύσεις για την προσθήκη νέων γραμμών, νωρίτερα από το αναμενόμενο. 

    Τα μερίδια στην ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού

    Αναφορικά με το τοπίο του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα ως προς τα μερίδια σε όγκο στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης της Lidl, θα δούμε ότι την πρώτη θέση σε όγκο πωλήσεων στο διάστημα έως και τις 25 Φεβρουαρίου του 2024 διατηρεί η ιδιωτική ετικέτα με ποσοστό 24,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr δείχνουν ότι στη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίου στο σύνολο της αγοράς αλλά και την πρωτιά στο επώνυμο προϊόν έχει το νερό Βίκος με ποσοστό 22,7% και αμέσως μετά ακολουθεί το Ζαγόρι με ποσοστό 18,7%. Έπεται το νερό Θεόνη με 6,2%, οι Πηγές Κωστηλάτας με 3,6%, το Ιόλη και το Διός με 2,5%, το Δροσιά με 2,3%, το Σαμαριά με 1,9%, το νερό Αρέθουσα που παράγεται από τη Δίρφυς Α.Ε. και αμέσως μετά τα νερά Αύρα (Coca-Cola) και Δίρφυς με μερίδιο 1,4%.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    08:00 08/11

    Αττική-Πίττας: Γλύκαναν τα κέρδη οι εξαγωγές - Ποιες χώρες χρυσοπληρώνουν το ελληνικό μέλι

    Καθαρά κέρδη μετά από διετία ζημιών, εξαγωγές στο +16%, νέα πνοή πριν τα 100 χρόνια ιστορίας.

    07:30 07/11

    Η Ευρώπη σε σταυροδρόμι: Προς μια νέα βιομηχανική στρατηγική για την άμυνα

    Πώς οι αμυντικές δαπάνες θα αναδιατάξουν τις ευρωπαϊκές οικονομίες.

    07:30 07/11

    Spotawheel: Τα επόμενα βήματα και οι νέες αγορές που κοιτάζει μετά τη mega χρηματοδότηση

    Η Spotawheel εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους €300 εκατ.

    00:01 07/11

    H MammoCheck καινοτομεί στη μάχη κατά του καρκίνου του μαστού

    Μια ιατρική συσκευή που δίνει στις γυναίκες τη δυνατότητα να ελέγχονται για καρκίνο του µαστού στο σπίτι.

    11:18 06/11

    Μια πρωτοβουλία δίχως σύνορα: Η Rolex και η αδιάκοπη προσφορά της στη διαφύλαξη του πλανήτη

    Από τα βάθη των ωκεανών έως τις ψηλότερες κορυφές, η Rolex έχει χαράξει ένα δρόμο πρωτοπορίας που εκτείνεται για σχεδόν έναν αιώνα, πλαισιώνοντας εξερευνητές που διευρύνουν τα όρια της ανθρώπινης...

    07:30 06/11

    Ο δρόμος προς την επόμενη χρήση πυρηνικού όπλου είναι μπροστά μας

    Το "μισό" βήμα από το Κρεμλίνο και τα μαθήματα από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

    07:30 06/11

    Η τριπλή πρόκληση της ελληνικής αγοράς παιχνιδιών - Το ταμείο των πολυεθνικών

    Δυσκολεύει το παιχνίδι για Mattel και Playmobil. Η επέκταση της Lego και το ερωτηματικό της Hasbro.

    00:01 06/11

    Ανδρέας Μετούσης: Θεραπεύοντας την τοξική επιδερµονεκρόλυση

    Σε ηλικία 28 ετών, ο Ανδρέας Μετούσης έχει ήδη συνεισφέρει στην πλήρη θεραπεία της τοξικής επιδερµονεκρόλυσης, µιας θανατηφόρας και προηγουµένως ανίατης δερµατικής ασθένειας.

    10:55 05/11

    Οι νεότεροι αυτοδημιούργητοι δισεκατομμυριούχοι στην ιστορία είναι τρεις 22χρονοι του χώρου της Τεχνητής Νοημοσύνης

    Εκτοπίζοντας τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ο οποίος είχε αγγίξει το δισεκατομμύριο στα 23 του.

    07:30 05/11

    Αυτή η bull market μπορεί να καταλήξει σε "μακελειό"

    Η Fed κάνει λάθος: η σωστή αντίδραση στην απειλή του πληθωρισμού δεν είναι να περιορίσει την οικονομία.

    07:30 05/11

    Οι πιο δημοφιλείς ξένοι προορισμοί που επιλέγουν οι Έλληνες ταξιδιώτες

    Η τάση των Ελλήνων να ταξιδεύουν στο εξωτερικό ενισχύεται συνεχώς, με πιο κοντινά και συχνά ταξίδια σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

    00:01 05/11

    Στυλιανός Γρηγοριάδης: Επαναπροσδιορίζοντας το fast casual dining στην Ελλάδα

    Συνιδρυτής και Chief Product Officer της STIQ, µιας ταχέως αναπτυσσόµενης foodtech startup.

    13:56 04/11

    ΕΨΑ: Νέα κεφαλαιακή "ένεση" από Ν. Καραμούζη - Τετραπλασιάστηκαν οι ζημιές

    Με τρεις αυξήσεις κεφαλαίου ύψους 12,8 εκατ. σε δύο χρόνια και ζημιές στα 4,44 εκατ. ευρώ, η ιστορική εταιρεία αναψυκτικών δίνει μάχη για να γυρίσει σελίδα. Τα μερίδια αγοράς εφέτος.

    11:20 04/11

    Ο Jeff Bezos πλουσιότερος κατά 10 δισ. δολάρια μετά τη συμφωνία Amazon - OpenAI

    Πέρα από την Amazon, είναι ιδιοκτήτης της Washington Post και της Blue Origin

    07:30 04/11

    Ας δούμε το ράλι του χρυσού διαφορετικά

    Ο χρυσός κινείται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, προκαλώντας ανησυχία σε όσους τον θεωρούν "σήμα πληθωρισμού".

    07:30 04/11

    Μοτοδυναμική: Η νέα κινεζική φίρμα και η ώθηση από τα Cayenne

    Στόχος, όπως επισημάνθηκε, δεν είναι η άμεση κατάκτηση της αγοράς αυτοκινήτου για το 2026, αλλά η σταδιακή και στρατηγική ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας μέχρι το 2029.